011430121 skrev:Har skrivit förut om att jag har två bokningar som Swiss har ställt in helt eller några av benen.Avbokade med att ringa till Swiss, de var inga problem att avbokaboka eftersom det fans inga flygningar som kunde ta mig till Barcelona i det ena fallet eller till Singapore i det andra fallet.Avbokningarna är för ca 10 veckor sedan, har ring till Swiss två gånger och påpekat att jag inte har fått någon återbetalning.Båda gångerna har de sagt att de skall skicka detta till avdelningen för återbetalning, och de kommer att återkomma inom 15 dagar.Ringde idag och påpekade att jag inte har hört något trots det har gått 15 dagar sedan senast jag ringde, damen knappade och knappde på sitt tangentbord och säger jag skickar detta till vår avdelning för återbetalning och de kommer att höra av sig inom 15 dagar
med ett svarOm någon känner mig här på BC så vet hen att jag inte är en person som blir upprörd, men jag blev nog lite upprörd idag men visade inte det till damen som knappade och knappade på sitt tangentbord.Jag påpekade att enligt EU 261/2004 så skulle de har återbetalt pengarna inom 7 dagar, det svarade hon inte på.Jag tänkte, jag skall hota dem! Om ni inte har betalt pengarna inom 7 dagar går jag till konsumentdomstolen (vet inte vadallmänna reklamationsnämnden heter på engelska) hon svarade inte.Jag frågade om hon kunde skicka mig ett mail där hon bekräftade att jag skulle få ett svar om 15 dagar, nej det kunde inte den knappande och knappade damen inte göra, det får återbetalningsavdelningen maila
.Jag tror att detta kommer att lösa sig, men varför kan man inte vara ärlig och berätta för mig när jag kommer få pengarnadet rör sig om totalt 19 899 SEK jag kommer att överleva utan att få pengarna, men som kamrat Göran sa den som är satt i skuld är inte fri!Jag återkommer i ärendet om någon är intresserad hur detta fortsätter.Klicka för att utvidga...