Har du blivit uppgraderad på Best Western?

BW Vilnius har som princip att uppgradera de som har över guldnivå till en av de rymliga sviterna om de är lediga. Dessutom två flaskor vatten.

Blev uppgraderad till deras svit på Best Western Premier i Muscat.

Bokade billigaste rummet via Booking.com och e-postade innan ankomst att jag var Diamond medlem.

Återupplivar denna tråd

Har bott på best western & hotel i Sthlm tre gånger i sommar, blivit uppgraderad två gånger. Är Diamond.

Jag kom precis hem från en resa genom Washington, Oregon och Kalifornien. Bodde på fem olika Best Western. Uppgradering fungerade med blandad framgång (jag är Platinum-medlem). Bäst gick det i Bandon, OR, där jag betalade för det billigaste rummet men fick välja fritt mellan sviterna. Fick en King suite med separat sovrum, jacuzzi och öppen spis för ca 900 kr. Alla hotell utom ett gav mig någon form av uppgradering när jag bad om det. Undantaget var det första hotellet, men där glömde jag be om uppgradering vid incheckningen.

I Fort Bragg betalade jag med poäng, men fick ändå uppgradering.

Det bör dock påpekas att oktober/november knappast är högsäsong.

Hotell Rogge Strängnäs, blev uppgraderad till ett rymligt rum. Blev informerad att nya regler gäller för välkomstgåva fr 1a mars. Inget på rummet utan man får välja från kiosken eller 500 poäng extra. Bad om en öl men efter kontroll i reglerna gällde bara alkoholfritt, blev en loka och ett påse Ahlgrens. Vouchern delades ut som vanligt. Är Diamond.

BW Plus, Time Hotel

Vanadisvägen, Stockholm

BW Platinum

Bokade billigaste webbpris (570 pix!)

Uppgradering till terrassrum på 9 vån, voucher på 75 kr, en Ramlösa och en liten påse rotfruktschips.

e1638afc-b55b-42b0-868f-d2d0e1374206-jpeg.87215

Nyss hemkommen från en liten roadtrip i Ontario, Kanada där vi bott på några olika BW. Jag har Platinum-kort och fick uppgradering på tre av fyra hotell. Det fjärde var helt fullbokat (i North Bay) - annars hade vi förmodligen blivit uppgraderade även där.

Min erfarenhet (även från tidigare resor) är att det inte händer något förrän man frågar själv, men då brukar det gå bra. På trevliga BW Plus Muskoka Inn i Huntsville, exempelvis, hade jag bokat ett vanligt double queen-rum, men fick en King suite med jacuzzi istället.

Tillägg: Två av nätterna betalade jag med BW-poäng, men det gick lika bra att uppgradera ändå.

Best Western Vilnius

Bokat: standardrum kingsize bed

Fick: svit med vardagsrum och sovrum, 2 toaletter

Fick ett verkligen bra pris för 50 euro inkl stadsskatt på 2 euro. Fri parkering och frukost ingår.

Välkomstgåvan var väl sådär med 2 flaskor vatten på glasflaska och 2 müslibars.

Kom till hotellet 13.30 och då var rummet inte färdigt. Vi blev bjudna på valfri kaffe eller te, inkl vår gäst som inte skulle bo på hotellet medan vi väntade. Fick en väldigt god paj till det också.

Var: Best Western Edward Hotell Lidköping

Status Reward: Diamond Select

När: 25/7-30/7

Bokat: Enkelrum

Fick: Nyrenoverat dubbelrum

Toppenbra och charmigt hotell.

Var: Best Western Premier - The Winery Hotel, Solna

När: 29/8-30/9

Bokat: Standard x 2 rum

Fick: Superior x 2 rum

Riktigt bra hotell, definitivt ett av dom bästa hotellen inom Best Western jag bott på. Toppenfräscht, bra service/personal, och riktig trevlig utepool på taket (fast det regnade var poolen varm). Vinupplevelsen total - älskar man vin är detta riktigt nice.

Var: Best Western Plus Grand Hotel Halmstad

Status Reward: Diamond

När: 20/4-21/4

Bokat: Superior

Fick: Minisvit

Bra hotell utifrån förväntningarna, trevlig personal och uppmärksammande av diamantmedlemskapet. Uppgradering och lite choklad på rummet. Kunde inte utnyttja voucher i någon restaurang eftersom jag kom dit sent, så det fick bli till att köpa onyttigheter från lobbyutbudet istället.

Var: Stora Hotellet, Umeå Hotell Umeå | Stora Hotellet | www.storahotelletumea.se

När: 20/4-21/4

Bokat: Dubbelrum (Äventyr)

Fick: Dubbelrum (Mystik, 1 bokningsklass upp)

Hotellet hade även en så kallad "Care Week", där medlemmar, vid incheckning, fíck slå med en tärning för extra "omtanke".

Udda siffror = 25kr extra på hotellvoucher

Jämna siffror = en godispåse.

Slog självklart en etta, och erhöll därför 150+25kr i vouchers.

Kul iniativ även om det varken gjorde till eller ifrån så jag inte hann använda vouchers överhuvudtaget.

Var: Best Western Air Hotel Linate

När: september

Bokat: enkelrum

Fick: superior

Trevligt med en liten uppgradering. Fick vatten och snacks på rummet samt gratis frukost. Verkar som att jag fick 500 poäng extra med. Bra om man ska till flygplatsen med gratis transfer.

Var: Gothia Towers, Göteborg

När: December

Bokat: Standard Small

Fick: Premium Sky

Trevlig uppgradering till våning 27. I dessa rum ingår även choklad och lite bubbel.

Mån får dessutom inta frukosten i restaurang Imagine på våning 29 i torn 3.

Var: Best Western Plus Plaza Kurfürstendamm Berlin

När: 15/7-17/7

Bokat: Standard ink frukost för 110€

Fick: Minisvit

Bra hotell utifrån förväntningarna, hade bokat en weekend special ink frukost för €110/natten (ordinarie 156 excl frukost) Uppmärksammande av diamantmedlemskapet. Uppgradering och lite choklad i en påse vid incheckningen.

dsc_3314-jpg.131213

dsc_3317-jpg.131214

Var: Best Western Plus Plaza Kurfürstendamm Berlin

När: 16/8-18/8

Bokat: Standard ink frukost

Fick: Junior suite

Uppmärksammande av Diamond status och uppgradering till junior suite vid incheckning. Erbjöds en påse med diverse choklad men avböjde. Tror jag har samma rum som @SubArcticFlyer

Var: Best Western Hotel Svava, Uppsala

När: 24/12-26/12

Bokat: Superior dubbelsäng

Fick: Familjerum

Frågade om möjlighet till uppgradering till familjerum eftersom vi, oplanerat och med mycket kort varsel, fick med oss ett barnbarn på vistelsen.

Back