Jakten på Eurobonus-miljonen

Kul att följa din resa!



På Golden Tulip var tanken att vi skulle en natt i 2018 precis när hotellet var nyöppnat men tji fick vi. Någon form av ”strejk” ledde till att personalen ockuperade hotellet och vägrade öppna upp.



För oss blev det till att vända i dörren och istället bodde vi på Nest hotel i närheten av flygplatsen. Dagen efter flög vi första klass med Asiana till Frankfurt, men det är en annan historia…







Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Då var det dags att plocka Kenya Airways genom CAN-BKK. Utcheckning från Hilton Garden Inn och till flygplatsen med gratis flygbuss.




img_5177-jpg.159810





Vid utcheckning så var personalen på att ge dem 5 stjärnor ifall man får en review förfrågan. I'll give you 6 star because it's you, blev repliken tillbaka.



Ingen organisation av Sky Priority vid incheckning till Kenya Airways. De öppnade strax efter kl. 18:00, så kom 15 min innan och inte en timme som jag gjorde. Igenom säkerhetskontrollen på 10 min och vidare till Premium Lounge som var allt annat än premium.




img_5178-jpg.159811





Lite varm mat, snacks och dryck.




img_5180-jpg.159812






img_5181-jpg.159813






img_5179-jpg.159814





Gillade att de har en noodle bar. Det blev biff med nudlar. Smakade helt okej.




img_5183-jpg.159815





Vidare mot gaten och där väntade KQ887.




img_5184-jpg.159816





När jag skulle förbi så ville inte systemet släppa igenom mitt boardingkort. Pulsen steg. Sedan bad agenten vid gaten att stå vid sidan. Pulsen fortsatte stiga. Väntade minst 2-3 minuter. Agenten testade igen boardingkortet och då gick det.



Det finns helt klart förbättringspotential för business med Kenya Airways, men å andra sidan så var detta endast ett ungefär 2-timmars flyg.



Det blev först lite champange.




img_5186-jpg.159817





Därefter serverades en kycklingmacka, dessert och lite nötter.




img_5188-jpg.159818






img_5191-jpg.159819





Man har hört många historier via FT om högljudda händelser på denna sträcka, men det var lugnt under hela flygningen. Väl framme på BKK så gick det snabbt att ta sig igenom, cirka 10 min. Sedan går man ner till första våningen, exit 4 för att ta en Grab till hotellet.



Kön tog cirka 10-15 min sedan var det ens tur. JustGrab är det billigare alternativet, men personalen kommer med jämna mellanrum att pådyvla "if you have GrabCar you can go now" för att dra in lite mer pengar. GrabCar är det dyrare alternativet. Jag valde att vänta och det var ingen större väntetid som skulle motivera det dubbla priset med GrabCar.



Lyckades få in någon rabatt och resan från BKK till 56 Hotel gick på 175 baht eller cirka 55 svenska riksdaler.




img_5193-jpg.159820





Hotellet kändes väldigt nytt och fräscht, inget att klara på.




img_5194-jpg.159821





Snabb runda ut för att fixa skägget och därefter två st pad thai. Personalen undrade hur jag kunde klara av att äta två hela måltider. Fick förklara att man har varit på resande fot och bränt en hel del energi.




img_5196-jpg.159822





Nu blir det vila och om några timmar tillbaka till BKK för att köra BKK-SGN-HAN med Vietnam Airlines och HAN-PVG-XMN med China Eastern. Fick även mail från Garuda om försening av flyget SIN-CGK, men inget som påverkar anslutningen.



Jag har modifierat slutet på resan från JED-IST till JED-DXB. Jag körde LHR-MIA med Virgin Atlantic och har fortfarande inte fått några poäng med min uppgradering. Valde att säkra upp ett ben till med Virgin Atlantic ifall det skulle bli strul med LHR-MIA awardresan som jag uppgraderade med pengar. Det är osannolikt att SAS inte skulle räkna med den, men kommer inte ta några risker med tanke på att vissa har skrivit på FT att dem har uppgraderat deras Virgin Atlantic och fått bokningsklasser som inte ger poäng.



