Widerøe startar Göteborg-Bergen

• Thread starter Thread starter olo
  • Start date Start date
O

olo

Guest
Sedan den 5 november flyger Widerøe mellan Göteborg-Bergen 1 gång per vecka. På lördagar går det att flyga från Göteborg till Bergen med retur på söndagar.

Kod:

WF341 GOT-BGO .....6. 1030-1145
WF342 BGO-GOT ......7 1220-1350

Sträckan flygs med Dash8-Q400, vilket är Widerøes största plan. Flygningen kan ingå i en rotation beroende av att Widerøe har börjat flyga med Q400 på Göteborg, på vissa avgångar.

olo skrev:Sedan den 5 november flyger Widerøe mellan Göteborg-Bergen 1 gång per vecka. På lördagar går det att flyga från Göteborg till Bergen med retur på söndagar.Kod:WF341 GOT-BGO .....6. 1030-1145
WF342 BGO-GOT ......7 1220-1350Sträckan flygs med Dash8-Q400, vilket är Widerøes största plan. Flygningen kan ingå i en rotation beroende av att Widerøe har börjat flyga med Q400 på Göteborg, på vissa avgångar.Klicka för att utvidga...
Grattis, ni får fler och fler utrikes linjer. Dags att börja uppleva värden!

De har fina skaldjur i Bergen. Regnar gör det ofta där.

@olo kanske dax att prova linjen, biljett pris under 5000kr per ben?

Sådär precis två år efter att jag slutade åka sträckan titt som tätt.

Oavsett är det trevligt med fler val att knyta samman havsstäderna i väst.

Trevligt, kan ju få bli en utflykt dit någon helg. Göteborg och Bergen är ju även vänorter.

För att inte tala om möjligheten att få lämna Göteborgs ynkliga 791 mm nederbörd om året och få känna på Bergens 2 250 mm!

Det fanns faktiskt vettiga priser också. Kanske där jag skall använda några av alla Choicepoängen..?

Ger Diamond fri dryck i Eco även på Widerøe eller gäller det bara på SAS?

Hittade en resa för 1000 spänn t/r. Dock tycker jag att flyget hem går i tidigaste laget...

Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?

Mike@GOT skrev:Hittade en resa för 1000 spänn t/r. Dock tycker jag att flyget hem går i tidigaste laget...Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?Klicka för att utvidga...
Senast jag åkte GOT-OSL (Augusti) så var de det. Men det gäller bara på deras kommersiella linjer, inte på de linjer som är upphandlade av norska staten.

Här är en överblick på vilka linjer (GOT-BGO verkar inte vara där än)

Widerøe-ruter med EuroBonus opptjening

Undra om de har laddat några möjligheter till connections från Bergen än..? För jag får bara upp alternativ via Oslo eller med Lufthansa via Frankfurt, när jag söker på andra Widerøe destinationer.

Synd att flyget till Aberdeen har ungefär samma tider som Göteborgsflighten från Bergen, så att de inte matchar. Vore görbra att åka över Bergen dit.

Mike@GOT skrev:Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?Klicka för att utvidga...
Japp, det skall de vara om de är kommersiella - som denna.

olo skrev:Ger Diamond fri dryck i Eco även på Widerøe eller gäller det bara på SAS?Klicka för att utvidga...
Vet inte hur det är med dryck i Eco, men när jag satt i Plus och ville ha en Lefse så fick jag snällt betala. Det verkar alltså vara andra regler på Wideroe än på SAS i alla händelser

Jakob Österberg skrev:Vet inte hur det är med dryck i Eco, men när jag satt i Plus och ville ha en Lefse så fick jag snällt betala. Det verkar alltså vara andra regler på Wideroe än på SAS i alla händelserKlicka för att utvidga...
Japp, i Eco Flex så ingår maten de serverar och valfri dryck. De gångerna jag har fått equipment change från Oslo och hamnat i en 100-maskin istället för 300-maskinen, så har maten utgått och istället har man fått välja något att tugga på från vagnen. Det innebär för övrigt att det inte går att få kaffe, då det inte finns på 100-maskinerna.

Nu ser det ut som att något att tugga på ingår i Eco-biljetterna från Sverige. Jag har aldrig åkt något annat än Flex, så vet inte. Någon som kan verifiera vad det är?

SVERIGE OG DANMARK: Fleksible billetter: Vi serverer et frokostbrett med kaffe, te og kald drikke fram til 09.00. Etter 09.00 serverer vi et kaldt måltid, og byr også på kaffe/te pluss et utvalg kald drikke.Økonomi billetter: Vi serverer en frokost med kaffe/te/vann fram til 09.00.Etter 09.00 serverer vi en snacks inkludert kaffe/te/vannog har salg av kalde drikkevarer og annen snacks.Klicka för att utvidga...
På Aberdeen är det ytterliggare lite bättre, låt oss kalla det Lex oljeindustri.

STORBRITANNIA:Fleksible billetter: Vi serverer et frokostbrett frem til 09.00. Etter 09.00 serverer vi et kaldt måltid. Vi byr på kaffe/te og kalde drikker til alle måltider.Økonomi billetter: Vi serverer en frokost frem til 09.00, og etter 09.00 serverer vi en snacks. Vi byr på kaffe/te og kalde drikker til alle måltider.Klicka för att utvidga...

Har åkt en del Oslo-Göteborg i Eco senaste året. Med snacks menas en mycket liten chockladbit.

Flög Göteborg-Oslo för två veckor sedan. Eftersom klockan var innan 9 serverades frukost. Vilket var renklämma och kaffe.

Back