Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Home Hotel Aurora, Tromsö

Nätter: 4

Bokat: Standard dubbelrum

Fick: Deluxe dubbelrum

Status: Guld

Hade lite andra frågor på mail och passade på att önska sjöutsikt då många rum på hotellet annars tittar in i en bakgård. Med sommarpasset känns 4000 för den här vistelsen som ett rån.

Jag bodde några nätter på Strawberry nu under juli månad.

Jag mejlade i förväg till alla hotell för att se hur det såg ut med eventuell uppgradering och för att se om jag fick svar.

Jag vill försöka använda alla förmåner när jag väl har bott så många nätter privat att jag blivit Guld så jag tycker inte det skadar om påminner snällt att man gärna vill bli uppgraderad.

Hotell: Comfort Umeå City

Nätter: 1

Bokat: Standard

Fick: Superior

Extra: Receptionist sa till om en gratis läsk från kylen (numera är det bara Platinum som får det)

Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick inget svar

Hotell: Comfort Solna

Fick: Standard

Extra: Fick högsta våningen enligt min profil

Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, på hemsidan gick det att boka Superior när jag hade checkat in

Hotell: Quality The Box, Linköping

Fick: Standard

Extra: Välkomstpresent på rummet (kort med mitt namn på, popcorn och godis)

Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, fullbokat enligt hemsidan vid incheckning

Hotell: Vox Hotel, Jönköping

Fick: Deluxe

Extra: Välkomstpresent på rummet (kort med mitt namn på, Ramlösa och godis)

Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst

Hotell: Clarion Sundsvall

Extra: Inget

Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, vid incheckning fanns bara Superior och Svit som högre rumskategori tillgänglig

aikputte skrev:Jag bodde några nätter på Strawberry nu under juli månad.Jag mejlade i förväg till alla hotell för att se hur det såg ut med eventuell uppgradering och för att se om jag fick svar.Jag vill försöka använda alla förmåner när jag väl har bott så många nätter privat att jag blivit Guld så jag tycker inte det skadar om påminner snällt att man gärna vill bli uppgraderad.Status:GuldHotell:Comfort Umeå CityNätter:1Bokat:StandardFick:SuperiorExtra:Receptionist sa till om en gratis läsk från kylen (numera är det bara Platinum som får det)Mejlat i förväg om eventuell uppgradering:Fick inget svarHotell: Comfort SolnaNätter:1Bokat:StandardFick: StandardExtra: Fick högsta våningen enligt min profilMejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, på hemsidan gick det att boka Superior när jag hade checkat inHotell: Quality The Box, LinköpingNätter:1Bokat:StandardFick: StandardExtra: Välkomstpresent på rummet (kort med mitt namn på, popcorn och godis)Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, fullbokat enligt hemsidan vid incheckningHotell: Vox Hotel, JönköpingNätter:1Bokat:StandardFick: DeluxeExtra: Välkomstpresent på rummet (kort med mitt namn på, Ramlösa och godis)Mejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomstHotell: Clarion SundsvallNätter:1Bokat:StandardFick: SuperiorExtra: IngetMejlat i förväg om eventuell uppgradering: Fick svar att det ser vi vid ankomst, vid incheckning fanns bara Superior och Svit som högre rumskategori tillgängligKlicka för att utvidga...
Riktigt bra. Frågade du Solna varför det uteblev?

Hotell: Quality hotell Luleå

Bokat: dubbelrum med hotellpasset för 800 kronor

Fick: Juniorsvit, Lassinanti

Status: Platinum

Hotell: Quality Hotell grand royal Narvik

Nätter: 2

Bokat: dubbelrum via hotellpasset för 800 kronor

Fick: dubbelrum

Mitt medlemskap fanns inte inlagt upptäckte jag då jag innan betalning för middag på Linken jordgubben skulle efterhöra hur jag får restaurangkupongen. Receptionisten kunde inte lägga in mitt medlemskap i systemet så hon skrev en handskriven kupong med stämpel och allt.

Restaurangkupongen gäller dock bara på en jordgubbsrestaurangen, Rallaren.

Hotell: Quality Hotel Royal Corner, Växjö

Bokat: Standard 2 enkelsängar

Fick: Deluxe 2 enkelsängar

Hotell: Clarion hotell Umeå

Nätter: 2

Bokat: Standard dubbel med hotellpass för 800 kronor

Fick: Superior på tionde våningen

Hotell: Home Hotel Wellington

Nätter: 7

Bokat: Superior

Hotell: Home Hotel Grand Sundsvall

Nätter: 7

Bokat: Superior

Oväntat mycket tryck på högre rumskategorier i sommar. Glad jag bokade snäppet över Standard. Saknar förmånen om garanterat uppgradering.

