@Capa Vi gjorde en kort 3 dagars avstickare från Kyoto, för att få lite strandliv. Flighten avgick från Osaka (ITM), men det går att komma dit via Singapore, dock få direktflyg. Inrikesflyg i Japan till Okinawa blir billigare, här hittar du info om "special fares" för utlänningar:
Discount Air Tickets for Japan
Vi hyrde bil och bodde på det nyöppnade Hyatt Regency Seragaki Island Resort, vilket borde fungera även med små barn. Pooler finnes. Inte så mycket att hitta i närheten om man inte har bil. Vi ville till Minna Island, men tyvärr missade vi båten, så turen fortsatte på nord-västra sidan av ön.
Det blev ingen tur ner till Naha, så min Familj har fortfarande mycket att upptäcka.
Jag upplevde Okinawa som enklare än övriga Japan, inte lika "flashigt". Inte lika trångt med folk heller. Upplevde prisnivån som likvärdig övriga Japan. Dryckesmaskiner och convenience stores finns överallt, om man skulle bli hungrig/törstig, vilket vi använde oss av när vi besökte stränder för att koppla av. Många risbollar blev det. På kvällen blev det mest mat på hotellet, de höll hög standard. Min dotter fick en helgrillad fisk, som var det bästa hon någonsin ätit.
Kontentan är att vi vill tillbaka.