Har precis haft en skräckupplevelse på CDG i motsatt riktning som du undrar över, alltså 2E K till 2D.
Landade med AF på 2E K gates, 1 h och 8 minuter innan vår flight med SAS til CPH skulle AVGÅ från 2D. Effektiv tid från att vi kom av planet (först av) var sannolikt mer 45 minuter.
Eftersom vi var sena redan från CAY hade jag diskuterat med CC om det var rimligt att vi skulle hinna till 2 B/D, och de vidhöll att det inte skulle vara några problem. 20-30 minuter sa de, bara att gå hela vägen. Vet såklart inte om det fanns någon möjlighet att gå hela vägen, men väl i terminalen var all information från markpersonal att vi var tvungna att ta shuttle bus, vilken säkert tog 30 minuter ara själva bussresan. All övrig transport sprang vi i princip hela vägen. En icke fungerande passkontroll (maskinen kunde inte läsa pass med plastade sidor) käkade upp ytterligare minst 10 minuter, samt en säkerhetskontroll med Noll förståelse för att vi hade en flight som redan höll på att boarda, gjorde att vi till slut missade vår anslutning. Ombokning gick fint efter att vi sedan tagit oss till 2F, men bagaget kom såklart inte med vår nya flight. Sammantagna upplevelsen var fruktansvärt stressig för mig, fru och dotter.
Jag kan såklart inte veta, men det känns som att AF borde kunna ha hjälpt oss med en ombokning redan under resan till CDG, och besparat oss detta. Men kanske har de rätt i att det skulle kunna gå. Besvikelsen på AF är rätt stor här i huset just nu oavsett.
Klandrar mig själv att jag inte stod på mig mer när jag pratade med CC, eftersom min starka magkänsla var att detta var hög risk.
Synpunkter? Vad kunde jag gjort annorlunda?