Avis (Generell diskussion)

Homer skrev:Bokningen sker via Amadeus, kommer den då att finnas i Avis vanliga bokningssystem?I så fall kanske det går att använda bokningsnumret och titta på bokningen på avis.comdå ser man tydligare villkor etc., där går det även att lägga in PreferrednumretNackdelar? Om bokningen inte finns i Avis system går det knappast att få några kampanjpoäng, utan bara de som anges här.Eftersom man inte behöver uppge kreditkortsnummer borde det vara avbokningsbart.Klicka för att utvidga...

Provade att lägga in preferred numret under Föredas av Avis och det godtogs men ser inte bokningen på mitt konto på avis.se. Bokningen syns om jag söker upp den med bokningsnummer+efternamn på avis.se/com. I appen går det inte att söka upp den

Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.

När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.

Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.

Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?

Jag statusmatchade för ca en vecka sedan mot EBD. När jag loggar in på avis står det på vissa ställen President's Club medan det på andra ställen endast står att jag är Preferred-medlem. Hoppas att det fungerar nästa gång jag hämtar ut en hyrbil om några veckor iaf.

Christopher903 skrev:Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?Klicka för att utvidga...

Skicka ett mail till database.northern@abg.com med ditt EB nummer och status plus AVIS pref nummer och be de matcha. Brukar får svar relativt snabbt.

Hur funkar det med 15EUR och gratis helghyran?

Jag har upnått kraven men inte fått nåt vad jag kan se på mina sidor.

Tamas skrev:Hur funkar det med 15EUR och gratis helghyran?Jag har upnått kraven men inte fått nåt vad jag kan se på mina sidor.Klicka för att utvidga...

Vad är 15EUR ? *

Gratisweekendkupongen skickar de som e-post med rubriken Vi håller vad vi lovar - njut av din weekendresa!

* Edit: nu vet jag vad du menar

Det får man bara en gång, weekendkupong får man varje år, har du ett nytt preferredkonto?

Rabattkupong – en kupong delas ut för varje nytt medlemskap efter att den andra uthyrningen har slutförts

Hyrbilsförmåner från Avis Preferred. Mer belönande biluthyrning.

Dra fördel av 10 % rabatt på nästa bokning när du registrerar dig för Avis Preferred (det är helt avgiftsfritt!).

favicon.ico

www.avis.se

Christopher903 skrev:Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?Klicka för att utvidga...

Väcker en gammal tråd men värt att säga att Avis har nu en sida där man som Amex Plat/Centurion kan be direkt om att profilen uppdateras med status:

https://www.avis-preferred.com/amex/

Någon som har tips om vart man ska ringa för att snabbt komma fram till agent som kan fixa Preferred Status?

Fick den vanliga när jag signade upp men Silver ska få Preferred Plus och det verkar inte som det har fixat sig.

Suttit i kö 20 min snart men det finns inget alternativ för att komma till någon som hjälper just med denna typen av frågor så jag misstänker att jag är i fel kö och kommer bli omkopplad för att få sitta längre i kö...

NiTu skrev:Någon som har tips om vart man ska ringa för att snabbt komma fram till agent som kan fixa Preferred Status?Fick den vanliga när jag signade upp men Silver ska få Preferred Plus och det verkar inte som det har fixat sig.Suttit i kö 20 min snart men det finns inget alternativ för att komma till någon som hjälper just med denna typen av frågor så jag misstänker att jag är i fel kö och kommer bli omkopplad för att få sitta längre i kö...Klicka för att utvidga...
Jag fick snabbt svar från Database.Northern@abg.com när jag mejlade min Amex-fråga ovan. Värt att testa?

donski skrev:Väcker en gammal tråd men värt att säga att Avis har nu en sida där man som Amex Plat/Centurion kan be direkt om att profilen uppdateras med status:https://www.avis-preferred.com/amex/Klicka för att utvidga...

Om man använder den där sidan kommer det nästan garanterat att läggas in en Amex rabattkod i preferredprofilen,

Your Avis Preferred profile can only be linked to one Avis partner at a time.

By submitting this form, you agree for Avis to replace any partner benefits that are already linked to your profile with your American Express benefits.*

och då går det inte att ta del av Eurobonus och liknande kampanjer, om man skulle vilja det.

SAS Eurobonus

favicon.ico

one.avisworld.com

Om något annat AWD-nummer är angivet i en kunds Avis Preferred-profil och det används i hyresbokningen

kommer kunden inte att få EuroBonus-Extrapoäng eller en fri extra förare och när bokningen har slutförts kan detta inte ångras.

Homer skrev:Om man använder den där sidan kommer det nästan garanterat att läggas in en Amex rabattkod i preferredprofilen,Your Avis Preferred profile can only be linked to one Avis partner at a time.

