...enligt SAS facebook ferryflygs den till OSL just nu.
Maskingen är LN-RKH (A330)
Flightradar24.com - Live flight tracker!
Maskingen är LN-RKH (A330)
Flightradar24.com - Live flight tracker!
Har du tillgång till Expertflyer? Där kan du se vilken kabin som är planlagd att flyga din avgång. Du kan också se det efter bokning på SAS.se. Men som sagt, ändringar lär förekomma.ErikLi skrev:Om jag skall boka USA biljetter, hur kollar jag enklast om det är nya kabinen?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Har du tillgång till Expertflyer? Där kan du se vilken kabin som är planlagd att flyga din avgång. Du kan också se det efter bokning på SAS.se. Men som sagt, ändringar lär förekomma.Klicka för att utvidga...
Nästa kärra på tur är LN-RKM, Eystein Viking. Har kört mkt Oslo-New York senaste tiden.AABack2ARN skrev:Kul. Bra jobbat SASVilket flyg är det som nu tas ur drift för renovering?Klicka för att utvidga...
Inte omöjligt. Det har ju varit lite stökigt de senaste dagarna, kanske blir det när man ska stuva om bland kärrorna.AABack2ARN skrev:Tack!Det är den kärran som just nu är planerad att flyga dagens SK925 och är för närvarande cirka 6 timmar sen ut från CPH. Undras om de kan tänka sig en fuling och ställa planet för att få det så snabbt som möjligt till Zurich för att påbörja arbetet..?Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Tar de ett plan i taget eller kommer de öka takten? Verkar ta ca 1 månad per plan.Klicka för att utvidga...
Aurora post: 333.320 skrev:Det finns bara plats för ett flygplan i taget i hangaren i Zürich. Titta på vad du har beställt ombyggnad av bil från en leverantör, och leverantören har en maxgräns på hur många bilar du har plats för. Det måste sägas, man kunde aldrig utesluta att plötsligt inträffar rymma två samtidiga men vet en flygbranschen just eftersom det är många som har beställt C / D-kontroller och inte slappnar av dessa behov. Ergo räcker schema till Zürich-tekniker-något något helt spricker + SAS kräver sin färdplan i luften mer än att ha 2 eller fler på marken i hangaren i taget.Klicka för att utvidga...
Den är på väg mot Köpenhamn från Oslo nu samtidigt som 925 är rejält sen så det blir nog minst en runda till över Atlanten före Zürich.AABack2ARN skrev:Tack!Det är den kärran som just nu är planerad att flyga dagens SK925 och är för närvarande cirka 6 timmar sen ut från CPH. Undras om de kan tänka sig en fuling och ställa planet för att få det så snabbt som möjligt till Zurich för att påbörja arbetet..?Klicka för att utvidga...
Filip skrev:[QUOTE = "Aurora post: 333.320, medlem: 3289"] Det finns bara plats för ett flygplan i taget i hangaren i Zürich. Titta på vad du har beställt ombyggnad av bil från en leverantör, och leverantören har en maxgräns på hur många bilar du har plats för. Det måste sägas, man kunde aldrig utesluta att plötsligt inträffar rymma två samtidiga men vet en flygbranschen just eftersom det är många som har beställt C / D-kontroller och inte slappnar av dessa behov. Ergo räcker schema till Zürich-tekniker-något något helt spricker + SAS kräver sin färdplan i luften mer än att ha 2 eller fler på marken i hangaren i taget. [/ QUOTE]OK, tack! Förhoppningarna minskar helt klart att få åka nya kabinen i sommar :-/Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Haha. GILLAR at du har oversatt det til svensk. Send en PM litt før avreise med rutenr og dato så kan jeg sjekke for deg hva som ligger inne og om det er potensiale for ny kabinKlicka för att utvidga...
Det er nok SAS' behov for fly og betalingsvillighed snarere end SR Technics kapacitet i Zürich som sætter grænsen for hvor hurtigt man kan have den nye kabine udrullet.Aurora skrev:Det er bare plass til 1 fly om gangen i hangaren i Zurich. Se på det som at du har bestilt ombygging til bil hos en leverandør, og leverandøren har en maksgrense for hvor mange biler man har plass til. Det være sagt kan man jo aldri utelukke at det brått oppstår plass til to samtidig, men kjenner man flybransjen rett så er det mange som har bestilt C/D-checks og som ikke lemper på disse behovene. Ergo er nok timeplanen til Zurich-teknik-somethingsomething ganske fullstappet + SAS trenger sine flygplan i luften mer enn å ha 2 eller flere på bakken i hangar om gangen.Klicka för att utvidga...
Christian R skrev:Det er nok SAS' behov for fly og betalingsvillighed snarere end SR Technics kapacitet i Zürich som sætter grænsen for hvor hurtigt man kan have den nye kabine udrullet.Klicka för att utvidga...
Så SR Techs kan bara ta emot ett plan i Zurich åt gången, är det vad du försöker säga? Har ingen aning om det stämmer men tycker det låter lite lite.Aurora skrev:And how do you know that mer enn mine uttalelser?Og til de som "liker" ditt innlegg; på hvilken bakgrunn mener dette det er mer korrekt enn hva jeg skreiv?Klicka för att utvidga...