O
olo
Guest
Det beror nog på att SK107 var inställd från ARN, så att det inte fanns något plan i Malmö.malmokalle skrev:SK108 MMX-ARN inställd idag. Ombokad till SK116.Var kan man hitta orsak?Klicka för att utvidga...
Det beror nog på att SK107 var inställd från ARN, så att det inte fanns något plan i Malmö.malmokalle skrev:SK108 MMX-ARN inställd idag. Ombokad till SK116.Var kan man hitta orsak?Klicka för att utvidga...
Ja tänkte samma sak. Tyckte det lät lågt att dumpa på 12000ft men tydligen är det vanligt runt 4-6000ft man dumpar. De hade ju bränt en del redan men kanske inte tillräckligt för att klara MLW på 66000kg.AABack2ARN skrev:Planet var påväg till Rhodos men landade redan i Oslo? Då borde det varit tanktömning (snarare än holding) innan landning som försegick där, eller?Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Planet var påväg till Rhodos men landade redan i Oslo? Då borde det varit tanktömning (snarare än holding) innan landning som försegick där, eller?Klicka för att utvidga...
Det var min tanke iallafall....AABack2ARN skrev:Så man cirklade runt för att bränna bort fuel?Klicka för att utvidga...
Steve skrev:Sitter ombord på SK534 och väntar på att man ska öppna Heathrow för starter, flera åskväder som ligger och blockerar så det blir nog en sen ankomst till Arlanda i natt...Klicka för att utvidga...
Ja hemma vid 03 och upp 05.25 är något kortare sömn än planerat men de tunga regnmolnen hängde ju med från England så ingen risk att man inte vaknar när man går utomhus.AABack2ARN skrev:Det var ett korrekt antagande då ni landade 02:15 i morse (knappt två timmar sena). Och 00:30 är ju lagom jobbig ankomsttid i första läget så att bli ännu senare är ju lite surtKlicka för att utvidga...
Tack för informationen, undrade just varför den var så sen in, alltid besvärligt att komma den tiden på dygnet, Arlanda Express har slutat kan vara svårt att få tag i taxi o.s.v.Steve skrev:Ja hemma vid 03 och upp 05.25 är något kortare sömn än planerat men de tunga regnmolnen hängde ju med från England så ingen risk att man inte vaknar när man går utomhus.Klicka för att utvidga...
Kan vara att besättningen kommer sent n.Tobias V B skrev:Sk2679 till TXL försenad idag med en timme. Kollar jag flightradar så kommer kärran in från Bryssel 12:05 enligt tidtabell medan SK2679 skulle flugit 11:55Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:SK1524 är redan 20 min försenad så vi får se hur det går. Hoppas på lite strul eller inställt så jag kan routas via någonstans.Klicka för att utvidga...
Det har varit en del mycket kraftiga åskväder över London om jag förstått det rätt. Kan ju vara mycket lokalt, så det behöver inte ha varit precis över flygplatsen för att skapa problem.Brandten skrev:SK528 som jag tänkte skynda mig att boka om till är försenad från 18:15 till 19:55.En hel del förseningar och inställda flighter här på LHR nu. SÅ dåligt väder tycker jag inte att det är..?Klicka för att utvidga...