Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag lyckades när jag använde tarom sida.

Först gick det bra för bara mig, men inte pojken. Jag är silver, han bas. Först när han blev silver gick det att välja säte för han.

Har trillat ner till bas nu, då har min bokade sittplats försvunnit. Om jag vill välja den igen så vill KLM ha 1622 kr. Pojken min är fortfarande silver, så hans plats verkar dom inte rört. Visste inte att dom tar bort valda sittplatser ifall man ramlar ner i status nivå.

• Wow
Reactions: Gus
Precis, ”bara” sifforna i personnumret som har kastats om. Dag har lagts in som år, så det står att hon är född 23. Jag har dock betalat full-pris för henne. Hon står inte som infant någonstans där jag kan se men är tydligen inlagd som det i systemet..
En fråga här - kan man inte ändra namn på befintlig Sky Team partner, ev mot avgift?? Tänker om det skulle kunna vara en utväg att kringgå problemet.

• Gilla
Reactions: hco
En fråga här - kan man inte ändra namn på befintlig Sky Team partner, ev mot avgift?? Tänker om det skulle kunna vara en utväg att kringgå problemet.
Det kan man tycka, problemet här är att felet gjorde så hon blev infant istället för ”vuxen”. Fast jag har betalat fullt pris och vi ser ut att ha 2 säten. Det hela är märkligt och olyckligt.

Har du lyckats med det?
Jag har flera gånger försökt med det varpå agenten säger att de måste mata in namn först och sen EB nummer utom för mig av någon anledning som de får upp automatiskt.
Senaste bokningarna så har jag uppgett medresenär EB nummer, och agent har sett att namnet överensstämmer.

Jag borde egentligen ha koll på detta. Tidigare kunde man ha open jaw mellan olika poängzoner på partner awards men poängpriset blev Zon A * 0,5 + Zon B * 0,5. Detta menar agenter inte är tillåtet längre. Stämmer det eller ska jag fortsätta köra HUACA?

Ingen orimlig resa i övrigt utan två poängzoner som ligger nära varandra och samma avreseort så ingen dubbel open jaw.

På Star Alliance-tiden kunde man inte ändra namn på EB partnerawards. Från ett annat *A-bolag fick jag höra att det inte gick att garantera att namnändring (inklusive stavningsrättning, som var det som jag försökte få till) fungerade när flera olika flygbolags IT-system var inblandade. D.v.s. det låg inte bara ovilja bakom. Även SkyTeam-bolag använder väl ungefär samma IT, och det är väl generellt den alliansen med sämst integration mellan bolagen, så jag gissar att situationen är den samma nu.

Hade ett case med Virgin i höstas och då kunde varken SAS eller Virgin ändra namn på biljetten. Det slutade med att vi ändrade ordningen på våra namn och fick nya pass. Då funkade allt hos Virgin också.

Jag borde egentligen ha koll på detta. Tidigare kunde man ha open jaw mellan olika poängzoner på partner awards men poängpriset blev Zon A * 0,5 + Zon B * 0,5. Detta menar agenter inte är tillåtet längre. Stämmer det eller ska jag fortsätta köra HUACA?

Ingen orimlig resa i övrigt utan två poängzoner som ligger nära varandra och samma avreseort så ingen dubbel open jaw.
Njaa, man fick inte det med Star Alliance heller, men en del fick det igenom. När jag började med allt detta fick jag igenom några SEA+EA open-jaw-bokningar men lärde mig sen att agenterna gjort fel :p

Njaa, man fick inte det med Star Alliance heller, men en del fick det igenom. När jag började med allt detta fick jag igenom några SEA+EA open-jaw-bokningar men lärde mig sen att agenterna gjort fel :p
Aha. Vill minnas att det var helt ok också under en period. Fick då igenom flertalet sådana bokningar utan problem så länge "käken" B-C inte är längre än benen A-B och/eller C-A. Men kan hända att jag minns fel och det var länge sedan jag var i den siutationen att jag "behöve" boka något sådant.

Synd, jag hade hittat en perfekt hemresa från PTP men utresan är till MIA. Finns egentligen awardplatser vid separata sökningar både MIA-PTP och därefter PTP-CDG men lägger agenten till MIA-PTP blockas PTP-CDG och vice versa så därav tanken att köra en open jaw och köpa sträckan MIA-PTP separat. Men då går vi bet på den. Tack för svar. :)

Aha. Vill minnas att det var helt ok också under en period. Fick då igenom flertalet sådana bokningar utan problem så länge "käken" B-C inte är längre än benen A-B och/eller C-A. Men kan hända att jag minns fel och det var länge sedan jag var i den siutationen att jag "behöve" boka något sådant.

Synd, jag hade hittat en perfekt hemresa från PTP men utresan är till MIA. Finns egentligen awardplatser vid separata sökningar både MIA-PTP och därefter PTP-CDG men lägger agenten till MIA-PTP blockas PTP-CDG och vice versa så därav tanken att köra en open jaw och köpa sträckan MIA-PTP separat. Men då går vi bet på den. Tack för svar. :)
Tycker att dom egentligen bara borde tillåta open-jaw i olika zoner - Kan ju bara tillämpa så att vid sådana tillfällen så betalar man pris enligt den dyrare zonen

Toppen