Service alldeles säkert.pycko skrev:Visa bifogad bild 139778Är den på väg för service eller skall den lämnas tillbaka?Klicka för att utvidga...
SE-RSA var i Bordeaux tidigare. Jag vill minnas att det rörde sig om en veckas arbete, knappt.
Service alldeles säkert.pycko skrev:Visa bifogad bild 139778Är den på väg för service eller skall den lämnas tillbaka?Klicka för att utvidga...
Tänkte bara ge en liten uppdatering om hur saker och ting har gått efter det här:Flyingfraudster skrev:Vaknade i morse för att se att SK904 EWR-ARN blivit inställd. Kollade närmare och se att SK903 ARN-EWR också inställd vilket förklarar varför SK904 inte flyger idag. Skulle åkt hem med den på väg hem från MIA och nu ombokad till AF MIA-CDG och sedan SAS CDG-ARN. Antar att direktflyg från MIA var redan fullt.En del av resan var betald med en voucher - det blir en till där vi landar i ARN 14h senare än planerat.Klicka för att utvidga...
Flyingfraudster skrev:Tänkte bara ge en liten uppdatering om hur saker och ting har gått efter det här:- Fick min voucher igår utan problem- Fick svar idag från Diamond Service (efter att har mailat de om saknade poäng pga AF flighten). De har gett mig vanliga status poäng men ”hade inte möjligheten” att ge mig dubbla poäng vilket jag skulle ha fått om jag hade flugit med SAS. Riktigt surt eftersom det skulle ha räckt till Diamant ett år till.Ska överklaga det här - återkommer om de ändrar sig.Klicka för att utvidga...
Konstigt att de skrev ”Men skulle det vara så att du inte kommer upp till diamantmedlem innan kvalificeringsperiodens slut får du gärna höra av dig igen så kan vi se vad vi kan göra då, du är väldigt nära att kvalificera igen så det tror jag vi kommer kunna lösa.”mha321 skrev:Det had tyvärr varit standard under alla de här status kampanjerna de haft de senaste åren. Behöver man original routing credit så får man inte kampanj poängen. Klaga kan man men jag tror inte jag hört om nogon som faktiskt lyckats....Klicka för att utvidga...
Räkna med att de inte kan lösa det. Är det så tight, ta antingen en kort flygning, en rejäl kortspend eller köp poängen.Flyingfraudster skrev:Konstigt att de skrev ”Men skulle det vara så att du inte kommer upp till diamantmedlem innan kvalificeringsperiodens slut får du gärna höra av dig igen så kan vi se vad vi kan göra då, du är väldigt nära att kvalificera igen så det tror jag vi kommer kunna lösa.”Kan de lösa det då, får de lika väl lösa det nu istället!Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Räkna med att de inte kan lösa det. Är det så tight, ta antingen en kort flygning, en rejäl kortspend eller köp poängen.Klicka för att utvidga...
Enligt uppgift ska nu SE-RSA vara klar för trafik.jacoph skrev:Kanske ska in här eller under SAS Forward-tråden, men SAS verkar vilja ändra ägarförhållandena till SE-RSA, och den nuvarande ägaren protesterar. SAS har räknat med att ta tillbaka flyget den 26e mars, och kommer den inte ut i trafik kan det påverka SAS longhaul under påsken..https://www.dn.no/luftfart/sas/sas-...-i-japan-kan-ramme-pasketrafikken/2-1-1421986Om någon vill läsa stämningen:https://cases.ra.kroll.com/SAS/Home-DownloadPDF?id1=MjM2MjY4NQ==&id2=-1Klicka för att utvidga...
Låter väl som en bra agent, som sparade tid till dig och ett antal kompensationseuro till SAS.Glenn E skrev:Nu sitter jag på 11.30 planet till Göteborg.Gick direkt till gaten och de försökte ringa biljettkontoret men ingen svarade.När jag sa att jag inte har något incheckat bagage fick jag ett boardingkort ändå tillslut.Klicka för att utvidga...
Ja det kanske hade blivit något men inte från EU förordningen för jag hade inte blivit 4 timmar försenad ändå.pswe skrev:Låter väl som en bra agent, som sparade tid till dig och ett antal kompensationseuro till SAS.Klicka för att utvidga...
Är inte det ändrat genom domar till att försening över tre timmar ska hanteras som en cancellering?Glenn E skrev:Ja det kanske hade blivit något men inte från EU förordningen för jag hade inte blivit 4 timmar försenad ändå.Klicka för att utvidga...
Jag kan nog inte det så bra. 3 timmar var detpswe skrev:Är inte det ändrat genom domar till att försening över tre timmar ska hanteras som en cancellering?Klicka för att utvidga...
Ett flyg som är mer än 3h sent räknas som cancelled enligt EU261/2004. Finns definierat och testat i domstol sedan länge.Jannes skrev:Jag förstod att för kompensation krävs 4 timmars försening, förutom i fall av inställt plan. Då krävs bara 3 timmars försening.Dvs skillnad mellan delay och cancellation.Klicka för att utvidga...
Den var vid startbanan och vände tillbaka till gate, troligtvis något tekniskt.AABack2ARN skrev:Vad hände med SK945 idag (01JUL)? Fanns med på Swedavias hemsida men är nu helt borttagen. Flightradar visar att ETD är 10:20 med LN-RKM men ingen mer information och på SAS hemsida ser det ut som den gått tillbaka till Arlanda efter att ha startat 11:08?Klicka för att utvidga...