Hej - det finns väldigt bra beskriver hur du går tillväga, se t ex post 99 i denna tråd.Cristoffer Cedergren skrev:Okej, det funkar som visa on arrival på andra flygplatser? Kö - tystnad - stämpel - insläppt ?Klicka för att utvidga...
Hej - det finns väldigt bra beskriver hur du går tillväga, se t ex post 99 i denna tråd.Cristoffer Cedergren skrev:Okej, det funkar som visa on arrival på andra flygplatser? Kö - tystnad - stämpel - insläppt ?Klicka för att utvidga...
Tack! Nån som testat nyligen?Agö skrev:Hej - det finns väldigt bra beskriver hur du går tillväga, se t ex post 99 i denna tråd.Klicka för att utvidga...
Hvis du skal ud og købe en flybillet er det vel ikke mange penge man sparer? Jeg synes faktisk et kinesisk visum er ganske enkelt at ansøge om - det tager vel 1/2 time at forberede + tid til indlevering og afhentning.Cristoffer Cedergren skrev:Tack för svar!! Ja ett enkelt turistvisum för en gång kostar 700 spänn så det finns pengar att spara här, plus en massa jobb med ansökan.Klicka för att utvidga...
Ja, det funkar med 72-timmars visum....Jakob skrev:Är det någon som vet hur det fungerar om man har stop i Hong Kong? Behöver jag fixa visum?Min resa ser ut enligt följandeStockholm-Köpenhamn-Peking, stannar 2 dygn i PekingFlyger sedan Peking-Hong Kong-Nadi (Fiji) stannar 6 dygn på FijiFlyger sedan Nadi-Hong Kong-Shanghai, stannar två dygn i ShanghaiShanghai-Köpenhamn-StockholmJag har bokat detta i två olika bokningar enligt följande:1. Stockholm-Köpenhamn-Peking med hemresa från Shanghai2 Peking-Hong Kong-Nadi-Hong Kong-ShanghaiTacksam för hjälp!Klicka för att utvidga...
Du måste ha visum om du inte har vidare biljett till tredje land.Andreas Palmgren skrev:Hej,Funderar på Shanghai nästa helg, fre-sön behöver jag söka visum då lr kan jag vara där enligt 72 h regeln?Klicka för att utvidga...
nota bene skrev:Du måste ha visum om du inte har vidare biljett till tredje land.Klicka för att utvidga...
Ja tyvärr behöver du visum, tar en vecka att få.Andreas Palmgren skrev:Aha okej så jag behöver visum om jag flyger exempelvis Arn-Cph-Shanghai-Cph-Arn med två dagars stop i Shanghai? Hur lång tid tar det att få ett visum?Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Ja tyvärr behöver du visum, tar en vecka att få.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Tar max en vecka skulle jag säga, men det största hindret för en hel är imho att det är ganska dyrt med visumet.Klicka för att utvidga...
870 kr om du gör det själv tror jag.Andreas Palmgren skrev:Vad kostar det ca?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:870 kr om du gör det själv tror jag.Klicka för att utvidga...
Om man är amerikan kostar kinesiskt visum ännu mer.agehall skrev:Tar max en vecka skulle jag säga, men det största hindret för en hel är imho att det är ganska dyrt med visumet.Klicka för att utvidga...
Ja, det måste du. Du skulle komma undan det om du flög typ ARN-FRA-PVG-ZRH-ARN, alternativt kan du flyga ARN-CPH-PVG-XXX-PVG-CPH-ARN där XXX är på en separat biljett (och ej ligger i mainland China - Taiwan, HK och Macau ska vara ok).Andreas Palmgren skrev:Aha okej så jag behöver visum om jag flyger exempelvis Arn-Cph-Shanghai-Cph-Arn med två dagars stop i Shanghai? Hur lång tid tar det att få ett visum?Klicka för att utvidga...
nota bene skrev:Vill minnas att turistvisum kostar 595 i avgift till ambassaden, vet inte om det tillkommer någon obligatorisk hanteringsavgift på det.Klicka för att utvidga...