Summan av kardemumman: var försiktiga med uppgraderingar eller förändringar som kan skapa strul i utmaningen.



Hur som helst, det blir två soldagar (förhoppningsvis) i Dubai och sedan hem DXB-LHR med Virgin Atlantic och LHR-CPH med SAS Connect.
 
Seglade mjukt från BKK. Det blev en JustGrab tillbaka till flygplatsen för cirka 100 kr. Snabbt igenom säkerhetskontroll och vidare till Oman Air First Class lounge innan resan BKK-SGN.




img_5199-jpg.159852





Det finns både för- och nackdelar med denna lounge. Maten var helt okej och det fanns ett par varma rätter på morgonen (ägg, kycklingkorv, god sallad och hummus. Dock är loungen väldigt liten och det fanns inte mycket utrymme.




img_5203-jpg.159854





Det trånga utrymmet gjorde att jag förflyttade mig till Air France som var betydligt mer utrymme. Loungen låg cirka 1-2 minuter från Oman Air's.




img_5210-jpg.159855






img_5209-jpg.159856






img_5208-jpg.159857





Helt klart värt att testa mangoglassen.




img_5206-jpg.159858





Sedan var det dags att hoppa på Vietnam Airlines som tar oss BKK-SGN.




img_5212-jpg.159859





Resan gick snabbt, inget spännande under solen. Väl framme så gick det väldigt långsamt att komma in. Kötid på cirka 45-50 minuter. Hann till mitt byte SGN-HAN med cirka 10-15 min tillgodo. Se därför till att ha gott om tid i Vietnam för immigrationen.




img_5215-jpg.159860





Väl igenom var det dags att byta till inrikes. Man behöver gå ut ur terminalen, svänga till höger och gå cirka 4-5 min.



Där väntade kärran som skulle ta oss till HAN.




img_5218-jpg.159861





Väl i HAN så var det dags att på nytt byta terminal från T1 till T2 för att flyga HAN-PVG med China Eastern. Ut ur terminalen, svänga till höger och hoppa på den kostnadsfria flygbussen.




img_5220-jpg.159862





Innan avresa från HAN så hann man med två lounger: Song Hong Premium Lounge & Bar samt Vietnam Airlines Lotus Lounge.




img_5221-jpg.159863





Song Hong hade ett helt okej utbud, men även denna kändes kvävande. De hade också börjat sluta servera varm mat, men lyckades få till en tallrik innan dem stängde.




img_5222-jpg.159864





Besöket varade inte länge och det blev en förflyttning till Lotus. Det fanns mer mat och mer utrymme här.




img_5225-jpg.159865






img_5228-jpg.159866






img_5227-jpg.159867






img_5226-jpg.159868





Resan HAN-PVG gick undan eftersom jag lyckades få till sömn. Denna ögonmask från Amazon SE har verkligen varit till stor nytta under detta äventyr: https://www.amazon.se/dp/B0CH128ZQW. Väl framme i PVG så följdes skyltning till transfer, fyllde i arrival kort (mörkt blått för dem som har visum) och det tog cirka 5 min att ta sig igenom.



Nu väntar sista benet med China Eastern PVG-XMN innan det blir ett uppehåll på Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road.
 
Vem uppskattar lite brutal ärlighet? Såhär kände jag mig när detta hände för några timmar sedan.




img_5233-jpg.159869





Likt en tom inrikesterminal på PVG så upplevde jag en tomhet när jag satt och väntade på anslutningsflyget PVG-XMN. Eftersom jag lever fortfarande efter svensk tidszon så somnade jag om en stund innan avgång. När jag sedan vaknade upp så ser jag flygplanet bokstavligen backa från gaten. Där missade man det flyget.



Fram med datorn snabbt och försöka hitta en lösning på detta. Som tur är fanns det en helt okej pris- och tidsmässig lösning.



PVG-XIY-XMN (riktig omväg) med China Eastern på båda ben i bokningsklass S och V, båda drar in poäng.



