GOTBound skrev:Jag ringde nu i eftermiddags för att boka om våra [fullt ombokningsbara biljetter].Hos Lufthansa svarade en mer eller mindre dryg operatör som blev otrevlig relativt omgående efter att han svarat på franska och jag svarade tillbaka på franska och frågade om vi kunde prata engelska istället:
OFCOURSE I CAN SPEAK ENGLISH [sagt men överdriven fransk accent] och förklarade för mig att det inte var någon idé att han förklarade
hur och varför på min fråga för det skulle ta
typ 2 h att förklara. Tillägas att jag ringde på LH svenska servicenummer [vilket jag vet kopplas random ut i Europa] så operatören vet ju att det är ett samtal från utlandet.Min fråga?Ja, den var följande:Jag har bokat Business Saver bokningsklass P, när jag går och och skall boka om till en identisk Business Saver bokningsklass P, längre fram i tiden vill LH enligt sidan ha 4 400 kr.Går jag in på LH sida och gör en ny bokning på exakt samma datum med exakt samma bokningsklass Business Saver bokningsklass P så är kostnaden exakt samma som mitt värde på den bokningen jag vill boka om, jag undrade hur Business Saver bokningsklass P för samma flyg på samma dag kan skilja i pris sig om det är en ombokning eller nybokning. Jag hade givetvis inte fråga om det var en annan bokningsklass än P och/eller om biljettpriset varit för P vid en nybokning.Jag noterade också att flertalet flyg som dyker upp vid nybokning inte finns som alternativ vid ombokning. När jag bokat om tidigare har det varit 1:1 mellan tillgång på flyg och priser.Min bokning är gjord före 1/8 då även Business Saver omfattades av fria ombokningar.HUACA... synd bara att det är 1 h väntetid att komma fram idag.Klicka för att utvidga...