Hotell: Wood Hotel Bodø

Fick: Deluxerum

Denna uppgradering uppvägede många tidigare nätter utan uppgradering. Kommer förmodligen själv att boka Deluxerum nästa gång jag bor här.

Hotell: Comfort Arlanda

Fick: Standard två enkelsängar

Detta är den sämsta sortens uppgradering.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250731/4f8b60890537aab5b374e3dc2a8c55cc.jpg

Hotell: Home Hotell Wellington (Sthlm)

Bokat: Standard 2 enkel (Award 25k bonuspoäng)

Fick: Superior 2 enkel (ett steg upp)

Status: Lifetime Platinum

Såg inget i appen och hade ingen förväntan på att få uppgradering. Däremot ville jag ha tidig incheckning när jag traskade dit strax efter 12. Fick både och, helt utan tjafs.

Jag förstår det som att rumstilldelning var gjord i förväg *) men syntes inte i appen. Först när man checkat in syns rumsnummer och rumskategori i appen, tillsammans med det klämkäcka "Du har blivit uppgraderad". Helt klart har kundklagomål påverkat Strawberry så att de känner sig tvugna att på alla sätt berätta att man fått uppgradering - dock aldrig i förväg!

*) Svarade "Ja, rummet är klart" direkt utan att öht leta i systemet efter uppgraderingsmöjligheter och tidig incheckning

intuition skrev:Helt klart har kundklagomål påverkat Strawberry så att de känner sig tvugna att på alla sätt berätta att man fått uppgradering - dock aldrig i förväg!Klicka för att utvidga...
Problemet med att informera i förväg är säkert att då får man istället klagomål när man drar tillbaka uppgraderingen. Antingen för att man tex sålt en till Superior I sista stund, men också tex av operationella anledningen (näst sista superior hade trasig toalett, då tar man bort en uppgradering och flyttar betalande gäst till det rummet istället för att nedgradera tex).

På Marriott körde en del hotell ett tag med att det stod "your upgrade is here" eller något i den stilen på den där papp-mappen man får med nyckeln i. Men när de andra mapparna tog slut då började personalen används dem även till "vanliga" rum och gissa vad det slutade med... Då gick man över till att istället lägga i en lapp med att man blivit uppgraderad, istället för att behöva förklara. (numera har man säkert sparat in på kostnaden för den lilla lappen också, det var länge sedan jag såg en)

Hotell: Comfort Hotel Arlanda

Bokat: Standard dubbelrum (Mecenat)

Fick: Deluxe dubbelrum. Rymligt hörnrum med massor av fönster.

Status: Blue

Hotell: Quality Strawberry Arena

Nätter: 3 nätter för 1200 kr

Bokat: Comfort enkelrum i annexet

Fick: Standardrum med fönster i huvudbyggnaden

Status: Gold

Bra värde för kostnaden. Bokat för lääääänge sen innan Spenn infördes. Fick 174 spänn. Förra gången jag bodde 3 nätter här 2023 fick jag 2700 vanliga poäng. Detta är den sista pengabokningen jag hade kvar på Jordgubben.

Hotell: Comfort Hotel Winn (Umeå)

Bokat: Standard dubbelrum (10k Bonuspoäng)

Fick: Deluxe dubbelrum. Hörnrum med massor av fönster.

Status: LT Platinum

Bokade för en person, ändå var extrasäng utbäddad när jag kom. (Fast de gör kanske alltid så för att det ska gå att bo 3 just i denna rumstypen)

img20250803164142-stor-jpeg.167109

intuition skrev:Hotell: Comfort Hotel Winn (Umeå)Nätter: 1Bokat: Standard dubbelrum (10k Bonuspoäng)Fick: Deluxe dubbelrum. Hörnrum med massor av fönster.Status: LT PlatinumBokade för en person, ändå var extrasäng utbäddad när jag kom. (Fast de gör kanske alltid så för att det ska gå att bo 3 just i denna rumstypen)Visa bifogad bild 167109Klicka för att utvidga...
Dom rummen är trevliga med utsikten! Har aldrig varit med om att det varit en bäddad extrasäng utställd.

Back