Alltså även i de nya säkerhetskontrollerna som tekniskt kan hantera större...
Förändrade EU-regler påverkar vätskeregler i säkerhetskontrollen Terminal 5
Förändrade EU-regler påverkar vätskeregler i säkerhetskontrollen Terminal 5
Säkerhet... Det eller trist tysk/italienskfransk/belgisk byråkrati.henke12 skrev:Vilket praktfiasko,Hoppas verkligen detta inte blir verklighet!Kommer bli galet mkt sämre,Detta är ju det enda positiva med ”nya Arlanda” enligt migMan undrar ju bakgrunden…Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Skulle vara intressant att veta vem i EU som beslutade detta dvs om det var politiker eller tjänstemän?Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Skulle vara intressant att veta vem i EU som beslutade detta dvs om det var politiker eller tjänstemän?Klicka för att utvidga...
Det är uppenbart att de inte vet själva än:Mr Basic skrev:Lite tvetydigt. Max 100ml men måste den tas upp/ur bagaget?Beslutet innebär att från 1 september 2024 får inga vätskeförpackningar som är större än
100 ml tas med i handbagaget. Elektronik som datorer med mera kan fortsatt ligga kvar i handbagaget när resenärer passerar säkerhetskontrollen.Klicka för att utvidga...
Vi behöver invänta Transportstyrelsens nationella tolkning av EU-beslutet innan vi kan ge besked om hur vi kommer att hantera detta operativt.Klicka för att utvidga...
CPH såg jag har installerat 2 i CPH express och verkar som fler är på G - någon som vet vilket bolag det är som tillverkat dem?mylabel skrev:CDG, HEL, AMS bör klara sig eftersom de har andra maskiner. FCO, ARN, MLA och DUB har samma vad jag vet.Klicka för att utvidga...
Svarar mig själv:Lynx skrev:CPH såg jag har installerat 2 i CPH express och verkar som fler är på G - någon som vet vilket bolag det är som tillverkat dem?Klicka för att utvidga...
För att?jerixon skrev:Gör absolut ingen skillnad för mig....Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:För att?Klicka för att utvidga...