fredrik-bodin
New member
Är det några av medlemmarna i LH Group / Miles & More som erbjuder WiFi på long-haul, eller planerar göra det inom kort?
Fredrik Bodin skrev:De verkar stänga av nätet över Kina och då faller halva poängen (för mig)Gäller det generellt att man över Kina inte har Wifi aktiverat?Klicka för att utvidga...
gusten skrev:Det påstods finnas Hotspot WiFi mellan DXB-FRA på en 747, men det gick inte att koppla upp sig, ens mot betalning. Men man fick signal i alla fall.Klicka för att utvidga...
pljung skrev:Någon som vet när Lufthansas A380 kommer utrustas med Wi-Fi?Klicka för att utvidga...
FlyerTalk Forums - View Single Post - How to know which LH aircraft has FlyNet? [merged all about LH Flynet]UltraRant@FlyerTalk skrev:Feb 10, 14, 9:12 pmAccording to this months in flight magazine, all long haul fleet now have FlyNet, except the A380s and the 747-8s, which are being 'retrofitted' this year (smart move to not have it on the youngest part of the fleet by default. Guess you should always have something left to 'enhance'...).Klicka för att utvidga...
Gäller bisarrt nog även i First Class...Där borde de väl åtminstone kunna skrapa fram en voucher e.d.AtleFlyg skrev:Synd att det kostar att använda internet även när man flyger i business på Long-Haul och även som Star Alliance Gold member. De hänvisar till att internet driftas/sköts av externt bolag som tar pröjset. Men det lär vara exakt samma hos SAS gällande drift men att SAS bjuder på det.Klicka för att utvidga...
Men för 17 euro på hela flighten va de väl värt det! Gick utan problem att chatta, skicka bilder och även köra skype samtal (1 sekunds delay). Tror jag använde 300MB minst under den flighten utan problem, väl värt som sagt! Flög FRA-HND-FRA och båda flighterna va B747-8i.Agö skrev:Gäller bisarrt nog även i First Class...Där borde de väl åtminstone kunna skrapa fram en voucher e.d.Klicka för att utvidga...
Ja men betalar man 90 000 kronor tycker jag att Lufthansa kan bjuda på en voucher.simon_says91 skrev:Men för 17 euro på hela flighten va de väl värt det! Gick utan problem att chatta, skicka bilder och även köra skype samtal (1 sekunds delay). Tror jag använde 300MB minst under den flighten utan problem, väl värt som sagt! Flög FRA-HND-FRA och båda flighterna va B747-8i.Klicka för att utvidga...
Lufthansas internet går inte ens att jämföra med SAS. Lufthansas funkar riktigt bra imho, kanske det bästa bland alla bolag jag provat. Kunde arbeta helt utan problem, göra det vanliga (inte streama videor osv), men allt annat gick riktigt bra. Tycker absolut det är värt priset om det leder till att det är bra upkeep och kvalitet på internetAtleFlyg skrev:Synd att det kostar att använda internet även när man flyger i business på Long-Haul och även som Star Alliance Gold member. De hänvisar till att internet driftas/sköts av externt bolag som tar pröjset. Men det lär vara exakt samma hos SAS gällande drift men att SAS bjuder på det.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Ja men betalar man 90 000 kronor tycker jag att Lufthansa kan bjuda på en voucher.Klicka för att utvidga...