Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Tjusigt! Hoppas på 1500x2 och lovar återkoppla med faktiskt resultat!
 
I det här fallet är det, som flera redan konstaterat, enkelt. Det ÄR operating carrier som räknas och eftersom SAS alltid ger minst 100% så är det vad som gäller.
 
Noterar att det finns en systertråd som är sticky. Kanske borde dessa slås ihop?
 
...och nu fick jag precis ett meddelande från EB i ett annat ärende. Nekad retroaktiva poäng för TG-flygning i klass M mellan BKK och KBV och i samma klass tillbaka KBV - BKK. Bifogade lite dokument som argument.




Enligt SAS EB-sidor ger resor med Thai i klass M 100% (eller som de formulerar det, Minimum 600). Flighten är kort, bara 402 miles enligt GC.




Visst borde denna ge 600 poäng per riktning?
 
walle33 skrev:Min syster flög PVG-AKL med Air New Zealand vad borde det minst ge till EB? Det är ca: ~5800 miles..Klicka för att utvidga...


Läs första inlägget, behöver veta vilken boknignsklass det är för att kunna ge något svar.

Men allt från 0-11600 miles borde det kunna bli beroende på vilken boknignsklass det är. Är det någon av klasserna i low economy så ger det väl 1500 poäng ungefär.
 
erc skrev:...och nu fick jag precis ett meddelande från EB i ett annat ärende. Nekad retroaktiva poäng för TG-flygning i klass M mellan BKK och KBV och i samma klass tillbaka KBV - BKK. Bifogade lite dokument som argument.Enligt SAS EB-sidor ger resor med Thai i klass M 100% (eller som de formulerar det, Minimum 600). Flighten är kort, bara 402 miles enligt GC.Visst borde denna ge 600 poäng per riktning?Klicka för att utvidga...


Ja, det bör den göra. Ingen skum variabel som t.ex. att det var Thai Smile du flög med?
 
Nope. Inte Thai Smile. TG's egna 19 år gamla A330-300. Största kärra jag någonsin flugit med så kort sträcka.
 
walle33 skrev:Om det är en LH operated carrier med SK nummer, är det 600 i eco som gäller då oavsett miles?Klicka för att utvidga...


Nej, du tjänar enligt operating carrier hos *A. Det är en av anledningarna till att man ALDRIG ska boka code share om man inte vet vad man gör. Det finns inget bra sätt att veta vad du kommer att ha för bokningsklass hos LH. Det kan bli samma som du fått av SK, men det kan också bli en helt annan.
 
agehall skrev:Nej, du tjänar enligt operating carrier hos *A. Det är en av anledningarna till att man ALDRIG ska boka code share om man inte vet vad man gör. Det finns inget bra sätt att veta vad du kommer att ha för bokningsklass hos LH. Det kan bli samma som du fått av SK, men det kan också bli en helt annan.Klicka för att utvidga...


Japps vet men pga av företags policy har man inget val ibland även om jag hatar det!
 
Har ni företagspolicy på att boka codeshare!? Det låter helt galet och utan någon som helst vettig anledning.
 
agehall skrev:Har ni företagspolicy på att boka codeshare!? Det låter helt galet och utan någon som helst vettig anledning.Klicka för att utvidga...


Har snarare att jag måste flyga med SAS där vi har bra företagsrate. Avvikande från detta kräver godkännande och motivering till varför man valt en dyrare biljett helt enkelt..
 
Bara för att du måste flyga SAS så borde du inte behöva flyga code share. Du bör kunna få biljetten utställd med riktiga fligthnr också tycker jag.
 
agehall skrev:Bara för att du måste flyga SAS så borde du inte behöva flyga code share. Du bör kunna få biljetten utställd med riktiga fligthnr också tycker jag.Klicka för att utvidga...


Tro mig jag försökte detta men Volvo byråkrati gick inte riktigt att komma runt. Skulle åka GOT-VIE, där sas dessutom inte verkar ha några fighter. För codeshare betalade jag 3100, men hade jag bokat LH nummer hade det kostat 4900. Småpengar kan tyckas men inte enligt Volvo..
 
På en normal SAS-biljett ska det inte vara några problem att ha med en LH-flight på GOT-VIE, tex GOT-SK-FRA-LH-VIE. Om man däremot bokar på en LH-fare blir det mycket dyrare.



Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...
 
agehall skrev:Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...Klicka för att utvidga...
Och jag skulle vilja påstå att det är väldigt många företag som gör stora fiktiva besparingar på resorna.
 
agehall skrev:På en normal SAS-biljett ska det inte vara några problem att ha med en LH-flight på GOT-VIE, tex GOT-SK-FRA-LH-VIE. Om man däremot bokar på en LH-fare blir det mycket dyrare.Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...Klicka för att utvidga...


Hmm är inte riktigt med på hur du menar, förklarar gärna för VIA Egencia hur jag vill att dem ska boka..
 
Vad jag menar är att du kan köpa en SK-fare, tex GOT-VIE via FRA. Den tillåter (vad jag kan se) i alla fall utom den allra billigaste economyvarianten att du flyger LH FRA-VIE.



Ska man bråka med en resebyrå är det nästan ett MÅSTE att ha ExpertFlyer och/eller KVS Tool. Annars har man svårt att kolla upp fares och tillgänglighet och då kan man inte argumentera fullt ut.
 
Back
Top