Jonas C skrev:Så länge flygbolagen inte införNEKpå long haul så bör man vara gladKlicka för att utvidga...
Har inte testat dessa, men jag förmodar att de inte skiljer sig i någon nämnvärd grad från vanliga Economy stolar. Bortsett från benutrymmet förståss. Modellen är ganska snarlik de stolar som finns på Cathay och American.Ritz skrev:Hur är Norwegians flygstolar?Klicka för att utvidga...
KLCHBO skrev:Tråkig utveckling, men majoriteten vill väl i princip resa gratis, vad har dom för val? Framtiden ser väl inte direkt ljus ut :/Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Har inte testat dessa, men jag förmodar att de inte skiljer sig i någon nämnvärd grad från vanliga Economy stolar. Bortsett från benutrymmet förståss. Modellen är ganska snarlik de stolar som finns på Cathay och American.Syftade dock på Lufthansas ökända Neue Europa Kabine (NEK), som inte är speciellt omtyckta avKlicka för att utvidga...
Homer skrev:De stolar du åsyftar heter RecaroBL3520 - en(BL=Basic Line)och det är också dessa SAS håller på att installera för short-haulKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Även SWISS har dessa stolar installerade på sina nya plan. Tycker dock att SAS stolarna är något bekvämare då de har lite mer stoppning än stolarna på LH/SWISS.För övrigt så är dessa stolar cirka 400kg lättare än den tidigare modellen. En viktminskning på 1kg motsvarar 5 ton i bränslebesparingar per år för en A320/B737. Så totalt bör man spara 2000 ton bränsle per år, vilket bör bli cirka 2 miljoner USD. Om en stol kostar 2500 USD per styck, så bör 180 stolar på en A320 bli 450K USD. Så man kan nog säga att de nya stolarna betalar sig själva efter drygt 3 månader.Klicka för att utvidga...