Inga eurobonuspoäng med flygning med Brussels Airlines?

Det var en vanlig Air India resa, domestic Goa-Mumbai. Det var dock inte bokat direkt via Air Indias hemsida, utan via Cleartrip.com, så kanske därför de inte vill ge poäng på resan? Men jag ska göra ett nytt försök med screenshot från SAS hemsida, bra förslag, tack.
 
Då finns det risk att du lyckats boka någon special-fare som har i reglerna att den ger 0poäng. Svårt att säga utan att veta fare basis. För att undvika den risken ska man alltid boka direkt hos flygbolaget.
 
Det kan så vara. Jag ska göra ett nytt försök i alla fall. I Indien är problemet att alla sidor inte tar utländska betalkort, så man kan inte alltid beställa direkt från flygbolaget.
 
Verkar ha åkt på detta också i helgen, A-klass på vägen ner och N på vägen hem, verkar inte heller ge några poäng till Eurobonus, hade inte blivit mycket poäng men ändå lite trist.



Bokade en ny resa igår med Brussels som blev i E-klass, verkar inte heller ge några poäng till Eurobonus så sket i att fylla i något nummer och registrerar i efterhand till Miles and More.
 
Fick idag svar från Eurobonus retro att vi får 300 poäng var för Air India resan i alla fall..Tack för tipsen.
 
Dersom du er Eurobonusmedlem, hold deg unna Brussel Airlines. 0 poeng i businesclass over Atlanteren er ganske spesielt.

Service og det hele på gjennomsnittet, men aldri mer!!
 
Rune1958 skrev:Dersom du er Eurobonusmedlem, hold deg unna Brussel Airlines. 0 poeng i businesclass over Atlanteren er ganske spesielt.Service og det hele på gjennomsnittet, men aldri mer!!Klicka för att utvidga...


Mer info hade varit bra.



Eurobonus anger 200% intjäning för bokningsklass C, D, Z, J
 
Businesclass med SN och boknigsklass "P" ger 0 poäng. Troligen det som bokats. Inte SN´s fel...samma har tex ET.
 
Har spurt Brussel Airlines og de skylder på SAS. SAS skylder på Brussel Airlines.

Det betyr at en av dem bløffer, og det ser it til å være SAS etter at de ble presset litt på mail.

Nå er vel ikke akkurat informasjon SAS sin sterke side, men at de presenterer løgn er likevel et nytt lavmål.

Det blir nok mer Norwegian og KLM heretter
 
Rune1958 skrev:Har spurt Brussel Airlines og de skylder på SAS. SAS skylder på Brussel Airlines.Det betyr at en av dem bløffer, og det ser it til å være SAS etter at de ble presset litt på mail.Nå er vel ikke akkurat informasjon SAS sin sterke side, men at de presenterer løgn er likevel et nytt lavmål.Det blir nok mer Norwegian og KLM heretterKlicka för att utvidga...
Vad för lögner menar du?
 
Rune1958 skrev:Dersom du er Eurobonusmedlem, hold deg unna Brussel Airlines. 0 poeng i businesclass over Atlanteren er ganske spesielt.Service og det hele på gjennomsnittet, men aldri mer!!Klicka för att utvidga...



Rune1958 skrev:Det kan ikke være mange selskap som gir 0 poeng i business classKlicka för att utvidga...



Rune1958 skrev:Har spurt Brussel Airlines og de skylder på SAS. SAS skylder på Brussel Airlines.Det betyr at en av dem bløffer, og det ser it til å være SAS etter at de ble presset litt på mail.Nå er vel ikke akkurat informasjon SAS sin sterke side, men at de presenterer løgn er likevel et nytt lavmål.Det blir nok mer Norwegian og KLM heretterKlicka för att utvidga...


Utveckla lite? som @Abbs skriver, vad är det för lögner menar du?



Förstår jag det rätt om jag tolkar det som att du har bokat en BusinessClass resa med Brussels Airlines mellan Europa och Nordamerika och att du sedan har lagt in ditt Eurobonusnummer för att ta del av potentiella förmåner och poäng? Därefter har det visat sig att du har bokat en biljett med en specifik bokningsklass som inte ger poäng till Eurobonus, och att du därefter håller på att jaga kundtjänst på både Brussels Airlines och SAS för att få poäng för någonting du inte har rätt till?



Se detta som en "shit happens"-resa och se till att kolla innan du bokar ifall bokningsklassen ger poäng till det konto du vill, om nu poängen är viktig. Brussels, likt andra bolag, exempelvis Ethiopian, erbjuder discounted tickets, i olika kabinklasser, där man inte kan kreditera poäng till något annat än deras egna lojalitetsprogram. Det är helt enkelt ditt ansvar att kolla upp detta, om poängen nu är så viktig för dig.
 
