Det beror på vad det är för försäkring. Omöjligt att säga givet bara ett pris.Olle K skrev:Innebär det att man måste ta försäkringen från t.ex Avis på 205kr per dag?Klicka för att utvidga...
Det menas nog att bilen måste ha helförsäkring, precis som det står.Olle K skrev:Eller hur menas?Klicka för att utvidga...
Jag hade lagt ner - det enda du kan åstadkomma är en försämring av villkoren. Så som allt ser ut just nu så finns det inte en chans i h-vete att de skulle komma undan ifall något händer och man vill använda deras försäkring.Buffy skrev:Dåren på kundtjänst hänvisade till vad som står på hemsidan, inte villkoren.Jag skickade en screendump från villkoren, inväntar svar.Klicka för att utvidga...
Olle K skrev:I både Norwegians och Motormännens försäkring står det att hyrbilen måste vara helförsäkrad för att försäkringen ska gälla. Innebär det att man måste ta försäkringen från t.ex Avis på 205kr per dag? Eller hur menas?Klicka för att utvidga...
Olle K skrev:Avis försäkringär t.ex.: "Kompletta skyddspaketet (alla försäkringar nedan: SCDW, STP, SPAI, LI och RSN) - 210 kr per dag" (210 var det, inte 205 kr).Klicka för att utvidga...
agehall skrev:men jag har den som täcker allt, inkl USA och där framgårKlicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Vilken är det du har mer i klartext? Sitter med en kommande hyra i Miami och funderar på att teckna en separat försäkring. I hyran (Avis) ingår:- Local TAX- Loss damage Waiver (LDW)- Additional Liability Insurance (ALI)- Vehicle Registration Fee (VRF)- Unlimited mileageVad mer kommer jag att erbjudas när jag hämtar bilden? Vad kan jag säga nej till om jag tecknar en separat försäkring t ex via I4CH?Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Vilken är det du har mer i klartext? Sitter med en kommande hyra i Miami och funderar på att teckna en separat försäkring. I hyran (Avis) ingår:- Local TAX- Loss damage Waiver (LDW)- Additional Liability Insurance (ALI)- Vehicle Registration Fee (VRF)- Unlimited mileageVad mer kommer jag att erbjudas när jag hämtar bilden? Vad kan jag säga nej till om jag tecknar en separat försäkring t ex via I4CH?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Du har ju tydligen ett paket där ALI och LDW ingår, att det i efterhand skulle gå att plockabort dessa och får en prisnedsättning torde vara omöjligt.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Eftersom självrisken är 0 i USA behövs det heller ingen självriskeliminering.Klicka för att utvidga...
Bryant skrev:personförsäkringar.Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Jag är inte ute efter att få ned priset. Jag är ute efter att ha ett betryggande försäkringsskydd om något skulle inträffa.Jaså? Är det så? Det hade jag inte en aning om.Om jag nu har ALI och LDW inkluderat i priset - behövs något ytterligare?Klicka för att utvidga...
Beroende på din ekonomiska situation behöver du inte LDW, men de flesta föredrar att ha den för det kan vara lite jobbigt att hosta upp ersättning för en ny bil sådär bara.adhoc76 skrev:Om jag nu har ALI och LDW inkluderat i priset - behövs något ytterligare?Klicka för att utvidga...
Låter för mig som att de ersätter den del av din självriskkostnad som överstiger £350.Matore skrev:Funderar på Questor Insurance för husbilshyra Nya Zeeland. Men jag förstår inte riktigt vad detta innebär, nån som vet? Är det begreppet för självrisk de pratar om?"What's Excluded: This policy will not cover the first £350 of any Excess Reimbursement claim."Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Låter ju lovande då någon j-vla idiot har lyckats dra in i fronten på helgens S90 R-line som jag har.Det finns två ställen där det kan ha skett: Utan för Kjell&Co's Outlet i Skärholmen eller på Bauhaus i Bromma. Jag såg skadan när jag kom ut från Bauhaus, men något säger mig att det inte var där den skedde.Trist att man nu ska behöva göra en massa pappersjobb bara för att någon annan inte kan köra bil.Klicka för att utvidga...