fcx skrev:Notera att syskon inte ingår i begreppet familj (tyvärr). Jag har dock fått igenom det tidigare.Klicka för att utvidga...
Rakt nedstigande led är närmast, se även arvslagar. Om far/mor har guldkort så kan barnen (=sinsemellan är de syskon) följa med i FT/lounge. Sedan får man tänka på att familj här anses vara de som lever under samma tak, om man inte bor tillsammans är det rimligare att kalla det nära släkt.vicce skrev:Hur kan inte syskon vara nära familj... Närmre familj än så (förutom föräldrar) kan man väl knappast bli?Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Rakt nedstigande led är närmast, se även arvslagar. Om far/mor har guldkort så kan barnen (=sinsemellan är de syskon) följa med i FT/lounge. Sedan får man tänka på att familj här anses vara de som lever under samma tak, om man inte bor tillsammans är det rimligare att kalla det nära släkt.Klicka för att utvidga...
Inte är detta en allmän definition, dvs inget som sas tagit ur luften? Man flyttar från sitt föräldrarhem och startar sina egna familj med fru/man och barn. Inget konstigt med det.vicce skrev:Då kanske jag borde börja kalla mina syskon för släkt istället... Tycker fortfarande att det är märkligt. Det innebär ju att så fort man flyttar hemifrån så blir man skäktingar med varandra istället för en familj...Det är absolut inget agg mot dig Nemo, du har bara svarat på min frågaKlicka för att utvidga...
fcx skrev:I vilket sammanhang menar du "familj"? Gäller det tillgång till loungen så förklarar SAS det så här:"Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen."Guld - SASKlicka för att utvidga...
miramax skrev:Jag har funderat lite på vad som räknas som familj. exempel: Jag, min sambo, min bror och hans fru. Är detta familj??Klicka för att utvidga...
Det var også min tanke. Samtidigt synes jeg også det er dejligt at SAS ganske ofte er fleksible når plads/situation tillader det. Mentaliteten bliver desværre ofte sådan at SAS har en dårlige attitude når de ikke er fleksible og det er jo lidt ærgerligt at man ser på det negative frem for det positive.Chrille skrev:Jag tycker att det är generöst att SAS erbjuder den här möjligheten i sina lounger.Deras definition av familj är också rimlig.Klicka för att utvidga...
Najk skrev:"Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen."Klicka för att utvidga...
Det är sammaSwisser skrev:Gäller samma antal gäster resp närstående familjemedlemmar även för Diamantmedlemmar eller får de ta med fler personer in i loungen?Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Min bäste kompis är EBG och hans fru EBS.Häromdagen flög de till Nice med SAS från Arlanda med "storfamiljen"Min vän fick ta med sin fru, två småbarn +mormor & morfar och farmor & farfar in i Gold loungen.Klicka för att utvidga...
Haha, det brukar vara det vid den tiden...!kerran1980 skrev:Kärran fick vid 07 tiden på morgonen och vid 0515 gick de in i Gold Lounge.Enligt min kompis var det ganska tomt då.Klicka för att utvidga...