Det var mitt reisebyrå som booket reisen og Eurobonus-profil ligger inne hos dem.

Poenget er at når jeg etterlyste poeng i ettertid (var ikke klar over at klasse P i Business ikke ga poeng) så svarte SAS med en ren løgn. Det var grunnen til at jeg spurte Brussel Airlines om det samme.

Dette er ikke er spørsmål om å jage poeng jeg ikke har rett til, men et selskap som sender usannheter til kundene sine.

Uansett ikke noe problem lenger. Med de stadige devalueringer av Eurobonus er nå Norwegian Reward vesentlig bedre valg
 
Rune1958 skrev:Det var mitt reisebyrå som booket reisen og Eurobonus-profil ligger inne hos dem.Poenget er at når jeg etterlyste poeng i ettertid (var ikke klar over at klasse P i Business ikke ga poeng) så svarte SAS med en ren løgn. Det var grunnen til at jeg spurte Brussel Airlines om det samme.Dette er ikke er spørsmål om å jage poeng jeg ikke har rett til, men et selskap som sender usannheter til kundene sine.Uansett ikke noe problem lenger. Med de stadige devalueringer av Eurobonus er nå Norwegian Reward vesentlig bedre valgKlicka för att utvidga...
Men vad ljög SAS om från första början? Sa de att du skulle få poäng för P-klass? Jag förstår faktiskt heller inte riktigt problemet, men kan hålla med om att Norwegian Reward är ett enklare program att förstå än Eurobonus.
 
De skrev at det var Brussel Airlines som hadde bestemt at klasse P ikke ga poeng i Eurobonus ( selv om billetten ikke var spesielt billig).

Dette stemmer ikke da det er SAS selv som har bestemt dette, noe de også innrømmet etterpå. Det kaller jeg bløff.

Hadde btw klasse P hele veien til Houston og både Lufthansa og Air Canada ga full opptjening
 
Rune1958 skrev:De skrev at det var Brussel Airlines som hadde bestemt at klasse P ikke ga poeng i Eurobonus ( selv om billetten ikke var spesielt billig).Dette stemmer ikke da det er SAS selv som har bestemt dette, noe de også innrømmet etterpå. Det kaller jeg bløff.Hadde btw klasse P hele veien til Houston og både Lufthansa og Air Canada ga full opptjeningKlicka för att utvidga...
Okej, jag tror ingen med säkerhet här vet hur ersättningen mellan bolagen ser ut, vilket bolag som bestämmer vad eller vilket bolags "fel" det är i det här fallet. Jag skulle tyvärr heller inte lita på vad kundtjänst säger om detta, varken den ene eller den andre, de har förmodligen ingen koll alls (och behöver inte heller veta varför i många fall) och vill bara avsluta ärendet.



Olika bokningsklasser (inte kabinklasser) på olika bolag, ger olika intjäning till olika bonusprogram som länkat tidigare i tråden. Därför fick du poäng med Lufthansa och Air Canada i P-klass. Det är krångligt om man inte är intresserad eller insatt, och sen finns även code-share som är ytterligare ett separat kapitel...
 
Rune1958 skrev:De skrev at det var Brussel Airlines som hadde bestemt at klasse P ikke ga poeng i Eurobonus ( selv om billetten ikke var spesielt billig).Dette stemmer ikke da det er SAS selv som har bestemt dette, noe de også innrømmet etterpå. Det kaller jeg bløff.Hadde btw klasse P hele veien til Houston og både Lufthansa og Air Canada ga full opptjeningKlicka för att utvidga...


Men det er en etterhåndskonstruksjon uansett. Om det stod på SAS hjemmesiden innen avreise att du skulle få poeng så er det en sak, men informasjonen står tydelig at P-klass er = 0. Så at det er dårlig, er en annen sak. Beklager men jeg tror med erfaring i minne at svaret fra SAS kommer fra upålitelige kilder: SAS kundeservice. De vet verken til eller fra dessverre.



Det er så enkelt tror jeg att SAS ikke vil betale det Brussels vi ha for P-klasse, dessverre. Men dårlig er det, men ingen informasjon som ikke var tilgjengelig når reisen bestilles. Så løgn eller bløff.. nja, informasjonen var tilgjengelig.
 
Fast det är ju Brussels som inte vill köpa poäng av Eurobonus åt sina Brusselskunder i P-klass för de tjänar för lite på de biljetterna.
 
Back
Top