Det hela kostade mig cirka 1950 kr och 11 timmar förlorad tid. Som tur är så påverkas inte resterande resan tack vare 24 timmars buffert mellan alla mina bokningar.



Läxan lärd: om du ska fortsätta leva efter svensk tidszon så aktivera ett alarm på mobilen cirka 45-60 minuter före avgång, eller aktivera ett alarm i vilket fall.



Nu drar vi mot Xian.
 
Skönt att det löste sig och att du hade marginal. Extrem ångest att missa flygplan på det där viset. Tusen tack för att vi får följa med
 
I väntan på flyget XIY-XMN så tänkte jag dela några tips på appar som man kan ha nytta av:



- Appen Airalo där man kan köpa ett globalt simkort. Jag körde 5GB för $35 och har toppat den med 5GB till under resans gång. Har använt den i Mexiko, Sydkorea, Vietnam och Kina. Kommer även kunna använda den i kommande resor till Taiwan, Singapore, Indonesien, Saudiarabien och Förenade Arabemiraten. Vill du säga tack för tipset? Skicka PM så kan du få min referral.



- Appen Didi som är motsvarigheten till Uber i Kina. Väldigt praktisk och visar specifik information om var du ska ta vägen när du anländer till flygplatsen.



- Appen Grab som är motsvarigheten till Uber i Thailand, Indonesien, Vietnam, Singapore, med flera. Notera den lilla texten vid bokning som heter ”Offers”. Det finns en del att hämta där.



- Appen Careem som är motsvarigheten till Uber i Mellanöstern (Saudiarabien och Förenade Arabemiraten som kommer passeras under denna resa).



- Appen Alipay för att betala för saker och ting i Kina. Den ska fungera även utanför Kina men har inte testat det ännu. Ville köpa kaffe på Starbucks i PVG och det gick varken med SAS Amex eller Mastercard (båda öppna för internationella transaktioner). Drog fram Alipay och det gick som smör i solen.



- Appen TunnelBear som är en gratis VPN-tjänst och man får 2GB gratis per månad. Fungerar väldigt bra i Kina både på datorn och i mobilen.



- Appen ICNSMARTPASS som gör att man kan registrera sitt ansikte, pass och boardingkort för att korta ner väntetiden i säkerhetskontrollen i ICN. Man får ingen QR-kod. Gå direkt till Smartpass för att bli igenkänd via Face ID.



- Appen Flighty för att få snabb information om flyg och gates. Köpte pro versionen i två veckor för 49 kr per vecka.
 
Efter den lilla hickan i PVG så är vi tillbaka på spåret. 24 timmar senare så har man kryssat för China Eastern, Xiamen Air och China Airlines.



En fin soldnedgång på väg ner till XIY (Xian).




img_5236-jpg.159922





Det blev raka vägen till China Eastern loungen som hade gott om utrymme och bra utbud. Nej, såhär ljust var det absolut inte.




img_5237-jpg.159923






img_5238-jpg.159924






img_5240-jpg.159925






img_5242-jpg.159926





Sedan hoppade man på China Eastern på nytt för att ta oss till Xiamen (XIY-XMN). Väl framme så var det bara att följa skyltningen i orange till Ride-hailig Pick-up Point. Nu var detta inrikesterminalen men utgår från att det är liknande skyltning för utrikes.




img_5243-jpg.159927





Fram med appen Didi och bilen kom strax efter 5 min. Gäller att gå hela vägen fram till samlingspunkten. Kostnad från XMN flygplats till Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road blev cirka 20 CNY eller 30 kr. Såhär ser det ut morgonen därpå.




img_5246-jpg.159928





Hotellet finns inte på Google Maps. Man får leta efter Agricultural Bank of China för att vägleda Didi chauffören till hotellet.



Allt gick fel vid incheckning. Ingen i personalen (inklusive supervisor) kunde engelska, utan det blev Google Translate fram och tillbaka. De hade plockat bort min bokning utan att kommunicera det till mig via telefon eller e-post. De kunde heller inte förklara vem eller varför den plockades bort. Hade valt vatten plus snack för bokningen men detta kunde dem inte lägga till i den nya bokningen. Jag kunde inte heller få poäng för den nya bokningen.



