Ethiopian airlines - era erfarenheter

• Thread starter Thread starter Bulle
  • Start date Start date
nitro29 skrev:Jeg har ikke fløjet med ET før, men netop booket CPH-(VIE)-ADD-CPT t/r i Biz i marts.Jeg synes det er svært at finde seat maps for de forskellige 787 versioner. Det er lørdag ud fra CPH, og det ligner 787-8, mens det er torsdag hjem fra ADD-CPH, hvilket er 787-9 ifølge Ethiopians website.Er der nogen der har erfaringer fra ET biz på 787? Det ligner der er forskellige versioner. Ved I hvilke der plejer at trafikere CPH-ADD og ADD-CPT?Mange tak!Klicka för att utvidga...
Kanske denna text kan hjälpa till?

Ethiopian-787-Business-Class-Seat-1.jpg

Guide To Ethiopian Airlines Business Class Seats

Ethiopian Airlines has a variety of business class seats throughout its fleet. Here's what seat to expect on each aircraft.

cropped-cropped-favicon.png

onemileatatime.com

nitro29 skrev:Jeg har ikke fløjet med ET før, men netop booket CPH-(VIE)-ADD-CPT t/r i Biz i marts.Jeg synes det er svært at finde seat maps for de forskellige 787 versioner. Det er lørdag ud fra CPH, og det ligner 787-8, mens det er torsdag hjem fra ADD-CPH, hvilket er 787-9 ifølge Ethiopians website.Er der nogen der har erfaringer fra ET biz på 787? Det ligner der er forskellige versioner. Ved I hvilke der plejer at trafikere CPH-ADD og ADD-CPT?Mange tak!Klicka för att utvidga...
Oavsett vad du ser idag så bestämmer Ethiopian vilket plan dem ska skicka vart först samma dag, det är equipment change väldigt ofta. Har flugit med dem 10 gånger i år och just under hälften blev equipment change.

ET verkar idag ha bytt flightnummer på ET714 till ET716 (ADD-ARN-OSL). Omvänt routing verkar ha kvar ET715.

nitro29 skrev:Tusind tak,@Benz. Det er et godt overblik! Væsentlig mere informativt end Ethiopians eget seat map (https://www.ethiopianairlines.com/aa/services/on-board-services/seat-map)Det lader altså ikke til at være fully-flat på ret mange 787-8. Hvis der er nogen der har erfaringer fra 787-8 på Ethiopian, så skriv gerne, hvordan I mener komforten er.Klicka för att utvidga...
Flyger nästa vecka till ADD och vidare (med Max8, premiär för mig).

B789 på utresan och A359 till FRA på hemresan.

Återkommer med lite info/åsikter (påminn mig om jag glömmer bort).

Business från Arlanda till Addis, har man inte fast track samt lounge då? Hittar ingenting om det och agenten sa att det inte finns på ARN. Men stämmer det verkligen?

Ponakas skrev:Business från Arlanda till Addis, har man inte fast track samt lounge då? Hittar ingenting om det och agenten sa att det inte finns på ARN. Men stämmer det verkligen?Klicka för att utvidga...
Vill minnas att vi hade lounge (SAS men det var före bytet till Sky Team) men fast track ingick inte.

nitro29 skrev:Det lader altså ikke til at være fully-flat på ret mange 787-8. Hvis der er nogen der har erfaringer fra 787-8 på Ethiopian, så skriv gerne, hvordan I mener komforten er.Klicka för att utvidga...
Extremt obekväma stolar på 787-8 utan lie-flat. Har haft missnöjet att flyga med dem vid ett flertal tillfällen, inklusive 18 timmar mellan Addis Ababa och New York.

Ponakas skrev:Business från Arlanda till Addis, har man inte fast track samt lounge då? Hittar ingenting om det och agenten sa att det inte finns på ARN. Men stämmer det verkligen?Klicka för att utvidga...

1727734669399-png.157566

Ponakas skrev:Se där, kul att deras egna callcenter-personal inte kunde se detta. Verkar dock kört med fast track, EBG hjälper ju inte heller längre.Klicka för att utvidga...
När vi flög i slutet av januari så gjorde det varken till eller från. Iom att ET går så pass sent var det i princip folktomt i vanliga säkerhetskontrollen. Är sannolikt mer trafik på kvällarna nu men borde gå snabbt ändå.

Jag flög Ethiopian business i lördags. Första ben Lufthansa från Köpenhamn till Frankfurt.

Kom in i SAS business lounge och kunde gå in i Cph express.

Lite gnäll:

Enligt seat map skulle det vara nya kabinen med privat fönsterplats, men när jag väl kom på så var det dubbelsäte med någon helt främmande bredvid, hade inte valt fönsterplats om jag visste det.

Flyger om några veckor med Ethiopian till Addis och sen vidare söderut. Inte åkt med dem på ett år. Hänt något intressant? Loungen som ”vanligt” i Addis?

Vilken lounge är det som gäller på Arlanda nu? Har guld hos Thai.

Bulle skrev:Vilken lounge är det som gäller på Arlanda nu? Har guld hos Thai.Klicka för att utvidga...

Irrelevant vilket bolag du har status hos, utförande bolag som styr vilken lounge du ska till.

Star Alliance har en relativt välfungerande lounge finder, kika där så får du nog till vilken lounge du ska till!

Tack för svar. Då har jag koll.

Såg det finns både Pearl (Menzies) I T4 och T5 någon med erfarenhet vilken som är bäst?

Har en härlig poängbokning med ET med avresa på söndag. SAS vill att jag i deras app kompletterar med info i bokningen. Det vill jag inte göra, av rädsla att dom ska sabba bokningen. För i ETs app ser väl allt perfekt ut?

I och med att bokningen och alla flyg står som” Ticketed” och ”Confirmed” så är väl allt redan klart? Jag kan åka till Arlanda på söndag med gott samvete utan att göra något mer?

Back