erik-bernski%C3%B6ld
New member
Kunde inte SAS och SJ göra en AiRail variant á la DB och Lufthansa på sträckan NRK och LPI. Det hade för övrigt säkert suttit fint på ganska många rutter tror jag.
Palazzi skrev:Ja. Kanske är en idé för SAS. Kanske gå tillbaka till rötterna, med flera inrikesflyg.... (åtminstone intra-europa). Vi har ju fått bevis på att den linje de håller nu inte fungerar iaf....En till fundereing:... Hur kommer det nu gå för Skyways? Har inte de samma ägare som Cimber? Har moderbolaget tappat mycket på Cimber-förlusten eller försatte man bolaget i konkurs i tid...?Klicka för att utvidga...
Kricka skrev:Jacob,Inte är väl linjen Billund - Stockholm med BA/Sun Air ny ? Tycker mig se den kärranpå Bromma ofta.Klicka för att utvidga...
Kricka skrev:Enligt bif länk så invigdes sträckan Bromma-Billund i september 2009 och jag har självtänkt tanken att ta familjen till Legoland på BA Avios. Har linjen lagts ner för att återigenstartas upp ?Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Ny flyglinje Bromma-Billund med Dornier 328-300Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Den enda flyglinjen som nu helt saknar ersättare (ny eller tidigare konkurrent på linjen) är Köpenhamn-Billund.Klicka för att utvidga...
Morgan skrev:Finns väl ett antal turistdestinationer i Europa som Cimber inte hade konkurrens på? Har själv en biljett CPH-Neapel i med Cimber som jag letar men inte hittar vettigt alternativ till...Klicka för att utvidga...
Yes, från idag och 12 dagar framåt, sedan måste SAS hitta en ny lösning..MarcusC skrev:Gällande de rutter Cimber trafikerat öt SAS så verkar det som Cimber iallafall tiölfälligt sätter 4 flyg i trafik för SAS produktionen.Antar detta sker under konkursförvatlaren och ger intäkter till konkursboet.Cimber sætter fire fly på vingerneKlicka för att utvidga...
mry skrev:Tittade just på flygningar från bryssel imorgon med sas när jag ska åka hem för att se hur fullt planet är (SK1590). och man får upp en flygning via cph som flygs av QI och det tycker jag verkade lite konstigt?2543 :- 3628 :- 6207 :- 13:25 - 17:25 4:00 BRU - ARN13:25 - 14:55 SK1592 (QI) Bryssel - Köpenhamn (Terminal 3)Trafikeras av: Cimber Sterling Flygplanstyp: Canadair Regional Jet 200Mellanlandning i: Köpenhamn 1:2016:15 - 17:25 SK1424 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-600Lediga platser till detta pris: 6Klicka för att utvidga...