Miles & More Segment Run Tråd

• Thread starter Thread starter Cristoffer Cedergren
  • Start date Start date
Chagge skrev:Hittade en ganska trevlig kombo från CPH till DUB med två stopp - FRA + MUC på ditvägen och FRA + VIE på hemvägen. En natt i Dublin.Kostade i runda slägar 1500 DKK och hade helt OK flygtiderVisa bifogad bild 157054Visa bifogad bild 157055Klicka för att utvidga...
Jag gjorde en liknande bokning från Göteborg och fick betala lite mer.

lh-dub-jpg.157148

Vi kanske ses in loungen på Dublins flygplats inför resan DUB - FRA?

Hittade en sweetspot med LOT till/från Gdansk i oktober om man behöver 4 segments.

ARN-WAW, LO 454 10:35-12:10

WAW-GDN, LO 3837 13:15-14:10

GDN-WAW, LO 3816 18:20-19:20

WAW-ARN, LO 455 20:35 - 22:25

Alles zusammen blev det 2467kr och efter att ha lagt in M&M numret så kunde jag välja och vraka bland platser ombord i eco.

Jag har gjort ARN-ZRH-BCN T/R i C 5.500 kr

Nästa helg knyts säcken i hop ARN-ZRH-MRS T/R i C 5.250kr

Försöker leva upp till namnet på forumet

Lite smått irriterande när man hade bokat en extra weekend i Warszawa för att få ben 5 o 6 kopplat till Senatormatchningen och LOT ställer in hemresan o bokar om en på SAS-flyg istället. I normala fall hade man bara varit glad att man inte blev mer än 1h försenad men just nu vart det ju väldigt dålig tajming... //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji17.png Nåja får man väl ta o kika igenom denna tråd o se om man kan hitta ytterliggare en weekend någonstans //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png

Hej alla, blev ju frequent flyer genom matchningen till MM , behöver ju då bra 2 legs för att förlänga och tänkte göra detta i November,31a är slutdatum. Utgår ifrån GOT men hittar ingen riktigt sweet deal tycker jag. Är det någon som har några tips ? Tänker en lördag eller söndag ToR någonstans med kvalificerade bolag.

Magnus Lindskog skrev:Lite smått irriterande när man hade bokat en extra weekend i Warszawa för att få ben 5 o 6 kopplat till Senatormatchningen och LOT ställer in hemresan o bokar om en på SAS-flyg istället. I normala fall hade man bara varit glad att man inte blev mer än 1h försenad men just nu vart det ju väldigt dålig tajming...Nåja får man väl ta o kika igenom denna tråd o se om man kan hitta ytterliggare en weekend någonstansKlicka för att utvidga...
Du kan försöka boka om till något annat, t.ex via MUC, VIE eller FRA, om du inte har aktivt accepterat första förslaget än.

FredFunk skrev:Hej alla, blev ju frequent flyer genom matchningen till MM , behöver ju då bra 2 legs för att förlänga och tänkte göra detta i November,31a är slutdatum. Utgår ifrån GOT men hittar ingen riktigt sweet deal tycker jag. Är det någon som har några tips ? Tänker en lördag eller söndag ToR någonstans med kvalificerade bolag.Klicka för att utvidga...
Har du skrollat uppåt här lite? Finns step-by-step guide hur man söker möjligheter på Google flights t.ex.

En T/R med 2 direktflyg till nån M&M hub kan oftast bli dyrare dock än att flyga nån annanstans med byte.

Från GOT du kan kika Eurowings också, Hamburg, Berlin t.ex.

Tamas skrev:Du kan försöka boka om till något annat, t.ex via MUC, VIE eller FRA, om du inte har aktivt accepterat första förslaget än.Klicka för att utvidga...

Tamas skrev:Du kan försöka boka om till något annat, t.ex via MUC, VIE eller FRA, om du inte har aktivt accepterat första förslaget än.Klicka för att utvidga...

Jag som var lite dålig på att beskriva //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png Det har redan skett o flyget ställdes in ca 40-50min innan avgång så jag hade därmed inte så mycket möjligheter att jaga andra flyg om jag ville hem samma kväll. Men helt rätt annars att de hade varit värt att få till en annan väg istället //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png

Då jag sett att det har nämnts Chisinau bland några här i tråden så kan jag tipsa om att Accor har en kampanj just nu som pressar ner priset från sinnessjukt till överkomligt (För att vara Moldavien).

Frukost och flexrate, så bara boka och tänk sen.

Jag gick från att boka Mercure från början till att boka något mindre indepedent via hotels.com med en gratisnatt till att nu vara tillbaka på Mercure nu när priset va så förmånligt med frulle och avbokningsbart!

(Jag vet att det inte har något med segment att göra, men i en väldigt liten stad med väldigt få ordentliga hotellkedjor till bra priser tyckte jag det va på sin plats!)

