Grina ut i kvällspressen

ante_77 skrev:I min familj flyger även vi privatjet. Det gör vi för att vi lämnar ungarna hemma så att vi ska ha råd med det. I värsta fall får även frun stanna hemma så att jag slipper flyga "kollektivtrafik"Klicka för att utvidga...
Hur mycket billigare blir det att flyga privatjet för bara två pax, dvs utan ungarna?



Jag menar ni hyr ju i alla fall hela flygplanet....
 
a02e4795-9149-4c67-bf1b-c4955653abe2




Flyget försenat i 38 timmar: ”Ovissheten är värst”

Charterflyget från Palma till Stockholm är ett och ett halvt dygn försenat. Mitt i resekaoset är Sarah Wahlén, 50, från Gotland. – Till slut blir det lite paro


favicon.ico


www.aftonbladet.se






Nästa försening och folk kommer ej hem etc.
 
Kimmen00 skrev:Parets flyg överbokades – bara en fick följa medNichlas och Paulina skulle åka på sin första weekendresa utan barn. Men flyget var överbokat och bara en av dem fick följa med. – Det blev bara en massa stress,www.aftonbladet.seOklart exakt hur de agerade men kan tycka Norweigan skötte det rätt kasst.Klicka för att utvidga...
Låter som tafflig hantering i flera steg. Men det är ju en solklar EU261 om artikeln stämmer. Vill också påminna att det är ett absolut krav att först söka frivilliga innan man slänger av folk vid överbokning.
 
Kimmen00 skrev:Parets flyg överbokades – bara en fick följa medNichlas och Paulina skulle åka på sin första weekendresa utan barn. Men flyget var överbokat och bara en av dem fick följa med. – Det blev bara en massa stress,www.aftonbladet.seOklart exakt hur de agerade men kan tycka Norweigan skötte det rätt kasst.Klicka för att utvidga...
De påpekar avsaknad av samarbete mellan Norwegians personal på flygplatsen och kundtjänsten. Känns som ytterligare ett av många exempel på att det dels inte är Norwegian personal på flygplatsen utan inhyrd personal utan befogenheter, och troligen inte heller det i kundtjänsten heller.



Absolut dåligt hanterar, men tyvärr inte överraskande.
 
lillemannen skrev:Jobbresa, borde vara två olika PNR nummer om företaget ska betala.Klicka för att utvidga...
Risken att råka ut för detta om man är på samma bokning är nog relativt liten. Misstänker att flygbolagen helst undviker att splittra sällskap.
 
apknug skrev:Några som grinar ut i skandalblaskan pga drönarna.SAS svarar klockrent och rekommenderar att man tar privatjet om det behövs!Tusentals SAS-resenärer fast efter drönarkaoset – Ann tog taxi för 7 546 kronorTusentals SAS-passagerare blev strandsatta i Europa efter drönarkaoset i Köpenhamn och Oslo. Ann och Kent tog en taxi hem till Malmö för 7 546 kronor. Niklas ”dwww.aftonbladet.seKlicka för att utvidga...
Jag läste SAS svar som att de ersätter utgifter för att ta sig hem, men inom rimliga gränser (så kanske inte privatjet). Men det är mycket oklart formulerat, så det kan lika gärna vara din tolkning som är rätt!
 
Brandforce skrev:Jag läste SAS svar som att de ersätter utgifter för att ta sig hem, men inom rimliga gränser (så kanske inte privatjet).Klicka för att utvidga...
Den enda rimliga tolkningen av vad personen faktiskt sade.



För övrigt intressant hur det varje gång kommer fram folk i media som blir så totalt handlingsförlamade och bara sitter och väntar på att någon ska lösa ens problem (inte nu de som tog taxi iofs, men övriga). Visst, flygbolaget är ansvarigt, men vill man hem kan man många gånger påskynda processen av att agera lite själv också.
 
eddo skrev:Den enda rimliga tolkningen av vad personen faktiskt sade.För övrigt intressant hur det varje gång kommer fram folk i media som blir så totalt handlingsförlamade och bara sitter och väntar på att någon ska lösa ens problem (inte nu de som tog taxi iofs, men övriga). Visst, flygbolaget är ansvarigt, men vill man hem kan man många gånger påskynda processen av att agera lite själv också.Klicka för att utvidga...


Har man inte möjligheten att ligga ute med tusentals kronor på taxi så är det inte så konstigt att man väntar på att resebolaget gör något.
 
eddo skrev:Den enda rimliga tolkningen av vad personen faktiskt sade.Klicka för att utvidga...


