Aftonbladet bidrar till förslag att man skall bojkotta Ryanair.
Vagabonds chefredaktör: Dags att bojkotta förnedringsflyget | Debatt | Aftonbladet
Vagabonds chefredaktör: Dags att bojkotta förnedringsflyget | Debatt | Aftonbladet
Madame skrev:Apropå förnedringsflyg. Enligt mig SAS är farligt nära till att få en "förnedringsstatus". Länge irriterat mig på att lyssna på texten:" Businessklass passagerare får avnjuta en varm måltid. De som reser på Economy Express får kallskuret medan ni som idag valde att flyga Economy får titta i menyn framför er säte vad som finns att beställa. Vi tar emot EUR och SEK med jämna pengar, samt kreditkort." Dock på sista delen är jag inte säkert på - jag har lagt av att flyga med SK 2010 och gjorde alla mina flygningar via LH till/från FRA.Klicka för att utvidga...
Erinran. Som du påpekade man vet själv att man måste betala för maten. Aldrig någonsin har jag hört texten på annat flygbolag.Kristofer skrev:Nog för att jag tycker att det borde ingå mat i Economy också, men jag förstår inte vad som är förnedrande med detta? Vad som ingår i respektive kabinklass framgår klart och tydligt på SAS hemsida.Klicka för att utvidga...
Madame skrev:Erinran. Som du påpekade man vet själv att man måste betala för maten. Aldrig någonsin har jag hört texten på annat flygbolag.Klicka för att utvidga...
Jag antar att du anser detta vara förnedring så har du väl förnedrat dig själv genom att inte sätta dig i Eco Extra eller business. Det kan väl inte vara en nyhet att det kostar pengar att få mat i eco?Madame skrev:Apropå förnedringsflyg. Enligt mig SAS är farligt nära till att få en "förnedringsstatus". Länge irriterat mig på att lyssna på texten:" Businessklass passagerare får avnjuta en varm måltid. De som reser på Economy Express får kallskuret medan ni som idag valde att flyga Economy får titta i menyn framför er säte vad som finns att beställa. Vi tar emot EUR och SEK med jämna pengar, samt kreditkort." Dock på sista delen är jag inte säkert på - jag har lagt av att flyga med SK 2010 och gjorde alla mina flygningar via LH till/från FRA.Klicka för att utvidga...
segra skrev:Nu igen....Aftonbladet: Ryanairplan fick nödlanda i DanmarkKlicka för att utvidga...
Traveller skrev:Jag antar att du anser detta vara förnedring så har du väl förnedrat dig själv genom att inte sätta dig i Eco Extra eller business. Det kan väl inte vara en nyhet att det kostar pengar att få mat i eco?Klicka för att utvidga...