Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

011430121 skrev:Jag har tack vare att bli VIP gjort några bokningar i Sverige på Radisson, försöker boka Radisson Blu i Hamburg men får inte upp förmånerna som VIP, för frukost vill de 230 SEKMin VIP status utgår 08/25 vad har jag missat, övriga bokningar har bara varit i Sverige.Klicka för att utvidga...
Boka utan frukost och dra iväg ett mejl/prata med front desk vid ankomst. Tror inte jag heller såg några förmåner när jag bokade senast.
 
011430121 skrev:Min VIP status utgår 08/25 vad har jag missat, övriga bokningar har bara varit i Sverige.Klicka för att utvidga...
Utgår ifrån att du med det menar att du har kollat upp den på hemsidan nu?



Min status droppade från VIP till Premium när jag hade 7 månader kvar enligt hemsidan veckan före. Däremot uppderade hemsidan direkt när den gjorde det. Så har du kollat idag bör det stämma, men kollade du får ett par dagar sedan så är det värt att logga ut och logga in igen och se om den fortfarande säger VIP...
 
filitrav skrev:Boka utan frukost och dra iväg ett mejl/prata med front desk vid ankomst. Tror inte jag heller såg några förmåner när jag bokade senast.Klicka för att utvidga...


mha321 skrev:Utgår ifrån att du med det menar att du har kollat upp den på hemsidan nu?Min status droppade från VIP till Premium när jag hade 7 månader kvar enligt hemsidan veckan före. Däremot uppderade hemsidan direkt när den gjorde det. Så har du kollat idag bör det stämma, men kollade du får ett par dagar sedan så är det värt att logga ut och logga in igen och se om den fortfarande säger VIP...Klicka för att utvidga...
Jag bokade en natt i Sverige natten före jag söker i Hamburg och där fick jag VIP det gjordes i appen, det står att jag har VIP till 08/25 i appen

Jag provar hemsidan, tack för svaren



På hemsidan ser man fördelarna som VIP och att frukost ingår och bokningen blev som VIP medlem

Tack @mha321 och @filitrav vad skulle man göra utan kunniga BC medlemmar
 
Jag hade inloggningssstrul i appen i helgen. När det var åtgärdat ser jag också rates med och utan frukost i appen. Innan bara ”VIP” rates. Får ett allmänt intryck av att det var en ändring som inte gick helt rätt för rates jag ser har konstig spridning sedan ändringen med. Löser sig säkert om några dagar.
 
Nån som har någon lägesbild över hur lång tid det tar normalt att få in nätter/poäng på kontot efter avslutad vistelse?
 
adhoc76 skrev:Nån som har någon lägesbild över hur lång tid det tar normalt att få in nätter/poäng på kontot efter avslutad vistelse?Klicka för att utvidga...
Några dagar upp till en vecka för mig. Tidigast dagen efter utcheckningen.
 
Jag har nivån börjar 08/24 och nivåuppdateringar 08/25. Betyder detta att nätter före 1 augusti räknas eller har man augusti ut på sig? Har förnyad VIP inom räckhåll, saknas ett par nätter om augusti månad ut inte får räknas. Någon som vet?
 
När jag anslöt till matchningen insåg jag inte än hur radikalt Stordalen skulle slakta sitt program. Det motiverade extra att styra om till Radisson. Där får man ju knappt några poäng eller något för sina poäng längre heller. Det gick fortare än jag anade och nu är VIP säkrat ett år till!



Bemötandet har varit bra till mycket bra och jämnare bra än hos Strawberry. Välkomstgåvor har funnits på alla förutom två vistelser på lägenhetshotell (i Amsterdam och Dubai).



Frukostförmånen har funkat utan knussel även för 3-åringen och sist i Göteborg även för kompis med två barn i ett till rum i bokningen. Vi bor nästan uteslutande privat och frukostförmånen och rabattboostern gör att Radisson har varit mycket prisvärd jämfört med sina konkurrenter.



Oklart om vi lyckas upprätthålla VIP in i 2027. Vi kommer inte välja resor utifrån hotell, men i just mitt fall har Radisson vunnit på att erbjuda matchningen.




https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_3778-jpeg.162649/
 
airac skrev:När jag anslöt till matchningen insåg jag inte än hur radikalt Stordalen skulle slakta sitt program. Det motiverade extra att styra om till Radisson. Där får man ju knappt några poäng eller något för sina poäng längre heller. Det gick fortare än jag anade och nu är VIP säkrat ett år till!Bemötandet har varit bra till mycket bra och jämnare bra än hos Strawberry. Välkomstgåvor har funnits på alla förutom två vistelser på lägenhetshotell (i Amsterdam och Dubai).Frukostförmånen har funkat utan knussel även för 3-åringen och sist i Göteborg även för kompis med två barn i ett till rum i bokningen. Vi bor nästan uteslutande privat och frukostförmånen och rabattboostern gör att Radisson har varit mycket prisvärd jämfört med sina konkurrenter.Oklart om vi lyckas upprätthålla VIP in i 2027. Vi kommer inte välja resor utifrån hotell, men i just mitt fall har Radisson vunnit på att erbjuda matchningen.Klicka för att utvidga...
Gött när det funkar med status!



