Men va bra, jag hade inte ens testat så det kanske funkade innan också. Tack iallafallsegra skrev:Funkade fint ju. Bilden är från parkeringen på Grosvenor House i Dubai. Inte ofta man ser en Enzo. 1 av 400 tillverkade.Klicka för att utvidga...
Men va bra, jag hade inte ens testat så det kanske funkade innan också. Tack iallafallsegra skrev:Funkade fint ju. Bilden är från parkeringen på Grosvenor House i Dubai. Inte ofta man ser en Enzo. 1 av 400 tillverkade.Klicka för att utvidga...
Det är ju individuellt, men en bra blandning mellan text och bilder brukar vara det som blir bäst. För de resereportage jag skriver håller jag en maxgräns på 30 bilder/artikel med kravet att det ska finnas minst ett ordentligt stycke text mellan varje bild. Det är en tumregel som jag tycker fungerar ganska bra.hisingen skrev:Vad är att föredra på antal bilder/inlägg? säg att ca 50 bilder skall upp i en reserapport så blir det ju ett rackarns långt inlägg med alla bilder.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Det är ju individuellt, men en bra blandning mellan text och bilder brukar vara det som blir bäst. För de resereportage jag skriver håller jag en maxgräns på 30 bilder/artikel med kravet att det ska finnas minst ett ordentligt stycke text mellan varje bild. Det är en tumregel som jag tycker fungerar ganska bra.Nu vet jag inte vad det är du tänker skriva, men 50 bilder låter ganska mycket i en reserapport.Klicka för att utvidga...
karho skrev:Hej, finns möjlighet att öka tiden för autoraderingen av bifogade bilder som inte används? Händer ibland att man sitter längre än en timme och knåpar på en rapport (hände mig precis) varpå bilderna då "försvinner" i början av inlägget (de man la till för mer än en timme sen), och man får börja om igen. Kan tyckas att en timme är en evighet, men har man många bilder med bildtexter, formatering osv att få till snyggt tar det en bra stund.Förstår samtidigt behovet, man ska inte fylla servern med massa skräp som inte används. Men kanske går att öka till två timmar?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag är inte säker, men det är möjligt att du får mer tid om du förhandsgranskar inlägget då och då.Klicka för att utvidga...
Ja det är något trassel med bilduppladdningen som vi ännu inte lyckats lösa.kexxcream skrev:Har bilduppladdningsfunktionen helt stannat? Försöker ladda upp bilder till en reserapport och får bara en ikon som visar varningssignal. Har beskärt bilderna till max 800 pixlar bredd och en storlek på under 1 MB per bild. Vad gör jag för fel?Klicka för att utvidga...
Jo fast som jag skrev ovan så visas inte bilden utan bara en text. När jag sedan publicerar ämnet visas dock bilderna som normalt. Kanske bara är något knas på min dator i Chrome just nu.agehall skrev:Kan även rekommendera att använda det utökade svarsfältet. Då kan man förhandsgranska sina inlägg...Klicka för att utvidga...
Bifogade bilder visas inte även om man väljer Förhandsvisning. Det står endast text.agehall skrev:Kan även rekommendera att använda det utökade svarsfältet. Då kan man förhandsgranska sina inlägg...Klicka för att utvidga...