agehall skrev:Jag vill helst inte ens att de städar rummen jag bor i - vill inte ha folk som springer runt inne på rummet i onödan.Klicka för att utvidga...
Häng ut dom på Tripadvisor.agehall skrev:Upptäckte att det var mögel i taket inne i badrummet på Hilton East Brunswick imorse.Meddelade receptionen det när jag checkade ut och de blev lite smått förkrossade och ville absolut kompensera mig. Jag tyckte dock inte att jag lidit speciellt mycket av det eftersom jag kom dit sent igår och inte såg det förens jag skulle duscha imorse (duschdraperiet skymde det igår). Det slutade med att de bjöd på parkeringen vilket jag tycker var lagom kompensation för mitt "lidande".Klicka för att utvidga...
Äh, jag nöjer mig med att de bad om ursäkt och lovade att fixa det. Jag hade en snorbillig bokning och blev uppgraderad till en, i övrigt, rätt OK svit, så jag tycker det det räcker bra som det blev.Agö skrev:Häng ut dom på Tripadvisor.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Stad: Hong KongHotell:Garden Inn by HiltonLojalitetssatus: Hilton Honors GoldProblem:* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.Klagomål framfört:På plats i receptionen.Kompensation föreslagen av: "Receptionist"Kompenserades av:"Receptionist".Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.Klagomål framfört:På plats i receptionen.Kompensation föreslagen av: "Receptionist"Kompenserades av:"Receptionist".Klicka för att utvidga...
haha från 1000 poäng till 240.000 poäng... Bra jobbat!Tonton skrev:Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.Klicka för att utvidga...
Har du fått in poängen? Sånt där kan vara lite lurigt, när de lovar brett men håller tunnt.Tonton skrev:Stad: Hong KongHotell:Garden Inn by HiltonLojalitetssatus: Hilton Honors GoldProblem:* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.Klagomål framfört:På plats i receptionen.Kompensation föreslagen av: "Receptionist"Kompenserades av:"Receptionist".Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Stad: Hong KongHotell:Garden Inn by HiltonLojalitetssatus: Hilton Honors GoldProblem:* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.Klagomål framfört:På plats i receptionen.Kompensation föreslagen av: "Receptionist"Kompenserades av:"Receptionist".Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Har du fått in poängen? Sånt där kan vara lite lurigt, när de lovar brett men håller tunnt.Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Känns som de "gjort bort sig" och vill undvika att det kommer till chefenKlicka för att utvidga...
Vad är problemet?jerixon skrev:Har haft ett antal problem redan efter 2 nätyers vistelse på Radisson Hua Hin.Problemet är att personalen intekan tillräckligt bra engelska eller verkar ta problemen på allvar.Har pratat med 2 olika "Front Desk Managers" och ingen av dem har tagit hand om problemet.Riktigt besviken på service och hanterande såhär långt även om hotelleti sig är riktigt bra.Även försökt maila till Front Desk Manager som jag fick kort av och dess mailadress funkar inte alls utan mailet "bouncar"Är normalt ingen person som är kinkig eller upprörd, men det här är alldeles för dåligt hanterat.Vart hör man av sig i efterhand med klagomål? Går det att klaga till Club Carlson som kedja och inte hotellet direkt?Aldrig behövt ta saker såhär långt.Tack på förhand!Mvh,JohanKlicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Vad är problemet?Klicka för att utvidga...