Sak samma hände igår, den här gången dock på grund av missad slottid och sent inkommande flyg till Arlanda.Vax skrev:SK2679 ARN-TXL försenat pga åska i Berlin.Oklart när vi kommer iväg.VAXKlicka för att utvidga...
crown skrev:CANCELATION: SK 1886 01 JulNice (NCE)Gothenburg (GOT)Tråkigt när man hade sett fram emot en smidig direktflight, är ju begränsat med de till GOT.Klicka för att utvidga...
Jag tror knappast det.adhoc76 skrev:NCE-ARN ikväll är inställd. Kan det ha med det att göra?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Jag tror knappast det.Dagens inställda från Nice var en följd av att den tidigare flighten Stockholm - Nice var inställd. Så de "tar ut varann" så att säga.I morgon tycks SAS skicka ner en maskin mer än vad som kommer tillbaka, åtminstone som det ser ut just nu på Swedavia och i SAS-appen.Det kanske är så att det finns ett behov av att positionera den maskinen till Pula eller Alicante, på grund av dagens inställda turer?Klicka för att utvidga...
Stekare som chartrat för att komma till Västkusten en stund?AABack2ARN skrev:Enligt FR24 positioneringsflyger nu maskinen som SK9246 till - hör och häpna - Göteborg!!!Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Mycket tyder väl på att det hela är personalrelaterat.Hela/del av kabinbesättningen kommer att överskrida maxarbetstid om de är i tjänst på hemresan. Därför flyger man utan passagerare???Finns det någon annan anledning?Klicka för att utvidga...
Flygande personal kan ha, så vitt jag vet, mycket långa arbetspass - så någon besättning som hade sen tjänst igår kväll kanske gick att utnyttja idag på nerturen, men inte hem. Och det här var nog känt relativt tidigt igår; därav att du blev ombokad i så pass god tid.crown skrev:Kan väl vara så, men samtidigt gick ju sk1885/sk9246(sk1886) på tidtabell. Är ju även morgonflygning och då borde man ju ha ny personal som därmed även kan åka på returen. Det som är lurigt är att man ställde in redan 17 igår, dvs ca 18 timmar innan men samtidigt flög ner idag men tomt tillbaka.Men men, nu sitter jag på ett sent Lufthansa istället och får se om mitt byte håller då Lufthansa missade sin slottid. Blir att skicka ett EU-claim när jag kommer hem, känns som ett klockrent case iaf med det inställda SAS-flyget.Enda rimliga känns ju som något form av personalproblem som du säger.Klicka för att utvidga...
Enligt cph.dk så har sgh lagt ner arbetet igen i vild strejk / fackmöte.Budgetresenär skrev:Idag (fredagen 6 september 2019) är många SAS-flyg från Köpenhamn försenade eller inställda vid eftermiddags- och kvällstid:Departures. Vet någon vad det beror på?Klicka för att utvidga...
Jag vill inte klicka gilla för då kanske någon tror att jag gillar strejken, men tack för informationen.mha321 skrev:Enligt cph.dk så har sgh lagt ner arbetet igen i vild strejk / fackmöte.De kanske inte gillar att sas flyttar dit flygen. De får ju mer att göra!Klicka för att utvidga...