M.K skrev:@EBGGOTExakt! Mycket trevligt. Nu är frågan vad som lönar sig bäst? EBD eller EBG+Senator?Klicka för att utvidga...
ELOS skrev:Kanske blir Casablanca en favorit?]Klicka för att utvidga...
Så skillnaden på "punkte" och "Qualifizierende punkte" är att punkte (poäng/points) kan samlas på alla star alliance bolagen och Qualifizierende punkte (kvalificerande poäng/qualifying points) enbart kan intjänas på Lufthansa-gruppen?Vixit skrev:Handelsblatt säger sig veta ganska mycket idag: poäng per segment och kabin, men inte diffat per fare category. Status kräver minimipoäng på egna core carriers. HON får även tillräkna sig ekonomibiljetter. Status gäller 1 år istället för 2.Livstid FTL blir 7,500 qualifying points. Livstid SEN blir 10,000 qualifying points samt SEN över minst tio års tid.Visa bifogad bild 99761Visa bifogad bild 99762So krempelt Lufthansa das Meilenprogramm umKlicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:Får man några extra poäng som FTL eller bättre?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Så skillnaden på "punkte" och "Qualifizierende punkte" är att punkte (poäng/points) kan samlas på alla star alliance bolagen och Qualifizierende punkte (kvalificerande poäng/qualifying points) enbart kan intjänas på Lufthansa-gruppen?Så tolkar jag det med min skoltyska.Som@ELOSskriver så finns det helt klart sweet spots för interkontinental-resor om norra Afrika räknas in där (vilket det borde).Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Tunis, Alger, Casablanca, Marrakech, Agadir, Tel Aviv, Tbilisi (om nu Georgien och Israel är interkontinentalt) är alla destinationer som är billiga för en weekend. En snabb koll på google flights visar att priserna ligger på 5-6000 kronor för tur och retur i business i början på nästa år och det bör ge 120 kvalificerande poäng.4 sådana resor för ca 20.000 SEK så blir man SEN (jag tolkar att man måste nå både kravet på poäng och kvalificerade poäng)13 sådana resor för ca 65.000 SEK så blir man HONKlicka för att utvidga...
Middle seat skrev:Nämner man det på kontoret till kollegorna så får man stå där med dumstruten!Klicka för att utvidga...
Middle seat skrev:I sak skiljer det väl inte så väldans mycket från BA's program och det verkar ju fungera hyfsat!? Kommer ju alltid finnas sweet spots för oss som är intresserade och insatta. Men antalet som kommer optimera är nog relativt få, några hundra globalt sett som tar en MR resa via Cairo för att nå SEN. Nämner man det på kontoret till kollegorna så får man stå där med dumstruten!Klicka för att utvidga...
Tror det kommer justera sig för M&M där också med tiden. Det är ändå nästan 14 månader till launch.Senator skrev:Nja.. Jag tycker British Airways har en bättre logik där man arbetar efter distans kombinerat med bokningsklass:Economy short haul 5 -40 Tier pointsEconomy long haul 20-80World Traveller Plus 90-100Club Europe 40-80Club World 140-160First – 210 – 240Klicka för att utvidga...
Du gjorde ju en uträkning för ett antal år sedan att det skulle kosta ca 400.000 för att så billigt som möjligt nå HON.Senator skrev:"The law of unintended consequences". På tok för billigt.Klicka för att utvidga...