Tomas E skrev:Attans! Det kommer alltså inte att gå att bli HON med 300 segment i ekonomi på ett år med LH-gruppen & co!Det skulle gått enligt det ursprungliga förslaget.Klicka för att utvidga...
Inget HON för @Skogi alltså....
Tomas E skrev:Attans! Det kommer alltså inte att gå att bli HON med 300 segment i ekonomi på ett år med LH-gruppen & co!Det skulle gått enligt det ursprungliga förslaget.Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:Inget HON för@Skogialltså....Klicka för att utvidga...
Även 60 års ålder för LT SEN enligt de nuvarande inofficiella reglerna, av FlyerTalk att döma.Vixit skrev:En av de största förändringarna är kanske hur man blir Lifetime: LT FTL efter 30,000 QP och LT SEN efter 40,000 QP. Antal QP man har tillgodo 1 januari 2024 blir antal Status Star Points man fått tills dess x 2.Även om LT SEN inte var en officiell förmån tidigare, var det väl antal år som SEN samt totalen statusmil som räknades, vill jag minnas. De kunde ju komma från flyg med hela Star Alliance. Nu blir det bara QP som gäller och de kan man bara samla inom LH Group.Klicka för att utvidga...
Så kan det nog bli. Troligtvis många HONs på rutten NYC-EU-TLV också…ELOS skrev:Så blir det milage runs till Tel AvivKlicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Har en jobbresa i ECO CLassic GOT-FRA-DRS och tillbaka som kommer vaska i slutet av månaden då jag byter jobb. Skulle kunna ändra den så jag bara åker ned och tillbaka. är det värt med att bara sitta av den tiden för de nu mesiga 80 baspoängen? Känns som det bara är Högre klasser som kommer ge någon egentlgi intjäning, på resten tror jag det är vettigare att bara kreditera EB (eller valfritt annat program).Klicka för att utvidga...
Det nya konceptet börjar väl först 2024?JacobGBG skrev:Har en jobbresa i ECO CLassic GOT-FRA-DRS och tillbaka som kommer vaska i slutet av månaden då jag byter jobb. Skulle kunna ändra den så jag bara åker ned och tillbaka. är det värt med att bara sitta av den tiden för de nu mesiga 80 baspoängen? Känns som det bara är Högre klasser som kommer ge någon egentlgi intjäning, på resten tror jag det är vettigare att bara kreditera EB (eller valfritt annat program).Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det nya konceptet börjar väl först 2024?Fram till dess är det väl gamla intjöningen?Generellt kommer Lufthansa prioritera C/F för status framöver.Klicka för att utvidga...
Ligger Beirut eller Baku i Europa (Continental zone) eller Nordafrika (Please note that Algeria, Egypt, Libya, Morocco and Tunisia count as part of the continental zone)?Ubbe skrev:Hur skulle följande routing räknas?T.O.R GOT-FRA-BEY (Göteborg-Frankfurt-Beirut) eller till Baku GYD?Interkontinental?Klicka för att utvidga...
På din länk ovan är just Beirut med Zone 2: intercontinental routes near (short and medium-haul aircraft) på samma som AMM, ASB, BAK, CAI, EBL, TLVpalmen skrev:Ligger Beirut eller Baku i Europa (Continental zone) eller Nordafrika (Please note that Algeria, Egypt, Libya, Morocco and Tunisia count as part of the continental zone)?Om svaret är nej så ska de räknas som interkontinentalt.Man kan säkert dra en gissning att lufthansa hanterar sina zoner på samma sätt för intjöning som vad det kostar med uppgradering och då ser det ut så härhttps://www.lufthansa.com/xx/en/book-and-manage/advance-seat-reservation/advance-seat-reservation-economy/pricezonesKlicka för att utvidga...
Vissa saker pratar vi inte högt om utan konstaterar bara hur regelverket ser ut.Ubbe skrev:På din länk ovan är just Beirut medZone 2: intercontinental routes near (short and medium-haul aircraft) på samma som AMM, ASB, BAK, CAI, EBL, TLVmen ligger ju inte i Algeria, Egypt, Libya, Morocco and Tunisia.Är det ett hål i regelverket? Beirut är ju billigt att flyga till...Klicka för att utvidga...
Tips till @Minnesinger som ville dra in ett Senator för ca 30k och @Fredrik som i annan tråd påstod att det inte går att flyga ihop ett Senator för ca 30k utan att det kommer att kosta 130k SEK som billigast och inte under 100k SEK.Minnesinger skrev:Visa mig vart jag kan få Senator status för 30k så bokar jag den rutten redan i dag.Klicka för att utvidga...