Blev trött till slut och bad om att få rumskortet. Det blir ett mail till Hilton kundtjänst för att reda ut detta (säkrade upp ett utskrivet och stämplat kvitto vid utcheckning). Boka ett hotell närmare flygplatsen om man inte är ute efter hotellpoäng.



Inget att klaga på rummet, var skönt att få ett par timmar sömn.




img_5244-jpg.159929





Tillbaka till flygplatsen på morgonen och taxiresan gick på 30 CNY eller cirka 45 kr.



Nu blev det att kryssa för Xiamen Air. Besöket på loungen var inget att hänga i julgranen. Förmodligen sämsta utbudet av mat under hela resan. Man kunde dock se flygplan på nära håll.




img_5247-jpg.159930






img_5249-jpg.159931





Tillbaka i Hanoi så var det smidigt att passera immigration. Betydligt mindre kö vid ankomst från utrikes jämfört med inrikes. Igenom på mindre än 10 min. Allt korrekt med EBG-nummer på boardingkortet för China Airlines (HAN-TPE) och igenom säkerhet också på mindre än 10 min.



Därefter ett besök på ACV Business Lounge. Helt okej utbud av mat och utsikt för ankommande/avgående flygplan.




img_5251-jpg.159932






img_5254-jpg.159933






img_5256-jpg.159934






img_5258-jpg.159935





Resan HAN-TPE med China Airlines var smidig och inget spännande att rapportera.



Några observationer så här långt:



- Överlag så har kön till Sky Priority fungerat väldigt väl igenom hela resan, både för incheckning och boarding.

- Kabinväskan Samsonite Airea på totalt 9-10 kg har aldrig vägts, men det kanske har att göra med att man alltid har gått in bland dem första. Sedan om väskor vägs eller checkas in om planet blir fullt låter jag vara osagt.

- Som Sky Priority så fick man en vattenflaska och ett täcke när man åkte med Xiamen Air och China Airlines. Övriga passagerare fick inte det.

- Ta bild på hela boardingkortet så fort den är i handen; ibland river de av den stora delen vid boarding.

- Ta med handsprit. För er som utgår från CPH så finns nedan att köpa i 7-Eleven vid SAS loungen.




img_5259-jpg.159936





Nu blir det häng i Plaza Premium Lounge innan det bär av med LCC Scoot mellan TPE-SIN. Därifrån blir det business med Garuda (SIN-CGK) och Saudia (CGK-JED-DXB).
 
