Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Kan inte skaka av mig känslan för inflation av EBG.. t/r i C om det fortfarande ger 200% till en destination som ger 10K + Amex Elite så är man i hamn, eller 3 MR.
 
Det sög till lite i maggropen! Hoppas det inte blir allt för illa med 25% low economy...

@CharlieK : Vilken tur att vi kör en MR snart då! I det fall det blir allmän kris och panik på biljetterna!
 
Ad tråden om SAS og økonomi så er jo dette enda en måte å belønne de som faktisk gir SAS høy inntjening, og få de som ellers har surfet på enkle løsninger til å betale litt mer for å komme i mål. For et selskap som ikke har råd til å gi noe bort gratis bør det jo være åpenbart.

Samtlige flygbolag gjør jo disse endringene nowadays, især de amerikanske flygbolagene har endret inntjening som bare det (betalt pris = hvor mye bonuspoeng du får, var det inte så hos United?), British Airways har vel også gjort endringer nylig....
 
Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna? Nu vet vi inte exakt hur det nya systemet kommer se ut, men man kan ju hoppas att det inte blir alltför komplicerat, är lagom kul att vara tvungen att hålla koll på alla bokningsklasser för att inte riskera att boka in sig på något som ger 25% eller liknande.



Att de sen släpper informationen i EB Traveller utan att gå ut med någon ytterligare information på hemsidan känns ju väldigt seriöst. SAS i ett nötskal...
 
CharlieK skrev:Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna? Nu vet vi inte exakt hur det nya systemet kommer se ut, men man kan ju hoppas att det inte blir alltför komplicerat, är lagom kul att vara tvungen att hålla koll på alla bokningsklasser för att inte riskera att boka in sig på något som ger 25% eller liknande.Att de sen släpper informationen i Scandinavian Traveller utan att gå ut med någon information på hemsidan känns ju väldigt seriöst. SAS i ett nötskal...Klicka för att utvidga...


Vad är scandinavian traveler?!
 
Aurora skrev:Ad tråden om SAS og økonomi så er jo dette enda en måte å belønne de som faktisk gir SAS høy inntjening, og få de som ellers har surfet på enkle løsninger til å betale litt mer for å komme i mål. For et selskap som ikke har råd til å gi noe bort gratis bør det jo være åpenbart.Samtlige flygbolag gjør jo disse endringene nowadays, især de amerikanske flygbolagene har endret inntjening som bare det (betalt pris = hvor mye bonuspoeng du får, var det inte så hos United?), .Klicka för att utvidga...


SAS har redan provat det konceptet, under många år var det bara dyra biljetter som gav hyfsad poängintjäning.

Så det var tydligen inte heller rätt modell...




Aurora skrev:British Airways har vel også gjort endringer nylig....Klicka för att utvidga...


?
 
I rubriken i tidningen står det "Förbättringar och förändringar i poängintjäningen". Skriver man så så menar man nog egentligen Försämringar i poängintjäningen ...
 
Jag påstår att de flesta affärsresenärer inte kan styra vilken bokningsklass de bokar sig till. Jag har själv flugit så gott som allt mellan O och J inom Norden i år, enligt det vad tillgängligheten har varit. Det har varit klart och tydligt vad intjäningen varit. Om det nu återgår till systemet där poängen beror på vilken bokstav jag råkar få så gör det allt bara mer komplicerat.



Jag brukar kvala med segment så jag tackar och tar emot de lägre gränserna men jag tyckte det fanns ett bra och klart system. Vad SAS tror sig vinna eller lösa med detta är oklart för mig.



If it isn't broken, don't fix it.
 
Tycker att SAS borde ta bort gift EBG/EBS förmånerna, om man är orolig att antalet statusmedlemmar blir för högt.
 
CharlieK skrev:Tycker det känns väldigt märkligt, visst har jag förståelse för att de vill göra det svårare att nå status, men varför inte bara höja gränserna?Klicka för att utvidga...


Tja, det finns ju andra bolag som ger nivåpoäng också. Och med högre gränser blir ju 150 poäng från Lufthansa ännu sämre... Interndebiteringsmässigt så kostar det väl säkert den flygande delen av SAS pengar att köpa poäng av Eurobonus också.
 
Jonas C skrev:Tycker att SAS borde ta bort gift EBG/EBS förmånerna, om man är orolig att antalet statusmedlemmar blir för högt.Klicka för att utvidga...


Verkar som att det är något som de som hänger runt bc.se är mer oroade för än vad SAS själva är.
 
Back
Top