Liverapportering om flighter

Cristoffer Cedergren skrev:Såg BRA landa både i Tivat och Split med Avro:na. Kan inte vara kul att flyga charter med dom där gamla planen. Stackars passagerare.Klicka för att utvidga...


Det är inte främst planens ålder som gör dem fruktansvärda, det är att BRA valt high density-inredningen som gör att man hellre väljer ATR...
 
Cristoffer Cedergren skrev:Såg BRA landa både i Tivat och Split med Avro:na. Kan inte vara kul att flyga charter med dom där gamla planen. Stackars passagerare.Klicka för att utvidga...


Tycker inte ett dugg synd om pax. Dom har alla möjligheter och alternativ att ta sig till dessa destinationer med andra bolag både i Plus eller Business.



Edit: Lika bra att tillägga andra bolag = charter, reguljärt, bokningsklasser.
 
WavyCrockett skrev:Så alla som inte har råd med de dyraste alternativen förtjänar att lida?Klicka för att utvidga...


Jag tänkte inte ens bemöda mig att svara egentligen då det kommer att spåra ur men lida.... Come on //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png. Stanna hemma då för f om det är så illa.



Dessutom en enkel sökning visar att det inte alltid är dyrare att flyga med andra bolag, DY, SK eller Thomas Cook. Pitch på BRA är 30", samma som SK kör på samma sträcka GOT-SPU, stolsbredden är 42cm medan SK har 45cm så SÅ illa kan det ju inte vara.



Har inte ens sett någon PAX som klagat utan att denna diskussion blossade upp endast här på forumet.
 
Brandten skrev:Jag tänkte inte ens bemöda mig att svara egentligen då det kommer att spåra ur men lida.... Come on. Stanna hemma då för f om det är så illa.Dessutom en enkel sökning visar att det inte alltid är dyrare att flyga med andra bolag, DY, SK eller Thomas Cook. Pitch på BRA är 30", samma som SK kör på samma sträcka GOT-SPU, stolsbredden är 42cm medan SK har 45cm så SÅ illa kan det ju inte vara.Har inte ens sett någon PAX som klagat utan att denna diskussion blossade upp endast här på forumet.Klicka för att utvidga...


Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?
 
WavyCrockett skrev:Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?Klicka för att utvidga...
Jag tror att majoriteten av dessa resenärer är glada att de kommer iväg på semester (eller åtminstone bokat resa). De lider inte det minsta ombord och om det nu var så jobbigt hade de gjort andra val.
 
WavyCrockett skrev:Utgår från att de flesta charterresenärer inte tar reda på typ av flygplan de kommer resa med. Svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att vid en ev. väldigt obekväm resa så får man skylla sig själv för att man inte flög business?Klicka för att utvidga...


Har flugit charter till alperna med BRA ett par ggr. Har då inte haft något annat alternativ som funkat. Har dock valt bort dom helt på mina inrikes flygningar och kommer INTE börja igen med ATR! Sitta i det brummet funkar knappt till Gotland så till övriga destinationer är no no!
 
palmen skrev:Jag tror att majoriteten av dessa resenärer är glada att de kommer iväg på semester (eller åtminstone bokat resa). De lider inte det minsta ombord och om det nu var så jobbigt hade de gjort andra val.Klicka för att utvidga...


Jag tror inte heller särskilt många lider betydligt av att flyga charter med RJ100-planen. Ifrågasätter attityden att man har sig själv att skylla om man serveras en undermålig produkt i ekonomi bara för att man inte betalat premium.
 
WavyCrockett skrev:Jag tror inte heller särskilt många lider betydligt av att flyga charter med RJ100-planen.Klicka för att utvidga...


WavyCrockett skrev:Så alla som inte har råd med de dyraste alternativen förtjänar att lida?Klicka för att utvidga...
Du skrev ju det iof...



Anyway. Du överanalyserar ordet business i sammanhanget. Jag har ju skrivit ovan att det gäller andra bolag också och även kommit med fakta som visar att det bör vara likvärdig komfort hos andra bolag. Du själv har ju inte kommit med så mycket vettigt innehåll.
 
Visst, BRA har gamla flygplan som är mer än 20 år gamla, men bara för att du t ex väljer att flyga med Lufthansa så innebär det inte att du får åka nytt och fräscht bara för att flygplanstypen är A320. Du kan få åka med 30 år gamla D-AIPB så väl som splitter nya D-AIWI.



Däremot får man väl förvänta sig att D-AIPB har renoverats och underhållits som det ska och att motorerna är relativt nya.



/ TT
 
Brandten skrev:Du skrev ju det iof...Anyway. Du överanalyserar ordet business i sammanhanget. Jag har ju skrivit ovan att det gäller andra bolag också och även kommit med fakta som visar att det bör vara likvärdig komfort hos andra bolag. Du själv har ju inte kommit med så mycket vettigt innehåll.Klicka för att utvidga...
Du svarade på ett inlägg som uttryckte sympati för de som åker charter med dessa plan. Du skrev att det inte är synd om dem då de inte betalat för plus/business. Jag kommenterade den generella inställningen du gav uttryck för, huruvida det är jobbigt att åka dessa plan är ovidkommande.
 
Norwegian verkar ha otur när de beställer saker. Till sina 787or valde man motorn vars turbinblad rostar och exploderar. Som kortdistansplan valde man 737max, som hellre står parkerad än är i luften.



Ska vi gissa att de kommer att skylla även denna grej på flygskatten?
 
Måste ha hänt något på ARN i kväll. Konstiga inflygningar.





upload_2019-8-25_21-4-27-png.96420
 
Nu ser det ut som om man kör på som vanligt.

Ser ut som 3 kärror går till Skavsta.

Väldigt många plan i startkö också, så tyvärr verkar drönare sannolikt.
 
Back
Top