palmen skrev:När jag nyttjar mina poäng får jag ut 20-25 öre per poäng. Den diskussionen har dragits många gånger tidigare.Jag köper dock gärna poäng för 10 öre styck om möjlighet finns.Business till USA60k poäng med FlyPremiumVillig att betala 15k SEK för samma biljettVärde på poäng 15.000/60.000 = 0,25sek = 25 öreVärdet på en poäng är subjektivt och skiljer sig för alla personer. Om du räknar på 10 öre poängen så är det värdet för just dig, men behöver inte vara samma för andra. Finns ju de som räknar värdet som 3 öre också, finns inga rätt eller fel i det.Om du värderar poängen till 10 öre, skulle du då sälja 100k poäng till mig för 11k sek (om det nu var möjligt att sälja poäng)? Är svaret nej på den frågan så skulle jag säga att värdet är högre än 10 öre för dig också.Om jag skulle värdera poängen till 10 öre så skulle ovanstående resa bara vara värd att betala 6.000 sek för? Hur många här inne hade varit villiga att betala över 6k sek för en business till USA med SAS?Nyttjar man poängen till att åka i ekonomi med familjen så blir värdet självklart lägre, men personen i fråga skulle resa i business för sina poäng och då anser jag att poängvärdet är omkring 20-25 öre för egen del.Klicka för att utvidga...