Hotell: Hilton Garden Inn New York-Times Square Central
Antal nätter: 4 nätter, 2-6/11 2021
Rum: Tre rum med en King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1139 USD/rum
Matchat pris/sida: 865 USD/rum (Hotels.com, kampanj 27% rabatt)
Nytt pris med rabatt: 652 USD/rum
Ping
@Maja och
@Fredde18
Hilton är ta mig f-n inte riktigt kloka. Jag gör tre separata bokningar i appen, alla identiska, med en king-säng och två personer per rum. Jag skapar sedan tre ärenden för prismatchning och skickar med samma skärmdump för alla tre. Skärmdumpen är från brittiska hotels.com, med alla detaljer som krävs och med valuta i USD.
Bokning #1: Får svar efter några timmar att de matchar priset.
Bokning #2: Får svar ungefär samtidigt, men från annan agent, att min skärmdump saknar datumstämpel så de inte kan verifiera att priserna tagits fram vid korrekt tidpunkt. I tillägg hävdas att de endast godtar websiter från samma land som hotellet ligger i (U.S.) eller i "undantagsfall" websiter i gästens hemland, och därför inte gör prismatchning mot uk.hotels.com.
Jag svarar med att skicka exakt samma skärmdump igen och påpekar att tid och datum står längst upp, samt att det inte går att tolka deras villkor som att uk.hotels.com inte skulle vara giltigt. Jag påpekar också att om de hellre vill läsa en skärmdump som är på svenska så kan jag komplettera med denna. Svar kommer efter några timmar, att min matchning godkänns.
Bokning #3: Precis som för bokning #2 hävdas att endast hotels.com USA/Sverige skulle vara giltigt. Dessutom hävdas nu att Hotels.com har använt sig av "split rate price" där de slagit ihop två bokningar till en, för att få ett lägre pris. Jag svarar med samma skärmdump som första gången och med samma argumentation, och påpekar också att hotels.com har samma pris per natt oavsett om jag delar upp bokningen i en, två, tre eller fyra delar. Svar kommer efter en timme att matchningen är godkänd.
Kontentan är: HUACA och/eller stå på dig. Nekande svar verkar allt som oftast bero på inkompetens hos motparten.