kexxcream skrev:Efter den lilla hickan i PVG så är vi tillbaka på spåret. 24 timmar senare så har man kryssat för China Eastern, Xiamen Air och China Airlines.En fin soldnedgång på väg ner till XIY (Xian).Visa bifogad bild 159922Det blev raka vägen till China Eastern loungen som hade gott om utrymme och bra utbud. Nej, såhär ljust var det absolut inte.Visa bifogad bild 159923Visa bifogad bild 159924Visa bifogad bild 159925Visa bifogad bild 159926Sedan hoppade man på China Eastern på nytt för att ta oss till Xiamen (XIY-XMN). Väl framme så var det bara att följa skyltningen i orange till Ride-hailig Pick-up Point. Nu var detta inrikesterminalen men utgår från att det är liknande skyltning för utrikes.Visa bifogad bild 159927Fram med appenDidioch bilen kom strax efter 5 min. Gäller att gå hela vägen fram till samlingspunkten. Kostnad från XMN flygplats till Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road blev cirka 20 CNY eller 30 kr. Såhär ser det ut morgonen därpå.Visa bifogad bild 159928Hotellet finns inte på Google Maps. Man får leta efter Agricultural Bank of China för att vägleda Didi chauffören till hotellet.Allt gick fel vid incheckning. Ingen i personalen (inklusive supervisor) kunde engelska, utan det blev Google Translate fram och tillbaka. De hade plockat bort min bokning utan att kommunicera det till mig via telefon eller e-post. De kunde heller inte förklara vem eller varför den plockades bort. Hade valt vatten plus snack för bokningen men detta kunde dem inte lägga till i den nya bokningen. Jag kunde inte heller få poäng för den nya bokningen.Blev trött till slut och bad om att få rumskortet. Det blir ett mail till Hilton kundtjänst för att reda ut detta (säkrade upp ett utskrivet och stämplat kvitto vid utcheckning). Boka ett hotell närmare flygplatsen om man inte är ute efter hotellpoäng.Inget att klaga på rummet, var skönt att få ett par timmar sömn.Visa bifogad bild 159929Tillbaka till flygplatsen på morgonen och taxiresan gick på 30 CNY eller cirka 45 kr.Nu blev det att kryssa för Xiamen Air. Besöket på loungen var inget att hänga i julgranen. Förmodligen sämsta utbudet av mat under hela resan. Man kunde dock se flygplan på nära håll.Visa bifogad bild 159930Visa bifogad bild 159931Tillbaka i Hanoi så var det smidigt att passera immigration. Betydligt mindre kö vid ankomst från utrikes jämfört med inrikes. Igenom på mindre än 10 min. Allt korrekt med EBG-nummer på boardingkortet för China Airlines (HAN-TPE) och igenom säkerhet också på mindre än 10 min.Därefter ett besök på ACV Business Lounge. Helt okej utbud av mat och utsikt för ankommande/avgående flygplan.Visa bifogad bild 159932Visa bifogad bild 159933Visa bifogad bild 159934Visa bifogad bild 159935Resan HAN-TPE med China Airlines var smidig och inget spännande att rapportera.Några observationer så här långt:- Överlag så har kön till Sky Priority fungerat väldigt väl igenom hela resan, både för incheckning och boarding.- Kabinväskan Samsonite Airea på totalt 9-10 kg har aldrig vägts, men det kanske har att göra med att man alltid har gått in bland dem första. Sedan om väskor vägs eller checkas in om planet blir fullt låter jag vara osagt.- Som Sky Priority så fick man en vattenflaska och ett täcke när man åkte med Xiamen Air och China Airlines. Övriga passagerare fick inte det.- Ta bild på hela boardingkortet så fort den är i handen; ibland river de av den stora delen vid boarding.- Ta med handsprit. För er som utgår från CPH så finns nedan att köpa i 7-Eleven vid SAS loungen.Visa bifogad bild 159936Nu blir det häng i Plaza Premium Lounge innan det bär av med LCC Scoot mellan TPE-SIN. Därifrån blir det business med Garuda (SIN-CGK) och Saudia (CGK-JED-DXB).Klicka för att utvidga...
Väskan är kanon, har ju köpt samma
 
Då var man på plats i Dubai. Resan gick hit gick utan några vidare problem, dock en del förseningar. Efter landning i SIN från TPE så gick jag för att plocka upp boardingkortet för SIN-CGK. Därefter blev det ett besök i Marhaba loungen för en snabb dusch.




img_5266-jpg.160054





Upplevde att loungen var liten och maten var begränsad.




img_5267-jpg.160055





Det fanns dock ett par varma rätter.




img_5268-jpg.160056





Tog en skål och gjorde en kombo.




img_5271-jpg.160058





Därefter förflyttade jag mig från T3 till T4 för att besöka Blossom loungen.



Större utrymme och mer att erbjuda. Det var inte många människor på morgonen.




img_5275-jpg.160059






img_5273-jpg.160060





Obegränsat med glass, men avstod.




img_5276-jpg.160061





Här fanns det små villoplatser och kunde få in några timmar sömn.




img_5277-jpg.160062





Väl på planet med Garuda (SIN-CGK) så blev det först champagne och en varm handduk.




img_5281-jpg.160063





Därefter blev det Yang Zhou Fried Rice.




img_5285-jpg.160064





Och som avslutning blev det mer champange och en kaka.




img_5289-jpg.160065





Sätena på Garuda upplevdes slitna, men maten var god och resan gick snabbt.



