Air Berlin: Fluggesellschaft meldet Insolvenz an - SPIEGEL ONLINE
Ansökt om konkurs, om jag tolkar det rätt.
Ansökt om konkurs, om jag tolkar det rätt.
Enligt en del press så ska den inte vara det, de har tydligen fått ett nödlån från regeringen på 150 miljoner Euro för att klara av existerande bokningar. Se tex German carrier Air Berlin filing for bankruptcy - ABC NewsGlenn E skrev:Ack och ve.Jag har en bokning med Air Berlin om 12 dagar.Är den biljetten värdelös nu?Klicka för att utvidga...
Det är därför jag startade en ny tråd om försäkring som gäller även vid konkurs (många reseförsäkringar säger att den inte gäller vid konkurs).Glenn E skrev:Ack och ve.Jag har en bokning med Air Berlin om 12 dagar.Är den biljetten värdelös nu?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Intressant möjlighet för t.ex. SAS att bygga mot Berlin och Düsseldorf.Klicka för att utvidga...
Ja, det kanske kan öppna upp för en ny satsning från Göteborg även. Sas fick ju lägga ner det försöket då airberlin var för starka.Johan010 skrev:Synd för Air Berlin var/är riktigt braMen detta skapar utrymme för hemtrevliga SAS. Nu måste SAS lägg full gas mot Berlin. Finns mycket hämta därLufthansa är också en spelare jag inte räknar bort, de var inne en kort runda hösten 2013, dock utan framgångKlicka för att utvidga...
Att de är utanför schengen är inte det stora problemet med LHR...NyfikenGrau skrev:Heathrow utanför SchengenKlicka för att utvidga...
Efter Malevs fall och nu med Airberlins fall, har oneworld inga vettiga baser i centrala del av Europa.NyfikenGrau skrev:Mycket intressanta frågor som kommer upp. OneWorld blir ju nu om möjligt ännu sämre inom Europa, detta när de redan hade sämst täckning av allianserna. Byta i Madrid, Helsingfors eller varför inte Heathrow utanför Schengen? Smidigt värre.Klicka för att utvidga...