palmen skrev:Det var verkligen generöst måste jag säga. Blir att flyga in minst guld i perioden för detta. Bara hoppas på en F&F eller annan likande rea.Klicka för att utvidga...
Vad menas med F&F?
palmen skrev:Det var verkligen generöst måste jag säga. Blir att flyga in minst guld i perioden för detta. Bara hoppas på en F&F eller annan likande rea.Klicka för att utvidga...
Friends and Family - SASRenato skrev:Vad menas med F&F?Klicka för att utvidga...
Du behöver flyga in 38000 poäng senast på torsdag. Får du verkligen med dig frugan och infant på det?Renato skrev:Jag skulle jättegärna uppskatta om jag kan få tips på vad är bästa resan eller resor jag behöver att göra för att uppnå Diamond.Får även med frugan plus en bebis under 2 år.Tack.Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Du behöver flyga in 38000 poäng senast på torsdag. Får du verkligen med dig frugan och infant på det?Klicka för att utvidga...
Eftersom du redan har tjänat in guld så behåller du statusen till 2022-09-30 plus 3 månaders grace-period.Renato skrev:Attans jag tänkte helt fel, jag trodde jag hade på mig tillMEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM2021-12-31Vad händer med mitt Guld medlemskap efter torsdag då?Klicka för att utvidga...
Nahoj skrev:Jag ringde nyss SAS för att fråga om gjorda bokningar via exempelvis Expedia också omfattas av denna kampanjen, och fick som svar att bara bokningar som gjorts direkt hos SAS omfattas. Sade att man ju brukar få baspoängen, men fick då snabbt ytterligare svar om att man inte får X3 statuspoäng om man inte bokar genom SAS.Är det någon som bokade genom resebyrå under den förra statuskampanjen, och som kan svara på om man fick X3 statuspoäng eller inte?Klicka för att utvidga...
Nahoj skrev:Jag ringde nyss SAS för att fråga om gjorda bokningar via exempelvis Expedia också omfattas av denna kampanjen, och fick som svar att bara bokningar som gjorts direkt hos SAS omfattas. Sade att man ju brukar få baspoängen, men fick då snabbt ytterligare svar om att man inte får X3 statuspoäng om man inte bokar genom SAS.Klicka för att utvidga...
BCflyer skrev:Det var ju tråkigtKlicka för att utvidga...
Ja, plusgrade är fortfarande giltigt.squeezen skrev:Känner mig galet ringeostig kring flygandet…. Och planering av detsamma.Så ställer en kontrollfråga, visst bör plusgradade resor omfattas av kampanjen? Ser inget i q&a (som väl är tämligen tunn, som vanligt), om att endast original booking class ska vara det som är till grund..?Klicka för att utvidga...
Renato skrev:Attans jag tänkte helt fel, jag trodde jag hade på mig tillMEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM2021-12-31Vad händer med mitt Guld medlemskap efter torsdag då?Klicka för att utvidga...
Nahoj skrev:Är det någon som bokade genom resebyrå under den förra statuskampanjen, och som kan svara på om man fick X3 statuspoäng eller inte?Klicka för att utvidga...
Eftersom Renato har 38k poäng kvar till EBD så måste han ju ha tjänat in EBG under innevarande period, så då faller behovet att titta på specialreglerna.mha321 skrev:Om du tjänade in det "på egna meriter" förra perioden, så faller det väl under de som sas förlänger ett år automatiskt?Om du inte gjorde det, utan fick det som gåva från en Diamond medlem tex, så kommer du ramla ner till silver 1 januari.Oberoende av de två kan du använda guld förmånerna fram till årsskiftet.Klicka för att utvidga...
Nej, EBP har historiskt baserats på revenue till SAS. Spendera 400-500k SEK på SAS under ett par så kan du bli aktuell.M.K skrev:Dagens optimaliseringsfundering.Tror Ni att t ex 2-3x EBD i statusintjäning kanske kanske kan få dem att erbjuda ett EBPLite extra snälla med tanke på hur enkelt EBD nås nästa period även om Pandion egentligen mest är en revenue baserad status.Klicka för att utvidga...
Det som någon på kundtjänst har sagt skulle jag ta med en grävskopa salt. Som redan påtalats av andra har aldrig bokningar via resebyrå varit undantagna och det står ingenstans att man måste boka direkt med sas. Enda som står är att man ska flyga med sas.Nordpilen skrev:Är det verkligen så att man inte kan boka via resebyrå och få detta erbjudande? Många större företag har ju krav på bokning via avtalsresebyrå så vore ju konstigt om SAS inte vill nå dessa.Klicka för att utvidga...
Oops. Så går det när man postar före kaffet!ekf skrev:Eftersom Renato har 38k poäng kvar till EBD så måste han ju ha tjänat in EBG under innevarande period, så då faller behovet att titta på specialreglerna.Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Eftersom du redan har tjänat in guld så behåller du statusen till 2022-09-30 plus 3 månaders grace-period.Klicka för att utvidga...