Senaste nytt

Nytt flygbolag Sola AIR med bas i Karlstad

Var på plats igår på Karlstad flygplats för lite jippo i och med lansering av deras nya linje till Stockholm. Man har köpt in egna flygplan. För egen del lär jag flyga den här linjen ifall tiderna är bra.
IMG_7760.jpeg
IMG_7762.jpeg

Verkar som att det börjat bra. Nu har vi prel. 1:a resan Stockholm 1 sep.
Och två turer dagligen Köpenhamn.

Hoppas det håller.

Kul initiative, flög själv linjen en gång på slutet av 90-talet med SAS.
Köpenhamn - Karlstad - Örebro - Köpenhamn.

Verkar dock inte vara så populär linje till/från Sthlm, en beläggning på 3,6 pax / rutt

Visa bifogad bild 171489

Undrar vad man hade räknat med, En daglig lunchrotation utan någon form av interlineavtal.
Pris: ca 4000kr med bagage, 3000kr utan bagage
1767800357166.png

Om jag inte missminner mig skulle de köra 2st SF340. Nu är det bara 1 kärra som kör 6 flygningar per dag!
KSD-CPH-KSD-ARN-KSD-CPH-KSD

Karlstad till Arlanda är en udda rutt alltså. Det finns ju tåg som tar 2h48min. Kan inte vara mycket tidsbesparing city-till-city? Ska man vidare ut i världen är det väl nästan alltid bättre att flyga till Köpenhamn.

Såklart en viss poäng om man ska vidare inrikes i Sverige. Det är möjligt att man trodde det fanns företag i Karlstad-regionen som hade sådana behov. Men då är väl istället tiden väldigt konstig?

Ska man vidare så behövs väl just någon form av interline. Och att synas i gds vilket de väl inte heller gör. Då står man fast vid bara point to point -håller med, Arlanda verkar knas där, möjligen Köpenhamn.

Toppen