By submitting this form, you agree for Avis to replace any partner benefits that are already linked to your profile with your American Express benefits.*
och då går det inte att ta del av Eurobonus och liknande kampanjer, om man skulle vilja det.SAS Eurobonusone.avisworld.comOm något annat AWD-nummer är angivet i en kunds Avis Preferred-profil och det används i hyresbokningen

kommer kunden inte att få EuroBonus-Extrapoäng eller en fri extra förare och när bokningen har slutförts kan detta inte ångras.
Klicka för att utvidga...
Bra påpekande. Här får man avgöra hur mycket de extra eurobonus-poängen är värda kontra de förmåner man får på nivån President's club som exv garanterad gratis uppgradering. Lätt val för mig.

Fick tag på supporten och mailen var rätt så något är fel i min ände.

Provar nå annat än gmail denna gången...

Håkan Hansson skrev:Bra påpekande. Här får man avgöra hur mycket de extra eurobonus-poängen är värda kontra de förmåner man får på nivån President's club som exv garanterad gratis uppgradering. Lätt val för mig.Klicka för att utvidga...

Går ju att byta rabattkod när man fått statusuppgraderingen, men det kan man inte göra själv på det måste man be Avis göra.

Måste dubbelkolla så att jag inte tänker fel här. Jag bokade en bil på avis.se för uthämtning i USA, använde alternativet att betala på plats.

Bekräftelsemailet ifrån Avis säger:DIN BOKNING INKLUDERARPris på din hyrbil inkluderar även envägsavgiften på USD100,00.Lokal skattFlygplats-/stadsskattRegistreringsavgiftAnsvar gentemot tredje partPersonlig egendomsförsäkringTäcker vid förlust eller skadaTrygghetsförsäkringObegränsade kilometerKlicka för att utvidga...

​SUMMA TOTALT FÖR BOKNING (enligt dagens växelkurs)​SEK12 235,01*​​​*Vi har uppskattat priset för din bilhyra baserat på dagens växelkurs. Du kommer att bli debiterad i lokal valuta vid utlämningstillfället och därför är det slutliga priset föremål för den dagens växelkurs.Klicka för att utvidga...

Deras friskrivning är såklart för att i bakgrunden är detta egentligen prisat i USD och en USD stod vid tillfället i 10,30SEK, så det borde varit runt 1188USD.

På plats så hämtar jag ut en bil på pakeringen utan någon diskussion, och efter att jag lämnat den får jag ett kvitto på 1420USD och en dragning på mitt kort á 16199SEK.

Det kändes ju lite tråkigt.

På kvittot så visar Avis ett nettopris på 1270USD som ändå hyfsat stämmer överens med vad jag räknade ut att bokningen borde kostat i USD vid bokningstillfället (de lade också till lite för Drivmedel då jag tankade några km innan avlämning), men sedan lägger de på 10,75% "Utländsk mervärdesskatt" på det, vilket resulterar i en 1420USD slutnota.

10,75% tror jag är en rimlig lokal skatt på flygplatsen i Louisiana där jag lämnade bilen, men borde det inte ingå i "Lokal skatt" som bekräftelsemailet påstår ingår? Om inte så blir hämta-på-plats-priset väldigt mycket svajjigare än jag trodde, då jag ändå får ett pris i SEK från en svensk site som säger att priset inkluderar lokal skatt.

srg skrev:Måste dubbelkolla så att jag inte tänker fel här. Jag bokade en bil på avis.se för uthämtning i USA, använde alternativet att betala på plats.Deras friskrivning är såklart för att i bakgrunden är detta egentligen prisat i USD och en USD stod vid tillfället i 10,30SEK, så det borde varit runt 1188USD.På plats så hämtar jag ut en bil på pakeringen utan någon diskussion, och efter att jag lämnat den får jag ett kvitto på 1420USD och en dragning på mitt kort á 16199SEK.Det kändes ju lite tråkigt.På kvittot så visar Avis ett nettopris på 1270USD som ändå hyfsat stämmer överens med vad jag räknade ut att bokningen borde kostat i USD vid bokningstillfället (de lade också till lite för Drivmedel då jag tankade några km innan avlämning), men sedan lägger de på 10,75% "Utländsk mervärdesskatt" på det, vilket resulterar i en 1420USD slutnota.10,75% tror jag är en rimlig lokal skatt på flygplatsen i Louisiana där jag lämnade bilen, men borde det inte ingå i "Lokal skatt" som bekräftelsemailet påstår ingår? Om inte så blir hämta-på-plats-priset väldigt mycket svajjigare än jag trodde, då jag ändå får ett pris i SEK från en svensk site som säger att priset inkluderar lokal skatt.Klicka för att utvidga...

Använd bokningsnumret och kolla här nedan så ser du vad priset är i USD, det är detta pris som gäller.

Priset som anges i SEK är precis som det står en (förvirrande och onödig) uppskattning.

avis-car-rental-social-brand-1200x630.jpg

View / Modify / Cancel

favicon.png

www.avis.com

Back