Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

Rebel skrev:Vet vi vilken som blir första sas flighten med A350???Klicka för att utvidga...

Sanning med viss modifikation, första SAS-flighten kommer ju att vara SK9xxx, TLS - CPH, men när exakt vet vi inte än, men jag är helt övertygad att @Brandten @KalleSus @Tobbe.O m. fl. kommer att ha full koll på detta när transpondern slås på och rapportera här. Sedan kommer den att gå en del shorthaul, gissningsvis på huvudstadstriangeln för att personalen skall bekanta sig med maskinen.

NotRyan skrev:Sanning med viss modifikation, första SAS-flighten kommer ju att varaSK9xxx, TLS - CPH, men när exakt vet vi inte än, men jag är helt övertygad att@Brandten@KalleSus@Tobbe.Om. fl. kommer att ha full koll på detta när transpondern slås på och rapportera här. Sedan kommer den att gå en del shorthaul, gissningsvis på huvudstadstriangeln för att personalen skall bekanta sig med maskinen.Klicka för att utvidga...

Jag röstar för att @Brandten ska tälta en vecka utanför flygplatsen i Toulouse och sen försöka snacka sig ombord första flighten när det är dags.

NotRyan skrev:Sanning med viss modifikation, första SAS-flighten kommer ju att varaSK9xxx, TLS - CPH, men när exakt vet vi inte än, men jag är helt övertygad att@Brandten@KalleSus@Tobbe.Om. fl. kommer att ha full koll på detta när transpondern slås på och rapportera här. Sedan kommer den att gå en del shorthaul, gissningsvis på huvudstadstriangeln för att personalen skall bekanta sig med maskinen.Klicka för att utvidga...

Svårt att köpa billjett till TLS-CPH kan jag tänka ???

Ser nu att SK#3 kommit till final assembly line. Riktigt kul att de ligger såpass tätt.

Tobbe.O skrev:Artikel idag på flygtorget.seFörsta leverans är planerad till sista dagarna i november! Verkar även planeras för någon slinga inom skandinavienFlygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS nya A350 allt närmare trafikstartKlicka för att utvidga...
Ja, fast utan passagerare. Möjligen någon enstaka med: "Till skillnad från bland andra Norwegian och Finnair, som satte in sina nya B787 och A350 i det ordinarie trafikprogrammet på europalinjerna under inkörningsperioden, har SAS beslutat att göra merparterna av övningsflygningarna utan passagerare."

Idag va transpondern för F-WZHJ påslagen för första gången (i alla fall synligt på FR24), så första flygningen är nog inte långt borta nu.

Åhhh, första testflygningen! Det här ser jag verkligen fram emot!

Cristoffer Cedergren skrev:Åhhh, första testflygningen! Det här ser jag verkligen fram emot!Klicka för att utvidga...

upload_2019-10-29_20-15-29-png.99094

Borde vara nästa eller nästnästa 350 som ska upp och testflygas...

Back