Dining by AMEX för Platinum

Månadens besök gick till Brasserie Astoria och deras "Bar experience". Detta bestod av gougeres (små bakverk med ost) följt av att man får dela en löjromspizza, samt varsitt glas prosecco.

Överlag var det precis som man kan förvänta sig: nivån är mycket hög på allting. Pizzan var nästan löjligt frasig och god, servicen perfekt, miljön trevlig. Kan starkt rekommendera.

Kanske något överraskande är att man faktiskt blev mätt på en halv pizza (det är inte direkt bantningsmat om man säger så). Men den som vill köpa till ytterligare mat eller dryck har naturligtvis en omfattande meny och nästan bottenlös vinlista att välja ifrån.

Testade Villa Dahlia.

Absolut en väldigt bra "hotell restaurang" och varmrätterna var helt klart bättre än förrätter.

Vid tog båda råbiff till förrätt och jag valde entrecote och min +1 tog uer.

Råbiffen var ok, men inget speciellt, beställde medium rare köttbit som mer gick åt rare, men den var riktigt god, saknade lite sås dock.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/20250506_180949-jpg.164753/

https://www.businessclass.com/forum/attachments/20250506_183753-jpg.164754/

Tyvärr inget bra ölutbud, men stort plus för att de hade en ipa från omaka på fat. Tog även en GT, och där är jag tveksam till vad de valt för glas när det i övrigt var premium produkter i drinken.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/20250506_174226-jpg.164755/

Jag bokade precis middag på East och i bekräftelsemejlet står det att man ska visa upp ett giltig Dining access Card. Är det någon som känner till vad det är för kort?

Maruska skrev:Jag bokade precis middag på East och i bekräftelsemejlet står det att man ska visa upp ett giltig Dining access Card. Är det någon som känner till vad det är för kort?Klicka för att utvidga...
Det är kortet I Amex experience appen som visas när du scannat qr-koden.

Vi var för en vecka sedan till Biblioteket live vid Medborgarplatsen.

Ett charmigt ställe men dessvärre var både gösen och servicen av sämre kvalitet.

Dessutom var den vita sparrisen mer eller mindre rå.
img_20250512_192717-jpg.165103

Hej alla, ny medlem här. Kan man boka en 4 personers sittning på Dine by AmEx? Dvs jag och sambon har Platinum men vi tar med två vänner så betalas det överskjutande som inte ingår i erbjudandet? Så blir det -50% rabatt för alla fyra så att säga..

Mvh BZ

Erbjudandet är bara för 2 personer, övriga betalar vad det kostar.

Senaste besöket var vi ett sällskap på 7 personer. Personalen var snälla och drog av de dyraste rätterna enligt erbjudandet för 2 personer.

Diamond-in-the-ruff skrev:Erbjudandet är bara för 2 personer, övriga betalar vad det kostar.Senaste besöket var vi ett sällskap på 7 personer. Personalen var snälla och drog av de dyraste rätterna enligt erbjudandet för 2 personer.Klicka för att utvidga...
Tack för svar, ja det förstår jag, tänkte mer att jag då tar hela notan och så löser vi sinsemellan så att de blir halva priset för alla 4 deltagare om alla kör tex förrätt+huvudrätt.

BZ1991 skrev:4 personer äter samma mat. 2 av de betalar 0 kr och 2 betalar fullpris, notan delas på 4 sinsemellan. Det blir ju som att bjuda polarna på en halva-priset middagKlicka för att utvidga...
Ja, du kan boka bord för valfritt antal gäster men det är bara 2 pers som får gratis 2-rätters. Sedan om man vill splitta notan sinsemellan är upp till er men restaurangen tar ju 0kr resp. fullt pris per rätt.

Testade Miss Clara brunch idag.

Positivt:

Maten var god, man fick välja en huvudrätt + efterrätt.

Negativt:

Ingen service, mycket folk och personalen hann inte med.

Man fick vänta ganska länge när man kom dit + vänta länge för att ens få en kanna vatten och sen beställa.

Tyckte också det var lite dåligt att man inte fick välja två huvudrätter (som man kunde boketto)

PLZ skrev:Testade Miss Clara brunch idag.Positivt:Maten var god, man fick välja en huvudrätt + efterrätt.Negativt:Ingen service, mycket folk och personalen hann inte med.Man fick vänta ganska länge när man kom dit + vänta länge för att ens få en kanna vatten och sen beställa.Tyckte också det var lite dåligt att man inte fick välja två huvudrätter (som man kunde boketto)Klicka för att utvidga...
Erbjudandet är ju 2 rätter av för, huvud, efterrätt? Varför skulle man då få två huvudrätter?

Om man fått det någon annan stans ska det nog ses som ett undantag snarare än standard.

Står väldigt tydligt i erbjudandet att det är två olika typer av rätter

Benefit

Two courses for you and one guest are included in the benefit (starter and main course or main course and dessert).

Om man absolut vill ha förrätt och efterrätt så tror jag nog restaurangen går med på det, eller två förrätter.

Stod så här i appen, kanske därför jag tolka det som man kunde välja två rätter och inte en huvud + efterrätt.

Servitrisen nämnde inget om förrätt + huvudrätt heller, endast huvud + efterrätt.

a0e8be30-2abb-494d-8e61-8f950f7fc703-jpeg.165283

Back