Kära medlemmar i BusinessClass-forumet,
Jag heter
Alex Socotuhov och är en del av teamet bakom BusinessClass.com samt den nya
Produktchef för forumet. Min roll är att stödja forumet tekniskt, samla in feedback från medlemmarna och besvara frågor öppet. Jag kommer också att lansera exklusiva förmåner för forumets medlemmar, som endast är tillgängliga för dem som registrerade sig före den
1 januari 2026.
Innan jag beskriver dessa förmåner vill jag kort bemöta frågorna kring de senaste förändringarna i BusinessClass.coms struktur.
BusinessClass.com drivs nu av
BusinessClass.com Inc., med stöd av
Premium Travel Holding AS (Norge, First-Class.com) och
TripRobotics Inc. (USA). I över ett decennium har TripRobotics levererat reseteknik och innehållslösningar som används av stora resevarumärken, inklusive varumärken inom
Booking Holdings såsom
KAYAK och
Priceline.
TripRobotics är en global organisation med över
1 000 anställda, med kontor i
Wilmington (USA), Chișinău (Moldavien), Manila (Filippinerna), London (Storbritannien) och Gurugram (Indien).
Det viktigaste är hur detta påverkar er och den här gemenskapen. Vårt åtagande är enkelt. Vi vill att forumet ska fortsätta blomstra, vara respekterat och användbart, samtidigt som vi stegvis tillför mer värde för medlemmarna. Vi är här med ett långsiktigt perspektiv, redo att investera, förbättra och lyssna.
Forumet i sig förblir som det är. Det kommer att fortsätta vara öppet, få stöd och modereras enligt samma regler. Om vi någon gång behöver införa betydande förändringar kommer vi att kommunicera dem tydligt i god tid i förväg.
Vi har också sett frågor kring användargenererat innehåll. Inget förändras här. Ni fortsätter att äga det ni publicerar, och de befintliga villkoren samt moderationsriktlinjerna gäller fortsatt.
Framöver lanserar vi en uppsättning nya förmåner för långvariga bidragsgivare. Inom ungefär de kommande fyra veckorna kommer varje forummedlem som registrerade sig före den
1 januari 2026 att få tillgång till:
- VIP-konciergesupport dygnet runt (24/7) för komplexa resplaner, biljettändringar, ändringar i flygbolagens tidtabeller och andra brådskande situationer där snabb, kunnig hjälp är viktig.
- Prioriterad telefonlinje som säkerställer att era samtal besvaras före den ordinarie supportkön.
- Tillgång till NET-priser, inklusive förhandlade consolidator- och företagspriser, erbjudna utan något påslag från vår sida.
- Erbjudandeaviseringar endast för medlemmar, med valfria notiser om särskilt prisvärda biljetter eller prissänkningar.
- Reducerade serviceavgifter för ändringar efter bokning, där det är tillämpligt.
- Värdebevis endast för medlemmar, som delas vid utvalda tillfällen och evenemang.
Viktigast av allt: detta är inte ett envägsmeddelande. Om ni har frågor om ägande, drift, integritet, forumets utvecklingsplan eller hur dessa förmåner kommer att fungera i praktiken, svara gärna i den här tråden. Vi kommer att svara öppet, och om något ännu inte är helt fastställt kommer vi att säga det.
Vi vill också ha era idéer. Den här gemenskapen har gedigen erfarenhet, och vi avser att aktivt lyssna och prioritera förbättringar utifrån det som medlemmarna värdesätter mest.
Tack för att ni har gjort det här forumet värdefullt under så många år. Vi respekterar det som har byggts upp här och är engagerade i att stödja det långsiktigt.
Alex
BusinessClass.com & TripRobotics