Vilka flygbolag har bar ombord på planet?

petter

New member
Hej!

Som Topic lyder.

Har sökt lite på ämnet och hittat ett par rese rapporter, men inte tillräckligt många, samt bilder.

(Moderator får gärna flytta tråd om den tycks ligga i fel forum)

Vilka flygbolag har en bar ombord där en bartender står och fixar drinkar, samt vilka rutter?

Trevlig fredagkväll på er!

Mvh Petter

Jag har själv inte åkt med men Emirates och Virgin Atlantic verkar ha bar med bemannad bartender.

Kanske Korean Airs Airbus A380 också, men Jacob har säkert bättre koll i den här fronten.

Emirates mellan Duabi och Bangkok i A380. Flög den tidigare i år...mars tror jag. Rätt märklig upplevelse får jag säga..

Om det ska vara en bemannad bar med en bartender som kan mixa drinkar har nog samtliga redan nämnts, alltså Virgin Atlantic, Emirates och Korean Air. Jag har testat de två sista men ännu inte Virgin Atlantic.

När jag tänker efter, är det inte i Någon James Bond film när han sitter och dricker i en bar ombord på planet?

Jag kan bekräfta att Virgin Atlantic är ett utav de få flygbolag som erbjuder en riktig bemannad bar ombord i C. En lite rolig och annorlunda upplevelse. VS är nog det flygbolag som jag flugit med som avviker mest från traditionella flygbolag. Mestadels till det bättre!

Petter skrev:När jag tänker efter, är det inte i Någon James Bond film när han sitter och dricker i en bar ombord på planet?Klicka för att utvidga...

I Quantum of Solace dricker han väl Vespers i mängder i baren på Virgin Atlantic.

När är baren öppen på Emirates 380 DXB-BKK ? ;-) Har en bokning med EK till BKK från Arn i Oktober i C

KNA skrev:När är baren öppen på Emirates 380 DXB-BKK ? ;-) Har en bokning med EK till BKK från Arn i Oktober i CKlicka för att utvidga...
Den öppnar när måltidsserveringen är över och personalen är klar med sina ordinarie arbetsuppgifter.

Singapore Airlines har en bar på sina Airbus A340-500 som trafikerar den längsta reguljära trafikflygningsrutten, Singapore-New York.

Alexander P skrev:Singapore Airlines har en bar på sina Airbus A340-500 som trafikerar den längsta reguljära trafikflygningsrutten, Singapore-New York.Klicka för att utvidga...
"Har" är nog ett fel ord i det har sammanhanget då de har sålt alla sina Airbus A340-500 och har slutat att flyga Singapore-Newark ganska lång tid.

karho skrev:QA, vilket bolag är det?Klicka för att utvidga...
Cimber. Så det är något förvånande att de har en A380 med bar ombord.

PederR skrev:Qatar Airways. Provade denna under en flygning i höstas, väldigt trevlig.Klicka för att utvidga...
Hitta inte på egna förkortningar - Qatar Airways förkortas Q R (utan mellanslag, men då skriver forumet ut hela namnet).

Back