Väl i Jakarta så behöver man följande för att komma in:



(1) Hälsodeklaration (https://sshp.kemkes.go.id)

(2) Tulldeklaration (https://ecd.beacukai.go.id)

(3) Visum (https://evisa.imigrasi.go.id)



För ett och två så får man QR-koder som man kan spara ner till mobilen. Jag behövde bara visa upp QR-koden för tulldeklaration. Visumet landade på cirka 350 kr och fick den godkänd inom 2-3 minuter.



Efter att ha plockat upp boardingkorten för Saudia så välkomnades man ombord med ett trångt benutrymme. Kunde dock få till ett par timmar sömn genom att sova i sidoläge.




img_5296-jpg.160076





Efter detta välkomnandet så blev man erbjuden två drinkar, kaffe och lite snacks (nötter och dadlar).




img_5293-jpg.160066






img_5300-jpg.160067






img_5299-jpg.160068





Eftersom jag var sparsam med matintaget i SIN/CGK så blev det en full meny. Först ut lite sallad med hummus.




img_5303-jpg.160070





Huvudrätt som bestod av kyckling, ägg och kryddad potatis.




img_5306-jpg.160071





Och innan landning blev det frukost.




img_5301-jpg.160069






img_5308-jpg.160072





När man kommer ut från gaten och är på väg till Al Fursan Saudia loungen så ser man denna design.




img_5310-jpg.160073





Jag var inte särskilt hungrig utan gick mest dit för att se loungen. Det blev äppeljuice och vatten.




img_5311-jpg.160074





Efter två timmars uppehåll så hoppar man på planet till Dubai (JED-DXB).




img_5313-jpg.160075





Fortfarande full i magen så blev det bara apelsinjuice följt av ett par timmar sömn.




img_5316-jpg.160077





Utan att märka av det så var man över Dubai och på väg att landa.




img_5317-jpg.160078





Hade planer på att hyra bil via Hertz och dra in lite poäng, men ändrade mig i sista sekunden när jag såg att taxi var väldigt billigt. Åkte från DXB till hotellet Kingsgate Hotel Al Jaddaf. Inget märkvärdigt med hotellet förutom att det ligger nära flygplatsen och i ett relativt lugnt område. Kostnad för taxi via Careem med rabatter 75 kr.



Efter dusch och vila så begav jag mig till Dubai Mall för middag hos Cheesecake Factory följt av kaffe med utsikt och sol. Taxi gick på cirka 60 kr.




img_5324-jpg.160079





Tillbaka på hotellet med taxi för 75 kr för att avsluta tv-serien The Madness (Netflix) och börja på Landman (Sky Showtime). Imorgon blir det sovmorgon och därefter emiratisk brunch på favoritstället Arabian Tea House Restaurant.



Avslutningsvis några datapunkter för poängregistrering:




FlygbolagFlögsRegistreradesAirEuropa2024-11-132024-11-21China Eastern2024-11-302024-12-03KLM2024-11-122024-11-15Tarom2024-11-122024-11-16
 
Det blev en Careem taxi från hotellet i Dubai, vilket gick på 55 kr. Incheckning var smidig och ingen kö i Sky Priority till Virgin Atlantic.



Säkerhetskontrollen tog inte heller någon tid. Därefter till Skyteam Loungen.




img_5335-jpg.160199






img_5342-jpg.160200





Det fanns också avskilt utrymme, inte för att det var många människor i loungen på morgonen.




img_5341-jpg.160201





Matutbudet var bra och det blev ägg, mackor, kaffe och muffin.




img_5336-jpg.160202






img_5337-jpg.160203






img_5338-jpg.160204





Fanns också en del varma rätter som jag glömde att ta bild på.



Då var det dags för avgång mot London. Bakom oss fanns det gott och blandat av flygplanstyper.




img_5344-jpg.160205





Resan DXB-LHR gick undan när man sysselsatte sig med tv-serierna Landman och The Agency.



Inga konstigheter i London. Flyget LHR-CPH blåste förbi snabbt eftersom det fanns en stark tailwind. Framme i CPH på cirka 1 timme och 20 minuter.



