Jag har haft detta problem på både eco light och economy (preferred seating) när status inte varit inlagd.palmen skrev:Inte på economy lightKlicka för att utvidga...
Det där stämde “förr i tiden” men inte numera. Även med Status kan du inte välja seating online vid incheck / efter incheck (eco light) utan att betala avgift. Hela forumet kan intyga detta. Tyvärr.Flyer722 skrev:Som jag sa tidigare: Lufthansagruppen tillämpar gratis sätesval vid incheck.Klicka för att utvidga...
Sanning med modifikation. Ibland har vissa kunnat komma runt att betala med det du beskriver, andra gånger fungerar det inte.Flyer722 skrev:Som jag sa tidigare: Lufthansagruppen tillämpar gratis sätesval vid incheck.Klicka för att utvidga...
Jag kan intyga att det fungerade i oktober och får återkomma hur det är på lördag.Million Miler skrev:Det där stämde “förr i tiden” men inte numera. Även med Status kan du inte välja seating online vid incheck / efter incheck (eco light) utan att betala avgift. Hela forumet kan intyga detta. Tyvärr.Klicka för att utvidga...
För mig fungerade det 23 oktober men inte 27 oktober.Flyer722 skrev:Jag kan intyga att det fungerade i oktober och får återkomma hur det är på lördag.Klicka för att utvidga...
Vi får försöka komma fram till varför det inte fungerar. Enligt travel-dealz ska det funka för Senator att välja gratis vid check-in på eco light. I mitt fall har det inte fungerat när jag använt Lufthansa App vid check-in på economy light fare (14 Oktober). Senator status har legat i bokningen hela tiden.palmen skrev:För mig fungerade det 23 oktober men inte 27 oktober.Klicka för att utvidga...
Och jag ska med samma flyg, men sitter i (den ganska risiga) Pearl-loungen. Har till skillnad från dig inte en genomgående biljett, så det här blir spännande! Vet du om det är bussgate i Berlin? För då känns det lite väl utmanande om det inte är samma plan som ska tillbaka till ARN…Tonton skrev:Påväg mot Berlin nu. Käkat tidig middag i Pontus, och ska snart börjar röra mig mot gate.Bokat via EW som T/R - dock med en varningsruta där jag fick acknowledge att det var kort om tid mellan flighterna.Med Basic-biljett på Eurowings så kunde jag inte välja plats kostnadsfritt. Däremot kunde jag starta om incheckning tills dess att jag lyckades få både Window/Aisle-seat på ut- och hemresa. Såvida slipper jag mittensäte.Just nu är utgående flyg försenat och jag ska landa i Berlin 20:13. Boarding hem börjar 20:15. Lagom med marginal.Wish me luck!Klicka för att utvidga...
Aevon skrev:Och jag ska med samma flyg, men sitter i (den ganska risiga) Pearl-loungen. Har till skillnad från dig inte en genomgående biljett, så det här blir spännande! Vet du om det är bussgate i Berlin? För då känns det lite väl utmanande om det inte är samma plan som ska tillbaka till ARN…Klicka för att utvidga...
Åh nu dämpade du min ångest! Tack!Tonton skrev:So far är det samma kärra planerad att flyga hem oss.Vi ses vid boarding! Jag sitter på 15F och 16DKlicka för att utvidga...
erik2000 skrev:Har heller inte fått. Verkar som att vi som slutförde challangen sent får vänta med officiell förlängning.Klicka för att utvidga...
Precis som det rapporterades med andra ord. Men bra att veta att det går att ringa/kontakta M&M och de kan lösa det.Flyer722 skrev:Gjorde check in och försökte med det gamla tricket att gå genom manage my booking men det funkade inte alla platser kom med priser. Vet inte om detta har att göra med att senator numret är inlagt och Lufthansa vill att man sitter bakom gardinen (således blockerar senatorer att byta till valfri plats). Såg att nödutgång platserna började fyllas på så ringde in till miles&more numret som gav mig nödutgång på båda flygen (Först vill han ha betalt men sa att check in börjat och han strök kostnaden).Klicka för att utvidga...
Inget här än heller så vi håller tummarna.FF#1 skrev:Aha, då kan nog kompisen som gjort resorna men inte märkt av nån förlängning bara ta det lungt.Klicka för att utvidga...