Absolut, men hans uttalande existerar ju inte i ett vacuum. Privatjet-exemplet är ju känt just för att SAS betalade ut ersättning för privatjet/hyrflyg (efter att ha blivit stämda), hävdade under förhandlingen att utbetalningen "var av misstag" och genstämde passagerarna för att de skulle betala tillbaka. I slutet blev det en förlikning. SAS uttalade även det här:


På SAS säger presschefen Irena Busic att resenärer inte själv ska själva boka om en resa och förvänta sig att få pengarna betalda.– Enligt vår policy ska man inte göra egna ombokningar utan låta flygbolaget sköta det, säger Irena Busic.Klicka för att utvidga...
 
Det stora problemet är väl bristen på information. Om man är ovan resenär kan man ju inte veta att SAS ersätter en resa men ordnar själv, eller hotell etc, speciellt inte när det är en så extraordinär händelse (och jag vet vad reglerna säger, men det vet nog inte alla och dessutom får man bråka med många bolag för att få ut sin ersättning) SAS borde ju i vart fall gått ut med ett SMS eller liknande med information. Hela hanteringen väcker ju frågetecken på vilken beredskap SAS egentligen har för denna typ av störningar i en värld som blir alltmer osäker. Att inte ha robusta system för krishantering i en samhällsviktig funktion som flyget tycker jag inte ok i rådande läge.
 
DRG skrev:Det stora problemet är väl bristen på information. Om man är ovan resenär kan man ju inte veta att SAS ersätter en resa men ordnar själv, eller hotell etc, speciellt inte när det är en så extraordinär händelse (och jag vet vad reglerna säger, men det vet nog inte alla och dessutom får man bråka med många bolag för att få ut sin ersättning) SAS borde ju i vart fall gått ut med ett SMS eller liknande med information. Hela hanteringen väcker ju frågetecken på vilken beredskap SAS egentligen har för denna typ av störningar i en värld som blir alltmer osäker. Att inte ha robusta system för krishantering i en samhällsviktig funktion som flyget tycker jag inte ok i rådande läge.Klicka för att utvidga...
Håller med! Framstår verkligen som att mängden IRROPS helt överträffade SAS kapacitet att hantera.
 
Brandforce skrev:SAS uttalade även det här:Klicka för att utvidga...


"På SAS säger presschefen Irena Busic att resenärer inte själv ska själva boka om en resa och förvänta sig att få pengarna betalda.



– Enligt vår policy ska man inte göra egna ombokningar utan låta flygbolaget sköta det, säger Irena Busic."





Skulle alla följa det rådet skulle vi får se många fler grina ut i kvällspressen artiklar med resenärer som sitter fast utan Mat, utan Hotel i dagar kanske veckor utan en chans att komma hem. Trots att det finns alternativa resor inform av Taxi, Tåg, Båt eller Privatjet.
 
apknug skrev:"På SAS säger presschefen Irena Busic att resenärer inte själv ska själva boka om en resa och förvänta sig att få pengarna betalda.– Enligt vår policy ska man inte göra egna ombokningar utan låta flygbolaget sköta det, säger Irena Busic."Skulle alla följa det rådet skulle vi får se många fler grina ut i kvällspressen artiklar med resenärer som sitter fast utan Mat, utan Hotel i dagar kanske veckor utan en chans att komma hem. Trots att det finns alternativa resor inform av Taxi, Tåg, Båt eller Privatjet.Klicka för att utvidga...
Nja, hon har ju delvis rätt i sak. Skyldigheten ligger på SAS och du kommer behöva visa att de inte kunde eller ville lösa ärendet inom rimlig tid. Du ska kunna visa att du har begärt rättning/lösning från andra avtalsparten.
 
Kanske inte i kvällspressen men ändå!

Om man ska på något viktigt så kanske man borde checka in dagen innan och komma i tid till flygplatsen istället för att skylla ifrån sig på nya regler?



1760608929156-png.169211





564742856_1096166375840238_4998380328862258643_n.jpg




28 d. weergaven · 4,3 d. reacties | Regler är regler! SAS har infört nya regler. Man måste checka in 40 min innan avgång. Jag är så van vid de gamla reglerna och tänker att man kan checka in vid disken eller maskinen som vanligt. Nä, nu är det nya ti

Regler är regler! SAS har infört nya regler. Man måste checka in 40 min innan avgång. Jag är så van vid de gamla reglerna och tänker att man kan checka in vid disken eller maskinen som vanligt. Nä,...


ay1hV6OlegS.ico


www.facebook.com
 
Back
Top