Thornado skrev:Visa bifogad bild 151431Visa bifogad bild 151439Visa bifogad bild 151440Man ska ju inte klaga, men efter ANA Suites så känns Lufthansas F-kabin onekligen rätt så out of date. Väldigt öppet, nära till andra passagerare (här var dessutom 6/8 stolar upptagna istället för bara jag hos ANA. All boardade dessutom genom främre dörren, så precis alla passerade förbi mig där jag satt på 1D.Eftersom det är en relativt kort flight och väldigt sen avgång så blev det ju ganska snabb service där belysningen dimmades ganska snart för att folk skulle få möjlighet att sova så mycket som möjligt.Crew var trevliga, men det var lite hackig service. Efter ett tag framkom det att han vanligtvis inte brukade jobba i F, men "de hade inte fått någon F-crew", så det märktes att han inte alltid hade full koll på hur allt i kabinen funkade.
Visa bifogad bild 151432Fick först en pilgrimsmussla som amuse. Fick detta fat givet till mig direkt i handen, så var lite udda.Sen var det dags för förrätter. Jag hade tänkt ta caviar och biff- och rödsbetsrätten. Fick bröd och kötträtten, men när jag bad om caviar så verkade han först inte förstå vad jag menade, undrade om jag ville ha fisken eller burratan. Nej, caviar - OK, och så fick jag fisken på mitt bord. Undrade vad det där var och sa att det var CAVIAR jag ville ha. Han verkade återigen inte fatta vad jag menade, så till slut fick jag ta fram menyn och peka på vad jag menade och då gick det upp ett ljus för honom. Kanske mumlade jag, men inte borde "caviar" och "halibut" låta så lika... Caviar fanns inte på vagnen med förrätter, utan han fick gå ut i galley och hämta det. Fick åtminstone en ganska stor portion.
Visa bifogad bild 151433Visa bifogad bild 151434Visa bifogad bild 151435Visa bifogad bild 151436Även här blev det biffen som huvudrätt. Helt OK, men den som serverades hos ANA var definitivt mörare och bättre.
Visa bifogad bild 151437Slutligen en ganska tråkig pannacotta till dessert.
Visa bifogad bild 151438Efter middag lät jag dem bädda min stol till säng och gick och la mig. Bad att få hoppa över frukost och sova ut då jag hade varit extremt trött innan boarding och till och med somnat till i en stol i United Club nära gaten innan boarding.Bättre madrass här än hos ANA och sov godare, men det kan ju ha berott på att jag var så trött. Sov hursomhelst fram till ungefär en halvtimme innan landning.Klicka för att utvidga...