Bäst förslag hittills!Jonas C skrev:Flygande kurir.Klicka för att utvidga...
Bäst förslag hittills!Jonas C skrev:Flygande kurir.Klicka för att utvidga...
Det påminner mig om detta...Herr Sjödin skrev:Trivs du med försäljning så fortsätt på det spåret. Kan du visa upp goda försäljningsresultat så borde det inte allt för svårt för dig att landa en tjänst som resande AM. Ställ dock in förväntningarna rätt, vi snackar nog om SJ till Eskilstuna snarare än SAS i C till New York.Klicka för att utvidga...
Haha underbart!Dr. Miles skrev:Det påminner mig om detta...Löneförhandling och nytt jobb (som inte blev av) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Flygande kurir.Klicka för att utvidga...
Naturligtvis beroende hur kurirjobbet ser ut eller om man är ansluten till någon slags organisation/företag bakom så är det inte säkert det blir många flygningar! Såg någon här om dagen som inte fått ett jobb på 7 mnd.Ledstripe skrev:Bäst förslag hittills!Klicka för att utvidga...
Ledstripe skrev:Bäst förslag hittills!Klicka för att utvidga...
Läste angående detta, och Wings. Intresset svalnade en del. Å andra sidan är det ju bra om man kan kombinera med sitt vanliga yrke, och ta med sig saker till destinationer man ändå skall resa till.fcx skrev:Kurir är en hobby, inte ett yrke (åtminstone sett till hur mycket man kan tjäna).Klicka för att utvidga...
+1Mattias Holmén skrev:Ensam på hotell, en av världens sämsta känsla.Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Det är har diskuterats en del fram och åter på forumet och jag tror nästan alla skulle tycka att för mycket resa per år skulle inte vara roligt, men vart anser ni som reser mycket att "gränsen" går? Börjar det bli mycket efter 50 resdagar per år? 100? 200?Vi vanliga bönder som sitter på kontoret några minuters resväg från hemmet ser bara fräsiga lounge-bilder och utsikter från maffiga mötesrum på Manhattan till morgonkaffet, utan att förstå den uppoffring och den mentala påfrestningen som kommer med mycket resande i tjänsten.Klicka för att utvidga...
Det är många fler parametrar än bara antalet resdagar som spelar in. Många korta resor kan innebära ett jobbigare resmönster trots färre resdagar än ett resemönster där man gör få men längre resor.chazzie skrev:Det är har diskuterats en del fram och åter på forumet och jag tror nästan alla skulle tycka att för mycket resa per år skulle inte vara roligt, men vart anser ni som reser mycket att "gränsen" går? Börjar det bli mycket efter 50 resdagar per år? 100? 200?Klicka för att utvidga...
Ja, här någonstans vid en till två resor i veckan börjar det kännas på riktigt. Det är ju inte bara själva resan i sig, ibland går det fel, blir förseningar och förändringar som påverkar de på hemmaplan som är beroende av en. Sådan ”social skuld” väger också in om/när det blivit många och frekventa förändringar.fcx skrev:Jag skulle säga att någonstans vid 50-75 börjar det kännas såpass mycket att man behöver göra betydande ingrepp i privatlivet.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Intressanta destinationer dock:J’burgKlicka för att utvidga...
Håller helt med. Det beror mycket på hur ens familjesituation och sociala umgänge ser ut. Två dagar i veckan borta från familjen går bra för en tid men efter något år blir även det till en rejäl belastning som leder till ständiga skuldkänslor. Det kan tära rejält på relationen att inte finnas där i vardagen. Som ensamstående är det lite annorlunda. Man kan stå ut med att bo i resväskan under ganska lång tid om man vet att man inte har någon där hemma som väntar. Har själv sett båda sidor av myntet.Berglund skrev:Ja, här någonstans vid en till två resor i veckan börjar det kännas på riktigt. Det är ju inte bara själva resan i sig, ibland går det fel, blir förseningar och förändringar som påverkar de på hemmaplan som är beroende av en. Sådan ”social skuld” väger också in om/när det blivit många och frekventa förändringar.Jag har legat ute på resande fot 3-5 dagar i veckan, 7-8 månader i rad och det tär absolut! Samtidigt har jag också varit iväg på 16 veckors tjänstgöring, åkte jorden runt, det var på många sätt enklare. Ingen förväntade sig att jag skulle komma hem tidigare utan det gick att planera och anpassa runt den här långa resan.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Har över 100 hotellnätter redan i år. Riktigt trött på att ej ha rutiner och det brejar bli ganska mkt slitage att ej träffa Sambo mer än såhär!Klicka för att utvidga...
Har själv sett flera exempel på kollegor som till slut kommer hem och upptäcker att ”någon” har slutat att vänta så det är helt klart inte för alla.Jönsson skrev:Håller helt med. Det beror mycket på hur ens familjesituation och sociala umgänge ser ut. Två dagar i veckan borta från familjen går bra för en tid men efter något år blir även det till en rejäl belastning som leder till ständiga skuldkänslor. Det kan tära rejält på relationen att inte finnas där i vardagen. Som ensamstående är det lite annorlunda. Man kan stå ut med att bo i resväskan under ganska lång tid om man vet att man inte har någon där hemma som väntar. Har själv sett båda sidor av myntet.Klicka för att utvidga...