Jag har bara ett par datapunkter, så kanske bara tillfällighet, men har inte haft de stora upplevelserna som VIP på Radisson. Nu senast på Radisson i Gdansk där det inte gjorde någon skillnad. Ex. ställde mig i VIP-kön vid incheckning, som var obemannad. Var fullt tryck vid incheckning (inte ens en minut early check in möjligt), vilket typiskt är tillfället då man uppskattat en gräddfil som statuskund. Istället fick jag sneda blickar från personalen som efter några kunder motvilligt dirigerade mig förbi köttmuren av incheckande gäster (efter trånande blickar från en rastlös VIP-kund ). Har inga problem med att stå i kö, men då kanske man skall ta bort förmånen/skyltning. Ingen uppgradering. Ingen late check out. </suragubben_rant>. Fick ett par kolor som welcome amenity, så det var kanske där status kickade in



Kanske bara ett dåligt exempel. Så - nu har pulsen lagt sig igen...
 
Kris skrev:så kanske bara tillfälligheKlicka för att utvidga...
Nej knappast, två liknande upplevelser på två olika hotell i Spanien. Däremot blev det en väldig fart och helt annat bemötande när jag till slut talade om att jag är VIP inklusive telefonsamtal till rummet med beklagande och fråga om rummet var till belåtenhet. Detta efter två gånger extremt långsam och ointresserad incheckning.
 
airac skrev:När jag anslöt till matchningen insåg jag inte än hur radikalt Stordalen skulle slakta sitt program. Det motiverade extra att styra om till Radisson. Där får man ju knappt några poäng eller något för sina poäng längre heller. Det gick fortare än jag anade och nu är VIP säkrat ett år till!Bemötandet har varit bra till mycket bra och jämnare bra än hos Strawberry. Välkomstgåvor har funnits på alla förutom två vistelser på lägenhetshotell (i Amsterdam och Dubai).Frukostförmånen har funkat utan knussel även för 3-åringen och sist i Göteborg även för kompis med två barn i ett till rum i bokningen. Vi bor nästan uteslutande privat och frukostförmånen och rabattboostern gör att Radisson har varit mycket prisvärd jämfört med sina konkurrenter.Oklart om vi lyckas upprätthålla VIP in i 2027. Vi kommer inte välja resor utifrån hotell, men i just mitt fall har Radisson vunnit på att erbjuda matchningen.Visa bifogad bild 162649Klicka för att utvidga...
Jag har också haft stor nytta av VIP statusen. Bra priser med fri frukost och bästa tillgängliga rum på hotellet. 15% rabatt på maten är också ett stort plus. Enda minus är väl att poängintjäningen är närmast obefintlig.


img_4158-jpeg.162651



18 nätter är väl minst 10 fler än vad jag bott utan status. Sen inte helt säkert jag kommer upp i 30 innan cut.
 
Kris skrev:Gött när det funkar med status!Jag har bara ett par datapunkter, så kanske bara tillfällighet, men har inte haft de stora upplevelserna som VIP på Radisson. Nu senast på Radisson i Gdansk där det inte gjorde någon skillnad. Ex. ställde mig i VIP-kön vid incheckning, som var obemannad. Var fullt tryck vid incheckning (inte ens en minut early check in möjligt), vilket typiskt är tillfället då man uppskattat en gräddfil som statuskund. Istället fick jag sneda blickar från personalen som efter några kunder motvilligt dirigerade mig förbi köttmuren av incheckande gäster (efter trånande blickar från en rastlös VIP-kund ). Har inga problem med att stå i kö, men då kanske man skall ta bort förmånen/skyltning. Ingen uppgradering. Ingen late check out. </suragubben_rant>. Fick ett par kolor som welcome amenity, så det var kanske där status kickade inKanske bara ett dåligt exempel. Så - nu har pulsen lagt sig igen...Klicka för att utvidga...
Incheckningen har varit blandad och har inte sett någon fungerande VIP kö. Sällan jag har sett det funka hos andra kedjor, några Hilton och Marriott har uppstyrde köar och då funkar det men inte alltid statuskön har varit snabbare då heller. Ofta för många statuskunder eller så tar de massa tid för att de har väldigt specifika önskemål och do-you-know-who-i-am frågor (jag har minsann 500 Hilton nätter och jag ska ha balkong i österläge i ett rum där min hund får vara).
 
adhoc76 skrev:Nej knappast, två liknande upplevelser på två olika hotell i Spanien. Däremot blev det en väldig fart och helt annat bemötande när jag till slut talade om att jag är VIP inklusive telefonsamtal till rummet med beklagande och fråga om rummet var till belåtenhet. Detta efter två gånger extremt långsam och ointresserad incheckning.Klicka för att utvidga...
Noterade också att flera hotell verka ha system där det inte syns eller inte syns bra, så jag nämner det numera diskret om de inte kommer på det själv på 2-3 minuter.
 
Jag är lite undrande om boende i augusti 2025 kommer att läggas in i bokningarna från augusti 2024

Jag har 5 kommande bokningar och lägga till 4 i augusti om jag kommer att få in dessa till 9 som behövs för att få behålla VIP.


img_1887-png.165291
 
Back
Top