1727280075883-png.157433

Bokade precis min lilla run....

Gdansk- Krakow T/R via Warsawa med Lot för 1100kr

Gdansk - Arlanda via warsawa för 950 Kronor

Blir en positionering till Gdansk med Wizz för 109kr också.

Skönast med LOT tycker jag då du har sätesval och billiga hotell i älskade Polen

jerixon skrev:Bokade precis min lilla run....Gdansk- Krakow T/R via Warsawa med Lot för 1100krGdansk - Arlanda via warsawa för 950 KronorBlir en positionering till Gdansk med Wizz för 109kr också.Skönast med LOT tycker jag då du har sätesval och billiga hotell i älskade PolenKlicka för att utvidga...
Mycket bra val! Missa inte loungerna //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

jerixon skrev:Bokade precis min lilla run....Gdansk- Krakow T/R via Warsawa med Lot för 1100krGdansk - Arlanda via warsawa för 950 KronorBlir en positionering till Gdansk med Wizz för 109kr också.Skönast med LOT tycker jag då du har sätesval och billiga hotell i älskade PolenKlicka för att utvidga...
Vilka datum?

Gjorde min planerade Senator segment resa ARN-FRA-MUC-WRO-MUC-FRA-ARN i lördags bokad i juli för 4500 SEK i början av augusti via IAT matrix och 2 stop på varje väg. Kunde inte boka via Lufthansa trots de flög alla segment, men gick och få till via Swiss hemsida.

Dock var det IT-strul på MUC så planet var försenat till Wroclaw och då förlorade jag ett ben då jag fick direkt MUC-ARN.

Skickade in en förfrågan att bli krediterad enligt orginal bokningen på grund av detta under söndagen, men tydligen utlagt på extern partner så inget svar ännu.

Hoppas på orginal kreditering, men kommer nog säkra upp med en resa till innan 1:a november för säkerhets skull. Då det inte var tydligt om Lufthansa eller MUC flygplats hade IT-problemet.

1727374454919-png.157467

Verkar finnas för några hundringar till om man boka liknande:

1727375638419-png.157469

jankar76 skrev:Gjorde min planerade Senator segment resa ARN-FRA-MUC-WRO-MUC-FRA-ARN i lördags bokad i juli för 4500 SEK i början av augusti via IAT matrix och 2 stop på varje väg. Kunde inte boka via Lufthansa trots de flög alla segment, men gick och få till via Swiss hemsida.Dock var det IT-strul på MUC så planet var försenat till Wroclaw och då förlorade jag ett ben då jag fick direkt MUC-ARN.Skickade in en förfrågan att bli krediterad enligt orginal bokningen på grund av detta under söndagen, men tydligen utlagt på extern partner så inget svar ännu.Hoppas på orginal kreditering, men kommer nog säkra upp med en resa till innan 1:a november för säkerhets skull. Då det inte var tydligt om Lufthansa eller MUC flygplats hade IT-problemet.Visa bifogad bild 157467Klicka för att utvidga...
Du ska få kreddat enligt orginalbokning. Stå på dig.

Cristoffer Cedergren skrev:Du ska få kreddat enligt orginalbokning. Stå på dig.Klicka för att utvidga...

Jag håller med.

Däremot kanske jag personligen inte skulle chansa på detta när syftet är säkerställa statusmatchningen för nästa år. Även om man får rätt kan det krävas en hel del tjafs för att de också skall tillgodoräkna den flighten för statusmatchningen. Om man inte är världsmästare på tyska och att vinna över tysk byråkrati vill säga och dessutom gillar en god fight...

GOT-WAW, exakt som bokat.

WAW-RIX Upgrade i gate. (Nymatchad senator)

Men att servera frukost kl 11:40….

img_6232-jpeg.157507

Och galet torra cashewnötter.

img_6230-jpeg.157508

Tur man drack en del som kompenserade.

img_6233-jpeg.157509

img_6234-jpeg.157510

Stolgrannen tog två flaskor vin ”to go”

AABack2ARN skrev:Jag håller med.Däremot kanske jag personligen inte skulle chansa på detta när syftet är säkerställa statusmatchningen för nästa år. Även om man får rätt kan det krävas en hel del tjafs för att de också skall tillgodoräkna den flighten för statusmatchningen. Om man inte är världsmästare på tyska och att vinna över tysk byråkrati vill säga och dessutom gillar en god fight...Klicka för att utvidga...
Har gjort detta och de står som enskilda flighter på M&M-kontot, så bör inte vara nån skillnad.

Jag är i samma situation, undrar om jag behöver ett ben till nu för min Senator-matchning när de bokade om till direktflyg…

jonatan79 skrev:Jag är i samma situation, undrar om jag behöver ett ben till nu för min Senator-matchning när de bokade om till direktflyg…Klicka för att utvidga...
Du får nog utgå ifrån att du behöver en flight till. Personligen skulle jag inte riskera något.

Back