Kai Groundstroem skrev:Så här, jag upptäcker genom detta forum att ett nytt plan har sats in på den rutt jag har bokat. Jag har inte fått någon info om det från Thai Airways. De har splittat upp min familj på olika rader och blockat platser så vi inte kan sitta ihop som planerat och jag får nu åka med en gammal kabin som inte uppfyller samma nivå som det jag bokat och betalat för. För mig liksom många andra är flyget en stor del av semesterupplevelsen och jag har betalat fullt pris för två businessbiljetter och två biljetter på poäng. Jag har lagt mycket tid och pengar på att pussla ihop en bra upplevelse som sen pajjas och jag bara ska acceptera det utan någon notis. Det är inte första gången Thai ändrar flyg helt plötsligt och man anar ett mönster. Om någon i servicebranschen pga omständigheter måste ändra det någon har bokat till det sämre så brukar man få något jämförbart eller en ekonomisk kompensation. Det handlar inte bara om en transport för min del. Kanske kunde man sagt. Sorry, planet är trasigt, här är 500€ eller 50 000 poäng som kompensation per person för att du inte får det du betalat för och inte får sitta med din fru och dotter på er semester.Klicka för att utvidga...