Gissa varför?Avion skrev:Min första fråga angående tid för att få ut incheckat bagage(pga inställt flyg), som för mig är den viktigaste frågan, har inte besvaratsKlicka för att utvidga...
Det är inte det vanligaste flödet på bagage direkt. Jag skulle vara glad om jag fick ut väskan samma dag i rådande läge... Checka bara in väskan om du avser att flyga!Avion skrev:Nej jag förstår att läget är annorlunda nu men med tanke på alla inställda flyg senaste tiden kanske någon har varit med om att få hämta ut sitt bagage och kan ge sin bild av hur lång tid det har tagit. Jeez..inte som att jag frågar efter exakta tidsangivelser.Klicka för att utvidga...
Av förmiddagens flyg med Eurowings var alltså hälften inställda och övriga hälften försenade, varav ett över tre timmar (=så mycket försenat att man enligt EU-regler får samma kompensation som om flyget varit inställt). Onekligen ett nytt sätt att resa.fly4fun skrev:"Ett nytt sätt att resa"...Visa bifogad bild 130711Klicka för att utvidga...
Tycker det här låter som en fuling!Capa skrev:"I confirm that with the payment of the above-mentioned payout amount all claims in connection with the flight have been settled and that no further claims will be filed. The revocation can be made informally via our contact form.Please confirm your details."Klicka för att utvidga...
Capa skrev:Min fråga: Frånsäger jag mig min rätt till ersättning för ersättningsbiljetten med SAS om jag klickar i boxen när jag ansöker om 261/2004 som lyder enligt nedan:"I confirm that with the payment of the above-mentioned payout amount all claims in connection with the flight have been settled and that no further claims will be filed. The revocation can be made informally via our contact form.
Please confirm your details."Klicka för att utvidga...
Om detta är en medveten strategi från deras sida så är det oerhört fult gjort. Då jag skickat in request om ersättning för ny flygbiljett så har jag nu två val när det kommer till kompensation enligt EU 261/2004.Andreas Ekman skrev:Tycker det här låter som en fuling!Jag tolkar det som att du genom att kryssa i detta INTE kan kräva något mer sen.Du bekräftar ju att allt är "okej" efter detta och du kommer inte kräva något mer med ev problem från den flygningen.Så jag säger nej, aceptera inte, för då har du förseglat ditt öde framöver med ev claim.Känns som dom har gjort det "lätt" för att lura in dig att aceptera och sen slipper dom dig billigare än om det ska vara rätt.Eller så har dom inte tänkt att man ska ansöka om ersättning för ev ny biljett utan bara en försening med EU ersättningKlicka för att utvidga...
Capa skrev:Om detta är en medveten strategi från deras sida så är det oerhört fult gjort. Då jag skickat in request om ersättning för ny flygbiljett så har jag nu två val när det kommer till kompensation enligt EU 261/2004.-Antingen vänta tills ersättning för nya biljetten kommer in och först därefter ansöka om kompensation enligt EU 261/2004. Då kan jag klicka i rutan utan risk.-Alternativt ansöka om kompensation enligt EU 261/2004 men inte via deras sida där man tvingas avsäga sig rättigheter. Hur gör man detta? Via tredje part är ett alternativ som jag gjort tidigare, men hur gör man det på egen hand?Som sagt, aldrig mer Eurowings.Klicka för att utvidga...
Har skickat in claim för mitt bokade ersättningsflyg (med SAS). Har inte hört ett ljud och det var tre veckor sedan. Jag förbereder mig på en lång kamp. Då ersättning enligt eu-direktivet via deras hemsida innebär att man tvingas klicka i en box som innebär att man avsäger sig rätten till övrig ersättning så vill jag börja med ersättningsbiljetten först innan jag ger mig på ersättningen enligt eu-direktivet. Kanske får jag ta hjälp av tredje part med det. Hur tänker du?wanderlust00 skrev:Hur har det gått för dig? Sitter tyvärr själv i samma sits och det är en röra att gå vidare med detta..Klicka för att utvidga...
Jag har claim från november fortfarande som inte är hanterat så jag skulle inte hålla andan om jag var du.Capa skrev:Har skickat in claim för mitt bokade ersättningsflyg (med SAS). Har inte hört ett ljud och det var tre veckor sedan. Jag förbereder mig på en lång kamp. Då ersättning enligt eu-direktivet via deras hemsida innebär att man tvingas klicka i en box som innebär att man avsäger sig rätten till övrig ersättning så vill jag börja med ersättningsbiljetten först innan jag ger mig på ersättningen enligt eu-direktivet. Kanske får jag ta hjälp av tredje part med det. Hur tänker du?Klicka för att utvidga...
Helt riktigt! Hade inte förväntat mig något svar heller, så kanske uttryckte mig lite konstigt. Kanske läge att processa eu-kraven parallellt via extern part?palmen skrev:Jag har claim från november fortfarande som inte är hanterat så jag skulle inte hålla andan om jag var du.Klicka för att utvidga...
Jag ska oxå skicka in till tingsrätten denna vecka. Får man fråga vilka adressuppgifter du uppgav till Eurowings?cantona skrev:Mitt ärende är inskickat till tingsrätten.Klicka för att utvidga...