nilsson skrev:Jag håller med allt Alx säger, men jag tycker fortfarande att salladsost är bullshit. Det heter fetaost, oavsett var den är gjord.Klicka för att utvidga...
JBtraveller skrev:Hej, ny på forumet. Har kört Aegean och är nu ykna 300 poäng från 20.000. Någon som vet ett snabbt sätt att skrapa ihop några ströpöäng på Aegean? Annars får jag vänta och göra en resa till innan jag passerar guldnivån...Klicka för att utvidga...
AxelB skrev:Hyrbil hos Hertz eller ny ryggsäck från Eastpak kanske?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ger det verkligen statusmiles hos Aegean? Det brukar bara vara resande som ger statusmiles så jag tycker nog det är bättre att flyga någonstans. Så länge du reser på en biljett som ger poäng så bör det ju gå med vilken sträcka som helst.Klicka för att utvidga...
Nej, sedan december förra året har Austrian använt flygplan med refitted Business class (nya Business class).adde1 skrev:vad jag kan tyda är det gamla C på OS till DXB, både hem och dit.Klicka för att utvidga...
CaptainM skrev:Har uppnått A3 Guld nyligen och väntar på kortet.Min plan är att återgå till att kreditera EB mina framtida miles och ställer lite frågor kring det.Förutsättningar:Inköp biljett - ponera att jag köper en biljett med SK i Y från CPH och vid inköpstillfället regar mitt EB-kontoIncheckning - knallar fram till incheck för C-class. Här antar jag att jag måste visa mitt A3G då jag bara har en Y-class biljett? Vidare vill jag inte att de regar om mina miles till A3 men jag vill ändå att det ska stå *AG på boardingkortet. Hur går detta ihop?Fast Track CPH - kan den utnyttjas med ovanstående parametrar?Loungeaccess CPH - förutsätter att jag kan använda bägge SK-loungerna på CPHTacksam för klargjörandeKlicka för att utvidga...
CaptainM skrev:Har uppnått A3 Guld nyligen och väntar på kortet.Min plan är att återgå till att kreditera EB mina framtida miles och ställer lite frågor kring det.Förutsättningar:Inköp biljett - ponera att jag köper en biljett med SK i Y från CPH och vid inköpstillfället regar mitt EB-kontoIncheckning - knallar fram till incheck för C-class. Här antar jag att jag måste visa mitt A3G då jag bara har en Y-class biljett? Vidare vill jag inte att de regar om mina miles till A3 men jag vill ändå att det ska stå *AG på boardingkortet. Hur går detta ihop?Fast Track CPH - kan den utnyttjas med ovanstående parametrar?Loungeaccess CPH - förutsätter att jag kan använda bägge SK-loungerna på CPHTacksam för klargjörandeKlicka för att utvidga...
Najk skrev:om du vil ha *ag på boardingkortet så måste du ha a3 inlagt när du skriver ut boardingkort och sedan byta till eb på nätet innan du åkerKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Inte helt sant. Du kan be dem byta på flygplatsen. Ända tills man går igenom boardingscannern så går det att byta. Tyvärr blir det ibland fel och poängen kommer till det program man inte vill kreditera till. Jag rekommenderar att du antingen bara visar upp ditt A3G-kort för att få förmåner eller att du byter senast vid incheckningen på flygplatsen och tydligt talar om att du verkligen vill kreditera *HELA* resan till EB. Annars får de ofta för sig att bara byta på ett segment eller liknande.Klicka för att utvidga...
Najk skrev:kanske jag som är naiv men jag litar inte på att de alltid gör rätt.Klicka för att utvidga...
CaptainM skrev:Ok, jag tolkar det som om att jag egentligen inte behöver *AG på boardingkortet för fast track och lounge access, räcker att jag visar upp mitt *AG kort vid passage, så ska det funka. Korrekt?Klicka för att utvidga...