Blade - Helikopter - JFK to Manhattan

axxo

New member
Har någon här testat Blade Helikopter från JFK till Manhttan? Är det smidigt? Något man bör tänka på?

Min syster och hennes familj (2 barn + 2 vuxna) vill gärna testa att ta sig från JFK till Manhattan via helikopter.

Kan det passa att @Tommy har first hand experience? Eller jag kanske missminner mig.

Bagage är väl en punkt att tänka på. Ganska restriktivt. Man kan dock skeppa landvägen till en kostnad.

Jag flög Manhattan-EWR sist. De väger väskan den fick inte vara så tung (25 lbs) och precis som @Kris skriver så fixar de bagage landvägen med ToteTaxi

Det är väldigt smidigt jämfört med trafikkaoset på vägarna och kul att se New York från luften

Boka så tidigt som möjligt priset stiger ju närmare avgång man bokar

Flög också Manhattan-EWR förra veckan. Otroligt smidigt. Fick 50 USD discount med koden "ChloeF070"

blade2-jpg.146149

blad1-jpg.146150

Tommy skrev:Jag flög Manhattan-EWR sist. De väger väskan den fick inte vara så tung (25 lbs) och precis som@Krisskriver så fixar de bagage landvägen med ToteTaxiDet är väldigt smidigt jämfört med trafikkaoset på vägarna och kul att se New York från luftenBoka så tidigt som möjligt priset stiger ju närmare avgång man bokarKlicka för att utvidga...
Får man bara ha 25 lbs - 11 kg?

Väder händer om flyget är försenat en timma eller flera?

Axxo skrev:Får man bara ha 25 lbs - 11 kg?Klicka för att utvidga...
Ja. Men, som nämnt ovan, kan man ordna totetaxi för checkat bagage. https://www.blade.com//p/luggage

How many bags can you take?

Due to weight restrictions, you are limited to one commercial carry-on bag and one personal item across all fare classes. Only when selecting the Excess Luggage and Enhanced Seating upgrade may you bring a second commercial carry-on bag .

Axxo skrev:Får man bara ha 25 lbs - 11 kg?Väder händer om flyget är försenat en timma eller flera?Klicka för att utvidga...
Dom har koll på ditt flyg, du får också kontakt med personen som hämtar dig på terminalen via whatsapp. Vi blev försenade två gånger och det var inga problem. Otroligt smidigt, stor SUV som står utanför och väntar, tar 5 min till helikopterterminalen sen står personal redo att bära ditt bagage direkt till helikoptern. Glöm inte bort att allt i baren ingår, så som patron tequila, bra franskt rose etc(detta gäller även baren när du väl landat - vi tog oss några järn som välkomstdryck på Manhattan). Otroligt bra upplevelse och du är i stan på 5 minuter.

Tänkte först skriva en rapport om Blade JFK-Manhattan i denna tråd, men blev en egen rapport istället. Lägger länk här för att det skall bli lättare att hitta.

Lagkagehuset till Ole Steen - vilken är snabbaste vägen?

Tänkte först skriva en bredare uppdaterad rapport på en av SAS stamrutter Köpenhamn - New York, men dåsade till och fick inte hämtat med så många intryck som jag tänkt. Dock kommer här en kort rapport med fokus på last mile transport. Det hela började som sig bör med en premiumupplevelse från...

www.businessclass.com

Kris skrev:Tänkte först skriva en rapport om Blade JFK-Manhattan i denna tråd, men blev en egen rapport istället. Lägger länk här för att det skall bli lättare att hitta.Lagkagehuset till Ole Steen - vilken är snabbaste vägen?Tänkte först skriva en bredare uppdaterad rapport på en av SAS stamrutter Köpenhamn - New York, men dåsade till och fick inte hämtat med så många intryck som jag tänkt. Dock kommer här en kort rapport med fokus på last mile transport. Det hela började som sig bör med en premiumupplevelse från...www.businessclass.comKlicka för att utvidga...
Snyggt!

Back