Det är med vemodighet som man skriver avslutningen på detta äventyr. Det känns dock skönt att vara tillbaka i Svea. Skulle jag göra om detta? Utan tvekan, men förhoppningsvis om flera år när sonen har vuxit, har hittat till denna tråd för att se vilka galenskaper man höll på med under 2024 och vill hänga med.



Nu blir det att planera nästa äventyr (mars-maj 2025 kampanjen). Det lutar starkt mot Asien och Bangkok.



Statistik för äventyret



- Antal flyg: 29 st.

- Antal kilometer: 63 389 km (1.6x runt jorden eller 0.2x till månen).

- Flygtid: 4 dagar 8 timmar.

- Antal flygplatser: 27 st.

- Kortast flyg: SEA-YVR på 205 km.

- Längst flyg: YVR-ICN på 8202 km.

- Passerade länder: Danmark, Rumänien, Spanien, Holland, Frankrike, Storbritannien, USA, Mexico, Kanada, Sydkorea, Kina, Vietnam, Taiwan, Singapore, Indonesien, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten.



Kostnader



- Flyg: cirka 19 000 kr.

- Hotell: cirka 10 500 kr.

- Övriga kostnader (exempelvis resväska, kinesiskt visum): cirka 4000 kr.

- Antal poäng: cirka 340 000.



Slutlig rutt



MMX-CLJ-OTP-AMS-MAD-BCN-CPH-CDG-LHR-MIA-MEX-LAX-SEA-YVR-ICN-CAN-BKK-SGN-HAN-PVG-XIY-XMN-HAN-TPE-SIN-CGK-JED-DXB-LHR-CPH




screenshot-2024-12-06-at-14-06-44-png.160206





Bild genererad via greatcirclemap.com.
 
Nu kom det trevliga mailet från SAS, det gick undan. Återstår att se när poängen rullar in, men skönt att veta att utmaningen är nu avklarad.





screenshot-2024-12-11-at-17-11-13-png.160515
 
Nu rullade miljonen in på kontot. Därmed är detta kapitel avslutat och nästa påbörjas för hur dessa kommer att spenderas. Var osäker på om miljonen räknas mot FlyPremium, men det gör den ser jag nu i SAS Mastercard appen.
 
kexxcream skrev:Efter att ha tagit tunnelbanan från T4 så var man framme vid T3 cirka 10 minuter senare.Visa bifogad bild 159554Jag gick direkt till Virgin Atlantic ticket desk för att dubbelkolla att boardingkortet hade korrekt EBG-nummmer. Allt var i sin ordning.Passade på att fråga hur mycket det skulle kosta att uppgradera till Premium Economy respektive Upper Class. Det kostade 249 pund respektive cirka 1100 pund. Jag valde att uppgradera till Premium Economy med tanke på att det dels är en 10-timmars resa och dels att 3500 kr är ett bra pris med tanke på att detta är en del av en awardbiljett. Återkommer om det var väl investerade pengar.Biljetten ställdes ut med korrekt EBG-nummer och i bokningsklass K som ger 100% poäng till SAS.Visa bifogad bild 159555Efter 5-10 minuter via fast track så var man framme vid American Express Centurion Lounge.Visa bifogad bild 159556Det var fullt och kölista tillämpades. Gav mitt mobilnummer och fick sms-besked 20-25 minuter senare att man kunde bli insläppt. Har man en anslutning som jag hade igår (CDG-LHR) så kan man bli insläppt direkt, annars är det 3 timmar innan avresa som gäller. Sen är frågan hur hårt dem tillämpar denna regel. Är det fullt i loungen så tillämpar de säkert denna regel.Bra utbud av både mat och dryck.Visa bifogad bild 159557Visa bifogad bild 159558Visa bifogad bild 159559Klicka för att utvidga...
Kommer ni ihåg den här uppgraderingen med Virgin Atlantic som jag var rädd för att den inte skulle räknas med? Det visade sig att det gjorde den och att den genererade följande poäng: 2024-11-21 Level Points: 4436 VS0005 LHR - MIA + Bonus points 2218
 
Back
Top